Blog » Laczkó Balázs blogja » Employer Branding Netmaraketing módra

Employer Branding Netmarketing módra

Szerző: | 2018. Már. 9 | Egyéb, Employer Branding

Kriszti két korábbi cikkében már bemutatta, hogy hogyan váltja ki az álláshirdetés szerepét az Employer Branding, illetve hogy egy vállalkozás életében milyen szerepe van a munkavállalói márkaépítésnek. Ebben a bejegyzésben azt fogom bemutatni, hogy a Netmarketingnél hogyan tudjuk segíteni ügyfeleinket az Employer Brandingjük építésében, illetve az online álláshirdetések terén.

Mielőtt belekezdek a részletek kifejtésébe személyes dolgokat is szeretnék megosztani veletek. Kriszti, több, mint egy éven keresztül HR területen tevékenykedett, nekem pedig van egy HR diplomám. (Be kell azonban vallanom, hogy valószínűleg egyetlen cég sem járna jól velem, mert tudásom az online világra terjed ki vagy mondhatnám azt is, hogy korlátozódik.)

E rövid felütés után lássuk, hogyan zajlik a közös munka!

Az első fázisban felmérjük a lehetőségeket, illetve azt, hogy mi a véleménye a jelenlegi munkavállalóknak a fennálló helyzetről. Ennek érdekében a jelenlegi munkatársak körében fókuszcsoportos beszélgetések során szerezzük be a szükséges információkat. A beszélgetés során feltárjuk azokat a tényezőket, elvárásokat, melyek a jelenlegi munkakörnyezetre is pozitív hatással lehetnek, továbbá az új munkavállalók számára fontosak lehetnek.

A következő fázisban egy, a csoportok nagyságától és számától függő kb. 15-30 oldalas tanulmányt készítünk, mely bemutatja a használt módszereket, a vizsgált szegmenseket és a feltett kérdéseket. Ezután a vizsgálat eredménye, majd az összegzés és javaslatok találhatóak.

A vizsgálat során a legtöbb esetben olyan, azonnal felhasználható információk kerülnek napvilágra, mely a cég mindennapi működésébe illesztve segíteni tudják a hétköznapok hatékonyságát is. Általában olyan elvárások, és ki nem mondott gondolatok fogalmazódnak meg munkavállalói oldalról, melyek megvalósulása esetén jótékonyan hatnak a munkamorálra, motivációra és az elköteleződés is magasabb szintűvé válik. Ennek értékét azt hiszem nem szükséges boncolgatni, hiszen manapság az egyik legnagyobb kincs a munkavállaló.

A munkavállalóktól kapott információk alapján lehetőséget kapunk a vállalkozás átalakítására annak érdekében, hogy az minél népszerűbb legyen az állást keresők körében. Amennyiben ezt profi módon valósítjuk meg, gyakorlatilag a jövőben nem kell az utolsó pillanatokban új belépők után kapkodni, hiszen sorba fognak állni a jelöltek a vállalkozás jó hírének köszönhetően. Gondoljunk csak bele! Ki ne szeretne a Google-nél vagy Prezinél dolgozni? Miért? Mert ezek a vállalkozások szexik, vonzóak, azt gondoljuk “róluk”, hogy egy megvalósult álom az ottani munka. De legyünk reálisak. Ott is dolgozni kell. Kétség kívül sikeres cégek, de nagyszerűen építették fel saját mítoszukat, többek között azzal kapcsolatban, hogy a munkavállalói lét csúcsa ott dolgozni.

Mindezt nem elég megtenni, deklarálni is kell. Azaz azt, hogy milyen értékekkel bír a vállalkozás, milyen lehetőségek és támogatások érhetőek el a munkavállalók számára, el is kell juttatni hozzájuk. Pusztán a szájhagyományra nem hagyatkozhatunk a XXI. században! Használjuk bátran a weboldalunkat, a közösségi médiát, hogy kinyilatkoztassuk mit is érünk valójában!

Az online eszközök segítséget nyújtanak abban, hogy a külső szemlélő is képet kapjon értékeinkről, hétköznapjainkról, a közösen megélt pillanatainkról. Kialakíthatjuk a saját történetünket, formálhatjuk a rólunk keletkező gondolatokat, érzéseket. A Facebook és az Instagram segítségével könnyen és pontosan azokhoz juttathatjuk el ezt a képet, akik számunkra valóban relevánsak. A jövőbeli munkavállalóink agyában már ma ültessük el a gondolat csíráját, hogy ne okozzon gondot a legjobb munkatársak megtalálása.

A fókuszcsoportos megbeszélések eredményeként kapott adatokat használva építjük fel a vállalkozás „imidzsét”. Azokat a gondolatokat, képeket közvetítjük, ami valóban a cég épülését szolgálja. De az információk segítenek abban is, hogy ha Employer Brandingünk még csak gyerekcipőben jár, úgy kiváló álláshirdetést készítsünk az ideális célcsoportunk számára.

Amennyiben bármilyen kérdésed merülne fel a leírtakkal kapcsolatosan, esetleg segítségre van szükséged keress minket bizalommal!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem