Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Szerző: | 2018. Júl. 19 | Egyéb

Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és megkérdeztem eddigi tapasztalataikról, problémáikról a témában. Ennek eredményeképp ebben a cikkemben összeszedtem 3+1 módszert, amivel sikeresen tudunk munkaerőt toborozni cégünkhöz.

Ezek voltak a leggyakoribb nehézségek:

  • Nem működnek annyira az álláskereső oldalak!”
  • „Minden jó munkaerő külföldön van.”
  • „Hiába hirdetünk újságban, nem jönnek az önéletrajzok.”
  • „Próbáltunk Facebook-on jelentkezőket toborozni, de nem volt sikeres.”

Mivel Több cégnek is eredményesen folytat az ügynökségem a Facebook-on álláshirdetéseket, nekünk nem ez a tapasztalatunk. Ezért arra jutottam, hogy nem jól használják a cégek a lehetséges eszközeiket:

  • Például egy új vezetőt újsághirdetés segítségével szeretnének felvenni.
  • Vagy egy betanított munkást keresnek az egyik legnépszerűbb állásportálon.
  • Olyannal is találkoztam, hogy a cég Facebook oldala 90%-ban csak állásajánlattal volt tele.

Ezek mind olyan hibák, amik megnehezítik hirdetéseink sikerességéét!

De kiket is érhetünk el Facebook álláshirdetéssel?

Két típust tudunk meghatározni. Akik keresnek állást, és azok, akiknek van állásuk, de szeretnénk őket elhozni a konkurenciától.

Összeszedtem tehát a módszereket, melyeket mi is jó eredményekkel használunk a mindennapokban. Hangsúlyozom, hogy nem mindegyik módszer alkalmas minden pozíció hirdetésére, de megoldást nyújt arra, hogy egy esetleges pozíciót betöltsünk.

1. KLASSZIKUS

Kezdjük a klasszikus módszerrel, amikor egy posztban egy képpel, némi szöveggel, továbbá egy jelentkezési lehetőséggel tesszük ki az állásajánlatunkat. Ezt követően úgynevezett bejegyzés kiemelést használva megcélozhatjuk az általunk kiválasztott megfelelő célközönséget.

Jó ez a módszer, mert….

  • … több elérést tudunk kapni organikusan.
  • … asztali gépről egyből elküldheti nekünk az önéletrajzát a jelentkező e-mailben (E-mail címe kimásolásával)
  • … követőink is látják.

Nem megfelelő ez a módszer, mert…

  • … mobilon kevésbé eredményes, ennek oka, hogy nincs a telefonunkon önéletrajz lementve általában.
  • … követőink is látják (Ez egyrészről jó, másrészről pedig nagyon rossz, ha csak ezt kommunikáljuk)

Ezt a módszert nem is igazán ajánlom, mivel a felhasználók minimum 60%-a mobilról használja a Facebookot és nem életszerű az, hogy mobilunkon tartunk önéletrajzot.

2. Állásajánlatok oldalunkon (külön „fülön”)

Ezt a módszer közel egy éve vezette be a Facebook. Véleményem szerint az egyik legjobb megoldás, hiszen 3 gombnyomással tud jelentkezni egy állásajánlatunkra a leendő kolléga. Ja, és kevesen tudják, hogy az ilyen munka ajánlatokat hirdetni is tudjuk! Pont ez a zseniális az egészben.

Jó ez a módszer, mert…

  • … több elérést tudunk kapni organikusan.
  • … 3 kattintással tud jelentkezni az érdeklődő.
  • … követőink is látják.
  • … alapértelmezett adatok automatikusan kitöltődnek.
  • … a jelentkező szerkeszteni tudja az adatait.
  • … mobilon könnyű jelentkezni.
  • … könnyű kezelni a jelentkezőket. (időpontot tudunk egyeztetni velük egyszerűen, vagy akár Messenger üzenetet tudunk küldeni nekik)
  • … egyedi kérdést is feltehetünk, amit ki kell tölteni (pl. rendelkezik-e targoncavezetői engedéllyel? Milyen fizetési igénye van? Mikor tud munkába állni?
  • … kapunk értesítő e-mailt, az általunk megadott e-mail címre.
  • … jól hirdethető.

Nem megfelelő ez a módszer, mert…

  • … nem tudunk konkrét önéletrajzot kapni
  • … követőink is látják. (Ez egyrészről jó, másrészről pedig nagyon rossz, ha csak ezt kommunikáljuk) TIPP: Idővonalról rejtsük el az állásajánlatainkat

Ez az egyik legjobb módszer véleményem szerint még akkor is, ha konkrét önéletrajzot nem tudunk elsőként megkapni. Nem javaslom komolyabb pozíciók hirdetéséhez, ahol szükségünk van önéletrajzra és motivációs levélre.

3. LEAD generáló módszer

Másik nagy kedvencem azoknál a pozícióknál, ahol a jelentkezés nem igényel számunkra hatalmas követelményeket. (Raktáros, operátor, betanított munkás)

Jó ez a módszer, mert…

  • … 3 kattintással tud jelentkezni a kiszemeltünk.
  • … a jelentkező szerkeszteni tudja az adatait.
  • … mobilon könnyű jelentkezni.
  • … követőink elől el tudjuk rejteni.
  • … könnyű kezelni a jelentkezőket. (xls, csv fájlba menthetők)
  • … egyedi kérdést is feltehetünk, amit ki kell tölteni (pl. rendelkezik-e targoncavezetői engedéllyel? Milyen fizetési igénye van? Mikor tud munkába állni?
  • … jól hirdethető.

Nem megfelelő ez a módszer, mert…

  • … nem tudunk konkrét önéletrajzot kapni, maximum utólag
  • … nem kapunk értesítő e-mailt a jelentkezésről
  • … követőink is látják (Ez egyrészről jó, másrészről pedig nagyon rossz, ha csak ezt kommunikáljuk) TIPP: Idővonalról rejtsük el az állásajánlatainkat

 

+1 Landing page-re való hirdetés

Ez a legprofibb verzió szerintem azoknál a pozícióknál, amik megkövetelnek alapvető informatikai képzettséget is. (pl. IT szektor, mérnökök, értékesítők, vezető pozíciók) Ebben az esetben egy egyedi, saját designra épített landing page-re hirdetünk, ahol a konverziós célunk mindenképpen a jelentkezés leadása.  Tökéletesen hirdethető.

Jó ez a módszer, mert…

  • … önéletrajzot, akár motivációs levelet is kaphatunk
  • … követőink elől el tudjuk rejteni
  • … könnyű kezelni a jelentkezőket. (saját „CRM” rendszerben akár)
  • … egyedi kérdést is feltehetünk, amit ki kell tölteni (pl. rendelkezik-e targoncavezetői engedéllyel? Milyen fizetési igénye van? Mikor tud munkába állni?
  • … jól hirdethető.
  • … kapunk értesítő e-mailt a jelentkezésről CRM rendszerünkön keresztül

Nem megfelelő ez a módszer, mert…

  • … mobilon nehéz a jelentkezés TIPP: remarketing hirdetést építsünk csak asztali gépre, amin könnyedén tud jelentkezni.
  • … követőink is látják (Ez egyrészről jó, másrészről pedig nagyon rossz, ha csak ezt kommunikáljuk) TIPP: Idővonalról rejtsük el az állásajánlatainkat

 

Összességében nagyon sok lehetőségünk van, csupán a kreativitásunk szabhat határt. Gyakorlatilag minden verzióban tökéletesen tudunk célozni a hirdetéskezelőben. Erről később fogok Neked írni, kövess minket!

 

TIPP: A kiválasztott hirdetési típusokat ötvözzük az Employer Branding kampányunkkal, hiszen az a Jolly Joker!

Az Employer Brandingről írtunk már Nektek: Employer Branding Netmarketing módra

Ha időt szeretnél spórolni és igazán hatékony szeretnél lenni, vagy csak egyszerűen nem boldogulsz, keress bennünket!

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem