Blog » Laczkó Balázs blogja » Tartalommarketing

Egyre több helyen találkozni a tartalommarketing kifejezéssel. Leggyakrabban a szövegírással foglalkozó személyek és cégek próbálják felhívni a figyelmet a tartalommarketing fontosságára. Nos, valóban egyre fontosabb szerepet tölt be a tartalommarketing az online marketing világában. Tulajdonképpen fogalmazhatunk úgy is, hogy a keresőoptimalizálás részét képezi.

A tartalommarketing eredete

A tartalommarketing kifejezés nem mai keletű, sőt meglehetősen régi. Eredete az 1900-as évek elejére tehető, példaképpen a Michelin fivérek által kiadott útikalauzt lehet megemlíteni, melyben az általuk készített gumiabroncsok terjesztése érdekében az autózást népszerűsítették.

A tartalommarketing lényege

A mechanizmus lényege csakúgy, mint más marketing eszköz esetén: az olvasó viselkedésének befolyásolása. A technika megközelítési mód azonban kicsit eltér a manapság megszokottól. Lényege a hasznos és értékes tartalom megosztása az olvasókkal, melynek hosszútávú hatása egy win-win szituáció létrejötte.

Hogyan alakul ki a mindenki számára előnyös állapot?

Az olvasó az értékes tartalom megismerésével hasznos információhoz jut, míg a közzétevő ismertségre tesz szert, szakértelmét kinyilatkoztatva kvázi szakértői státuszra tehet szert.

Mi a tartalommarketing legfontosabb ismérve?

A technika alapja a valóban értékes tartalom. Ennek hiányában az olvasó nem jut minőségi információkhoz, így a bizalom sem alakul ki benne. A tartalmat minden esetben egy meghatározott célcsoportnak készítjük és tálaljuk. Számukra kell fontos és értékes üzenetet közvetíteni. A különböző státuszú látogatók (érdeklődő, egyszer már vásárolt, visszatérő vevő) számára más-más tartalom létrehozása szükséges. Fontos, hogy hasson a viselkedésre. Az értékes tartalom elolvasása építse a bizalmat az olvasóban, érje el azt a célt, (vásárlás, feliratkozás, megosztás, stb…) amiért létrehoztuk. A win-win szituáció: mindenki jól jár. A tartalommarketing elad, a vásárló pedig a rendelkezésre álló információk birtokában jól fog dönteni.

Miként mutatkozik meg ez online marketingben?

Az online marketing egyik értékes eleme, területe a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás segítségével weboldalaink a megfelelő kulcsszavak vonatkozásában a találati listák élére kerülve látogatók sokaságát szállíthatják számunkra.

Az organikus találati listák rangsorolása szempontjából kiemelt fontosságú az oldal tartalma. És ebben a pontban találkozik a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing. Mindkét esetben elvárás az értékes és hasznos tartalom. Mind a keresőket használó személyek, mind a keresőrobotok az értékes és releváns tartalmat keresik. A kereső személyek számára fontos, hogy azt találják meg amire valóban szükségük van a keresőben, a keresőfelületek működtetői számára pedig az a fontos, hogy a találati listán azok a találatok jelenjenek meg, amik leginkább megfelelnek a kereső igényeinek.

A leírtak alapján válik kiemelten fontossá, hogy értékes, releváns és érdekes tartalommal lássuk el weboldalainkat. Így nem csak a látogatók számára válunk értékes partnerré, korrekt eladóvá, hanem a keresők is díjazzák munkánkat egy megfelelő organikus helyezéssel.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Mire tudjuk használni a Twittert?

Magyarországon jelenleg nem a legelterjedtebb közösségi média portál, azonban nemzetközi tekintetben kiemelkedő szerepet tölt be. Helyesen használva a Twitter kiváló mód ötleteink és véleményeink megosztására, hírességek mindennapi életének követésére, vagy egy közös ügy támogatásának kifejezésére.

Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem