Több konverziót szeretnél?

Több konverziót szeretnél?

Kíváncsi vagy, hogyan érheted el, hogy weboldalad konverziói az egekbe szökjenek? Szeretnéd, ha lényegesen többen vásárolnának tőled, több ügyfélre tennél szert?

Számba vesszük azokat a megoldásokat, amelyek segítenek abban, hogy minél több látogatód, vásárlód, ügyfeled legyen! Az általunk felvázolt javaslatok / szempontok mindegyike, külön-külön is hatással lesz konverziód mennyiségére és minőségére.

Nézzük, mikre kell figyelned! Az online marketingbe már legalább felületesen belekóstolók találkoztak a konverzió szóval. A legtöbben ismerik a jelentését, de akik nincsenek tisztában ezzel, olvassák el az alábbi rövid ismertetőt.

Szóval: Mit is jelent a konverzió?

Ha az Idegen Szavak Szótárára hagyatkozunk, úgy a megfejtés az átalakítás, illetve felcserélés a helyes válasz. A valóságban azonban nem ez a helyes válasz. A konverzió nagyon röviden egy elvárt cselekvés/művelet, amely értékes számunkra. Ez lehet konkrét vásárlás, feliratkozás, kapcsolatfelvétel, telefonos kapcsolatfelvétel, stb…; a lényeg, hogy számunkra értékkel bírjon.

Azt, hogy milyen gyakran realizálunk konverziót, több tényező befolyásolja:
1. A piaci környezet
2. A termék
3. A honlap/aloldal
4. A hirdetés
5. Utánkövetés

A piaci környezet nagyban befolyásolja a sikeres eladások mennyiségét. A versenytársak száma, aktivitása, azaz a kínálat, valamint a kereslet meghatározó szerepet játszik abban, hogy milyen határok között mozoghatunk. A fenti adatok ismeretében kiválaszthatjuk a „saját utunkat”, azaz pozícionálhatjuk saját termékünket vagy szolgáltatásunkat. Eldönthetjük, hogy olcsó terméket dobunk piacra ezerszám, vagy minőségi eszközöket drágán.

Az online világban a kereslet és kínálat meghatározására megbízhatunk egy piackutató céget, azonban véleményünk szerint a legkézenfekvőbb megoldás egy Google AdWords kampány futtatása. Ezen kampány futtatása során valós képet kapunk arról, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk kelendő-e, versenytársaink hirdetnek-e, ha igen, milyen pozícióban és milyen részesedés mellett. (Elérhető az AdWords fiókban a részletek/aukcióstatisztika fül alatt)

A termék vagy szolgáltatás minőségéről sem kell sokat írni. Amennyiben silány, gyenge minőségű terméket forgalmazunk az (idővel) visszaüt. Az eladások mennyisége ez esetben természetes módon visszaesik az idő előrehaladtával.
Ettől a feltételezéstől vonatkoztassunk el, hiszen mindenki a hosszú távú, folyamatos, magas bevételért dolgozik, ami feltételezi a megfelelő minőséget.

A honlap, illetve a speciálisan egy hirdetés fogadására létrejött aloldal (landing page) jelentős szerepet játszik abban, hogy végül milyen számban érünk el konverziót. Elengedhetetlen, hogy tökéletes felépítéssel bíró, az eladásra koncentráló felületet hozzunk létre.

Az internetes vásárlásokkal kapcsolatosan végzett kutatások szerint a biztonság még manapság is kevés vásárló fejében fogalmazódik meg, előnyként egy online rendelés esetén, ahogy a lentebb látható statisztika is bizonyítja.

A tanulság az, hogy el kell nyerni a látogató bizalmát. Nem elég jó termékkel előállni, hitelesnek is kell látszani!

Milyen menüpontokkal / funkciókkal lehetünk hitelesek?

bullet_colored_4 Elérhetőségek: e-mail, telefonszám

bullet_colored_4 ÁSZF

bullet_colored_4 GYIK

bullet_colored_4 Adatvédelem / Adatkezelési nyilatkozat

bullet_colored_4 Garanciával kapcsolatos információk

bullet_colored_4 Kiszállítással / átvétellel kapcsolatos tájékoztató

bullet_colored_4 Vásárlástól való elállással kapcsolatos információk

bullet_colored_4 Elektronikai hulladékkezelés leírása

bullet_colored_4 Garanciával kapcsolatos tudnivalók

bullet_colored_4 Saját képek használata

Önmagukban a fenti funkciók semmit nem fognak eladni. Azt magának az oldalnak kell. Egy egyszerű hasonlattal élve a weboldalunk a hagyományos bolt funkcióját tölti be, a termékkategóriák a polcok, míg a termékaloldal maga az eladó. Legyünk kedves, informatív és meggyőző eladók, készítsünk ennek megfelelően hatékony aloldalakat.

Mit tartalmazzanak az értékesítésre fókuszáló oldalaink?

Méréseink szerint jelenleg kétféle landing page működik hatékonyan. A rövid, lényegre törő, de ezzel együtt informatív aloldal, illetve a hosszú, érvek sorozatát felsorakoztató landing page. Mindkét esetben rendelkeznie kell az oldalnak az alábbi ismérvekkel:

bullet_colored_4 Nagyméretű, figyelmet felkeltő, ütős címsor

bullet_colored_4 Részletes és érthető termék/szolgáltatás bemutató

bullet_colored_4 Cselekvésre ösztönzés

bullet_colored_4 Megfelelő minőségű termékfotó

bullet_colored_4 Egyértelmű ajánlat

bullet_colored_4 Interakciós gombok (vásárlás, kapcsolatfelvétel, stb…)

Ami nagyban segíthet, de nem minden esetben feltétel:

bullet_colored_4 Termék vagy szolgáltatás bemutató videó

bullet_colored_4 Vélemények, referenciák

bullet_colored_4 Célhoz kötöttség (egyetlen célnak alárendelve; webshopok esetén nem feltétlenül alkalmazható)

bullet_colored_4 Akciós ajánlat, időbeni, mennyiségi korláttal

Ha már rendelkezésre áll a megfelelő termék vagy szolgáltatás és a szuper landing page, akkor nincs más hátra, mint a hirdetés.

Személyes konzultációt kérek!

A hirdetés

Az online hirdetések esetén rögtön felmerül a kérdés, hogy hol, milyen felületen hirdessünk? Az AdWords, a Facebook, a YouTube, esetleg az Instagram, a Pinterest vagy a LinkedIn lesz a befutó?

A kérdésre kétféle helyes válasz létezik. Amennyiben ismerjük a célközönségünket, úgy elég világos képpel kell rendelkeznünk azzal kapcsolatban, hogy milyen felületen érhetjük el őket. Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy kikből áll a számunkra releváns célcsoport, úgy teszteljünk! Különítsünk el meghatározott pénzösszeget a megfelelőnek vélt felületen való hirdetésre. Pénzkidobásnak véled? Pedig nem az. Sokkal nagyobb összegek veszhetnek kárba, ha hosszú hónapokon vagy éveken át nem a leghatékonyabb felületet vagy felületeket használod!

Vagy, ahogyan egy kedves és nagy tudású marketingguru ismerősünk szokott fogalmazni:

„Te tényleg a vevőszerzésen akarsz spórolni?”

Ez olyan, mint amikor megvásárolod álmaid autóját, de nem tankolsz bele üzemanyagot. Vagy üzleti nyelvre fordítva a kamionod már megvan, de mégsem tankolsz bele csak 80 litert, így a nagy haszonnal járó fuvarokat nincs esélyed elvállalni.

A manapság elérhető hirdetési felületek nagyjából azonos elven működnek. Kattintás vagy megjelenés után történik a fizetés. A vagy-ot nyomatékosan kiemeljük, mert abban az esetben fizetünk megjelenés után, ha külön ezt a lehetőséget állítjuk be. Ez egyébként márkaépítő kampányok esetén különösen hatékony.

Visszatérve az eredeti gondolatmenethez, azért nagyon előnyös az ún. PPC, (pay per click – fizetés kattintás után) mivel csak az oldalunkra valóban eljutó látogatók után kell fizetni a szolgáltatónak. Persze nem ennyire egyszerű a történet. Ha sikeres és hatékony hirdetéseket szeretnénk futtatni, úgy ismernünk kell a célközönségünket, tisztában kell lennünk azzal, hogy a termékünk mire nyújt megoldást, mitől óvja meg a vásárlót. Ismernünk kell továbbá a hirdetéskezelő felületek működését, a hirdetési szövegek megírásának titkait és még ezernyi apró trükköt.

Nézzük meg, mire kell kiemelt figyelmet fordítani a hirdetések elkészítése és a fiókbeállítások során:

bullet_colored_4 Célközönség felkutatása / körülhatárolása

bullet_colored_4 Hirdetési felület kiválasztása

bullet_colored_4 Képes hirdetések (bannerek) elkészítése

bullet_colored_4 Hirdetési fiók létrehozása

bullet_colored_4 Pénznem helyes beállítása

bullet_colored_4 Számlázási adatok felvitele

bullet_colored_4 Kupon feltöltés (ha lehetséges)

bullet_colored_4 Kódok elültetése az oldalban (konverziós, remarketing)

bullet_colored_4 Analytics összekapcsolása a hirdetéskezelő felülettel

bullet_colored_4 YouTube esetén Youtube összekapcsolás az AdWords fiókkal

bullet_colored_4 Hálózat kiválasztása

bullet_colored_4 Célzási módok kiválasztása

bullet_colored_4 Eszközök korrekciója (mobil, táblagép, asztali gép)

bullet_colored_4 Hirdetés ütemezés

bullet_colored_4 Hirdetésrotáció beállítása

bullet_colored_4 Ajánlattételi stratégia beállítása

bullet_colored_4 Dinamikus keresési hirdetések engedélyezése

bullet_colored_4 Hirdetéscsoportok tematikus létrehozása

bullet_colored_4 Hirdetéscsoportok számára egyedi ajánlattétel

bullet_colored_4 Hirdetéscsoportonként minimum 4 hirdetés

bullet_colored_4 Kulcsszavak hozzáadása a megfelelő egyezéssel

bullet_colored_4 Módosított egyezésű kulcsszavak használata

bullet_colored_4 Kulcsszó kizárások

bullet_colored_4 Bővítmények használata

bullet_colored_4 Display célzás felállítása

bullet_colored_4 Remarketing közönségek létrehozása és használata

A különböző felületekről, az ott található eszközökről és trükkökről részletesebben tájékozódhatsz a Többet akarok tudni az online marketingről menüpontunkban!

Ha már minden sínen van, megfelelő mennyiségű konverziót realizáltunk hirdetések útján, akkor se üljünk karba tett kézzel. Fontos, hogy folyamatosan foglalkozzunk ügyfeleinkkel, megismerjük igényeiket, felmerülő problémáikat. Az új problémákra megoldást nyújthatunk, ezáltal tovább építve a fennálló bizalmat, a bevétel emelkedésről nem is szólva.

Az egyéni ügyfélkezelésen túl az online világban is lehetőség van az utánkövetésre. Ezt alapvetően kétféle módon oldjuk meg. Hírlevelek útján, illetve remarketing segítségével. Megfelelően szegmentált közönséghez hírlevélküldő szoftver segítségével szólhatunk. Feltehetünk számukra (és természetesen számunkra) fontos kérdéseket, amelyek ismeretében új, akár egyedi ajánlatot is adhatunk.

Remarketing segítségével, ismerve a fogyasztói szokásokat, bizonyos időközönként ismét megszólíthatjuk korábbi ügyfeleinket. Konkrét példát említve amennyiben nyári gumit vásárolt valaki tőlünk, úgy ősszel egyedi hirdetés készítésével téli abroncsok vásárlására hívhatjuk fel, megemlítve, hogy hűséges vásárlóként kedvezmény vár rá. Nyomtatópatronok esetén pl. a várható kifogyást megelőző hetekben már érdemes remarketing hirdetést futtatni.
Amennyiben bármilyen kérdésed van a leírtakkal kapcsolatosan fordulj hozzánk bizalommal!

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem