Blog » Tóth Ronny Attila blogja » Youtube hirdetési formák

Youtube hirdetési formák

Szerző: | 2017. jan. 24 | OMG

Olvasd el bejegyzésünket és megtudhatod, milyen hirdetési formákkal teheted népszerűvé videódat a Youtube segítségével!

Olvasd el bejegyzésünket és megtudhatod, milyen hirdetési formákkal teheted népszerűvé videódat a Youtube segítségével!

Először is tisztában kell lennünk azzal, hogy miben más Youtube-on hirdetni egy videót, mint a tévében. (Egy tévés hirdetéssel szemben az sem elhanyagolható tény, hogy a Youtube segítéségével – 2016 decemberi adatok alapján – 1,3 milliárd embert tudunk elérni.) Utóbbi esetében a legtöbb reklám úgy épül fel, mint egy film, vagy akármilyen más médium, ahol történetet mesélnek: bevezetés, tárgyalás, befejezés. Ezzel mindenki tisztában van, már általános iskolában megtanultuk őket. Ennek köszönhetően fordulhat viszont elő az egy tévében játszott hirdetésnél, hogy akár 25-30 másodpercig (vagy tovább) se vagyunk tisztában azzal, hogy épp milyen terméknek, szolgáltatásnak, stb-nek látjuk a hirdetését. Egy sztorit nézünk, aminek – ha kellően felkeltette az érdeklődésünket – megvárjuk a végét és megtudhatjuk, hogy valójában mit hirdettek nekünk.
Ezzel szemben a Youtube teljesen másképp épül fel. Itt lehetőleg az első 5 másodpercbe kell belesűrítenünk minden lényegi információt. Kik vagyunk, mit szeretnénk eladni, de a legfontosabb kérdés az, hogy kiknek? Ha például a TrueView alapú hirdetéseket vesszük, 5 másodperc után dönthet úgy az ügyfél, hogy ő továbbnézi, ami nyilván a célunk, de akkor sincs tragédia, ha ez nem történt meg, ugyanis ebben az esetben nekünk ez az 5 másodperc nem került egy forintunkba se. Érdemes észben tartanunk azt is, hogy a Youtube nézők 49%-a 25 és 44 éves korosztály közé tartozik, vagyis a hirdetők számára a legértékesebb halmaz, az aktív vásárlói réteg.

A leggyakrabban használt TrueView hirdetésfajta az úgynevezett instream. Mindannyian találkoztunk már vele, s akkor is rájövünk, hogy itt bizony egy hirdetésről van szó, ha nem vagyunk szakmabeliek.  A megtekinteni kívánt videó előtt bejön egy hirdetés, amit alapesetben 5 másodperc múlva elnyomhatunk, de nagyobb cégeknél láttunk már elnyomhatatlan hirdetéseket. Ilyenkor újra és újra végig kell néznünk ugyanazt a 20-30 másodpercet, ami sok esetben pont az ellenkező hatást érheti el a legtöbb ember számára.

Felhasználási számot tekintve szorosan mögötte következnek a videófelfedezési hirdetések.  Ezt akkor érdemes használnunk, ha bízunk annyira a videónkban, hogy az emberek egy kattintható indexkép miatt is megnézik az adott videót, ugyanis csak akkor indul el, ha ráklikkelnek. Többek között megjelenhetnek a Youtube keresési eredményei között, a kapcsolódó Youtube videók mellett, vagy akár a Youtube kezdőlapján is.

Ha kifejezetten brand építés a célunk, akkor a „rövid hirdetések” képében találjuk meg a legjobb eszközt. Itt egy maximum 6 másodperces videóról beszélünk, és videók előtt, közben vagy után jelenik meg. Nem átugorhatóak, így ha van egy igazán jó szlogenünk egy videóval megtámogatva, ez a tökéletes választás.

Látható, hogy rengeteg lehetőségünk van arra, hogy videós hirdetésekkel érjük el az embereket, így mindenki megtalálhatja a számára a legmegfelelőbbet, csak a jó kérdéseket kell feltennünk magunkban!

Tóth Ronny AttilaPPC manager

További blogbejegyzései

Ronny egyaránt járatos az Adwords és a Facebook területén is, kiváló kommunikációs képességének köszönhetően ügyfeleink egyik kedvence. Szabadidejében japán művészfilmeket néz, rengeteget olvas.»

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem