Blog » Laczkó Balázs blogja » Van-e jövője a keresőoptimalizálásnak?

Van-e jövője a keresőoptimalizálásnak?

Szerző: | 2014. jún. 27 | Keresőoptimalizálás

Manapság egyre több helyről hallani ezt a kérdést és a kérdésre adott választ. Sokan sokféleképpen válaszolnak. Egy azonban biztos. A keresőoptimalizálás élt, él és élni fog. Legfeljebb a metodikája változik.

A keresőoptimalizálás hőskorszakában elég volt az oldalunkra mutató linkeket felhalmozni, kicsit leegyszerűsítve: minél több link, annál jobb helyezés. Ezt követően a Google algoritmus változásainak köszönhetően felértékelődött a minőségi linkek, illetve a weboldal nyújtotta élmény szerepe.

Mit kell tennünk, hogyan feleljünk meg a keresőoptimalizálási trendeknek?

A kérdésre adott válasz végtelenül egyszerű, mégis rendkívül bonyolult. A lehető legteljesebb mértékben szolgáljuk ki az oldalra látogatók igényeit. Találják meg oldalunkon azt amit keresnek, kapjanak hiteles és informatív leírást a keresett termékről vagy szolgáltatásról.

Miként tehetjük meg?

Tervezzük meg, mit is szeretnénk pontosan! Kinek, mit és hogyan szeretnék eladni? Kik képezik a számunkra releváns célcsoportot? Végezzünk piackutatást a rendelkezésre álló eszközökkel! Készítsünk vagy készítessünk kulcsszóelemzést!

Ha a fenti előkészületeket sikeresen végrehajtottuk, akkor indulhat a honlap megtervezése, illetve kivitelezése. A munkafolyamatok során fontos, hogy végcélként olyan honlap készüljön el, mely garantálja a felületre érkezők számára, hogy könnyen és gyorsan megtalálják a keresett információt, terméket vagy szolgáltatást. Rajzoljuk le a fejünkben megfogalmazott honlap felépítést, tekintsük át, gondolkozzunk el rajta, hogy logikus egészet alkot-e? Ha igen a kérdésre kapott válasz, úgy továbbléphetünk a kivitelezési fázisba.

A honlap létrehozása során legyünk figyelemmel mind a technikai, mind a tartalmi elemek meglétére! Legyen az oldal programozási hibáktól mentes, töltődjön be gyorsan, minden platformon és böngészőben hibátlanul jelenjen meg! Az oldalak egyedi és valóban értékes tartalommal rendelkezzenek! Ne legyen duplikált vagy másolt tartalom! Rendkívül sok apró kitételnek kell megfelelnie honlapunknak a leírtakon kívül, melyekre egy későbbi blogbejegyzésben részletesen is kitérek.

Összefoglalva: készítsünk technikailag hibátlan weboldalt, melyet a felhasználóknak szóló értékes tartalommal töltünk fel!

Merre tart a keresőoptimalizálás?

A pontos irányvonalat nehéz meghatározni. A jelenleg is folyamatban lévő algoritmus frissítés (Ezúttal a pingvinek szabnak új fazont…) célja, hogy a felhasználók számára értékes weboldalak kerüljenek a találati listák élére.

Legyen így!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig …

A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

A SEO (Search Engine Optimization) annyit tesz, mint keresőoptimalizálás, mely nélkül minden, a kereső találati listájában való előrelépésre tett törekvés hiábavaló. A keresőoptimalizálás magasabb forgalom eléréséhez segíti az online marketingesek honlapjait, a magasabb látogatottság pedig…

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem