BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

UTM paraméterezés, URL készítés – Minden mérhető!

Sok kezdő online marketinges megdöbben, amikor felteszik neki a kérdést: fel van paraméterezve a hirdetés?

Az első zavart „nem” válasz után azonban megtanulja, hogy a Google Analytics-ben történő kampánykövetéshez mindenképpen szüksége van erre a pár kattintásra.

 

A Google Analytics egy teljesen komplett kampánykövető megoldást biztosít a rendszerrel. Az UTM paraméterezés gyakorlatilag annyit jelent, hogy minden egyes linknek teljes mértékben mérhető folyamatot biztosítunk, és egyértelművé válik számunkra, hogy a látogató pontosan melyik felületről érkezett – a további egyéb információk mellett.

 

Miért is van szükségünk UTM paraméterezésre?

A mérhetőség hosszú- és rövidtávon is nagyon fontos, az online marketingben szinte elengedhetetlen.

Mit szólna ahhoz, ha pontosan meg tudnánk mondani azt egy kampányban, hogy a bevételét hozó konverzió pontosan melyik hirdetési szövegre, melyik hirdetési képre, vagy melyik célközönségre való hirdetésre érkezett? Bizonyára, ha nem tévedek azt, hogy EZ LENYŰGÖZŐ!

 

Hirdetéseken kívül hol használható még az UTM paraméterezés?

Talán legfontosabb egy e-mail marketinges kampányban, vagy akár közösségi oldalakon lévő posztolásokon. E-mail kampány esetében egészen messzemenőkig lehet mérni azt, hogy melyik levél tetszett az olvasónak, illetve akár az is, hogy a levélben melyik kép, vagy figyelemfelkeltés az, ami arra késztette az olvasót, hogy megnézze honlapunkat, vagy akár kapcsolatba is lépjen velünk valamilyen formában.

Meg szeretné mérni azt, hogy a közösségi oldala kedvelői közül ki válik vásárlóvá? Melyik bejegyzés keltette fel úgy az érdeklődést, hogy abból ügyfél is lehet?

Erre is tökéletes mód az, hogy paraméterezett bejegyzései linkjeinket mérhetővé tesszük.

 

Az UTM paraméterezés folyamata

Az UTM paraméterezéssel a hirdetés elkészítője paramétereket ad az egyéni hirdetéskampányokban használt URL-ekhez. Ezek az egyéni kampányok olyan hirdetéskampányok, amelyek nem használják az AdWords automatikus címkézési funkcióját. Amikor a felhasználó rákattint az egyik egyéni linkre (amelyet korábban felparamétereztek), az egyedi paramétereket a rendszer elküldi a Google Analytics-fióknak, így meghatározhatja, hogy mely URL-címek vonzzák a leghatékonyabban a felhasználókat a tartalmához.

 

Mit adhatunk meg a paraméterezés során?

Elsőként nem kell mást tennie, csak megadni a cél URL-t.

A második lépés a link paraméterezése:

bullet_colored_4Forrás – (Google, E-mail, Linkedin, Facebook, Google+) – Ahova elhelyeztük a linket.

bullet_colored_4Médium – (banner, hirdetési forma, eDM, stb)

bullet_colored_4Kulcsszó – (adwords kulcsszó) – kevésbé használt.

bullet_colored_4Tartalom – (kép1, szöveg1, célcsoport1, segédgomb stb) – Tetszőlegesen használható bármire, ami fontos számunkra.

bullet_colored_4Kampány – (kampány neve) – Itt arra kell odafigyelni elsősorban, hogy egységesek legyenek a kampány nevek a különböző felületeken használva.

Ehhez a Google remek URL-készítőt gyártott, amely rendkívül egyszerűen használható.

 

URL KÉSZÍTŐ
https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=hu
Mindenkinek mérhető, sikeres kampánykövetést kívánok!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink