BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Viszlát 2015, helló 2016!

Lassan eltelik ez az év is.

Az idei évi termésünk 57 blogbejegyzés, amelyekkel igyekeztünk mindig valami újat, valami érdekeset megmutatni az online marketing színes világából. Nézzük, miről volt szó 2015-ben.

 

Januárban azt találgattuk, mikor érkezik az új Google algoritmus. A téma aztán néhány hete is felmerült, amikor arra a megállapításra jutottunk, hogy ez a karácsony is nyugodtan telik, a Pingvin csak januárban fog újra lecsapni. Az új algoritmus „folyamatos futású” lesz, azaz a frissítés után az egyes büntetésekre és azok feloldására nem kell hónapokat/éveket várni, hanem azonnal megtörténnek.

Többször visszatérő téma volt a tartalommarketing. Abban még most, év végén is egyetértünk, hogy a minőségi szövegírás aranyat ér – szó szerint. A CMI és a Marketingprofs közös felmérése kiderítette, hogy az észak-amerikai B2B cégek 88%-a használ aktívan tartalommarketinget. Ez a tavalyi adatokhoz képest 2 százalékpontos növekedés. És mi köze ennek hozzánk, magyarokhoz? Nos, az amerikaiak ebben (is) jóval előrébb járnak, mint mi itt Közép-Kelet Európában. Tehát bátran elhihetjük, hogy ez a jó irány.

Górcső alá vettük a Facebook bejegyzéseket. Adtunk pár használható tippet a sikeres posztoláshoz, segítettünk ezek hatékonyságának növelésében. Sokan azt mondják, a Facebook csillaga leáldozóban van, a helyét átveszi az Instagram. Erre is van válaszunk: a Facebook már lehetőséget ad arra, hogy az Instára is kikerüljenek a hirdetéseink – ha van persze ilyen fiókunk. Ez is az idei év egyik újdonsága volt, akárcsak a Business Manager felületének változása. Az átállás nem volt zökkenőmentes, de lassan belejöttünk.

Aztán már-már temetni kezdtük a SEO-t, de rájöttünk, hogy mégis van jövője. A közösségi média jelentőségének növekedésével lehetővé vált, hogy a honlapunkat és a márkánkat közvetlenül a potenciális ügyfelek számára népszerűsítsük. Ezzel máris túlnőttünk a hagyományos linképítésen, hiszen abban az esetben olyan oldalakon is elhelyezhetjük linkjeinket, amelyek nem is működnek. Ráadásul a közösségi média „önkéntes linképítőket” toboroz számunkra. Ha bármelyik közösségi oldalunkra kikerül egy bejegyzés, elérjük, hogy mások is megosszák ezt a tartalmat. Így rögtön generálunk egy teljes mértékben „természetes” linket, amit a Google különösen preferál.

Ez az év több AdWords újdonságot is hozott. Elindult például a keresési remarketing. Tehát már nemcsak a display hálózaton megjelenő hirdetések számára elérhetőek az általunk készített listák.
Lehetővé vált a cél-ROAS beállítása. A dolog a cél-CPA-alapú ajánlattételi technológiájához hasonló elven működik, a rugalmas ajánlattételi stratégiák része, és a valós idejű licitajánlat folyamatos fejlesztését célozza.
A Google átirányító telefonszám ebben az évben nem ért el Magyarországra. A terv az, hogy lesz egy weblap a híváskonverziók mérésére. Ehhez a jövőben társul egy Google átirányító telefonszám, amelynek segítségével megtekinthetők lesznek a hívások részletei és lehet majd konverziót számolni velük. A rendszer egyelőre még béta verzióban működik.

 

Kedves Olvasóink! Köszönjük, hogy figyeltek minket, reméljük, hasznos információkhoz jutottak blogbejegyzéseink által. Jövőre folytatjuk!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink