BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta.

A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

 

Mi lesz a hirdetésekkel?

Drágább lesz-e a hirdetés– ez a kérdés foglalkoztatott minket az elmúlt napokban, így utánajártunk, és összeírtuk gondolatainkat a témával kapcsolatban. A hivatalos álláspont szerint a Facebook nem fogja bántani a hirdetési rendszert, mivel az függetlenül fut a hírfolyamtól. Azonban az algoritmus frissítés hatásai át fognak gyűrűzni ide is.

Egyfelől, befolyásolja az aukció menetét, hogy az oldalak posztjai várhatóan kevesebb organikus elérést fognak kapni. De ez csak kis mértékben tudja drágítani a hirdetések árát. Ami jobban befolyásolja az árak emelkedését, az oldalakon eltöltött idő csökkenése, illetve a tény, hogy ezt sokan próbálják majd fizetett hirdetésekkel kompenzálni, így a kiosztható hirdetési helyekre sokkal több pályázó lesz. Hogy ez mennyiben fogja valós körülmények között drágítani a folyamatot, arról egyelőre csak becslések és jóslatok vannak, találgatni nem szeretnénk. Ami biztos, hogy érződni fog a változás, és sok esetben új stratégiára lesz szükség oldalak kezelése esetén.

 

Mit lehet tenni az újítások tükrében?

Organikus elérést tekintve mindenképpen kísérletezni kell: rá kell jönni, hogy milyen posztokat látnak szívesen az emberek, melyek a beszélgetéseket indító bejegyzések. Fel kell hívni az oldalunk rajongóinak figyelmét arra, hogy éljenek a See First opcióval, azaz jelöljék, hogy kifejezetten látni akarnak minket. Ezen kívül meg kell barátkozni a live videók használatával, melyek mellett sokkal aktívabb beszélgetések szoktak kialakulni, mint a hagyományosan feltöltött videóknál, és az algoritmus jobban díjazza.

Fizetett hirdetéseink esetében fontos, hogy ne kapkodjunk. Nem szabad drasztikusan váltani eddigi stratégiáinkon csak azért, mert a Facebook bejelentett egy változást. Érdemes lassan adaptálódni, figyelni, hogy hatnak az új lépések a folyamatainkra, és egyszerre egy részletet optimalizálni oldalunk, és kampányaink terén.

Azonban a biztos módszer mellett merjünk egy-egy kísérletbe is belefogni: teszteljünk új remarketing közönségeket, hozzunk létre próba jelleggel más célcsoportot, játszunk a lookalike közönség adta lehetőségekkel, és intenzíven figyeljük, mérlegeljük a kapott eredményeket.

Végül, de nem utolsó sorban, merjünk elszakadni a Facebooktól. Számos más közösségi felület van, melyek változatlanul fognak üzemelni: az Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn portálokat a változás nem érinti. Kis kreativitással és kalandvággyal, jó eséllyel tudjuk növelni követőbázisunk ezek használatával. Ezek mellett a fizetett elérések növelésére klasszikusan megbízható lehetőség a Google AdWords hirdetéskezelő hálózata.

A Facebook változásai oldalkezelés szintjén a tanulásról fognak szólni. Meg kell próbálni aktívnak maradni, vitaindító posztokat kreálni közönségünknek, és folyamatosan buzdítani őket a kommunikációra. Tartózkodni kell az olyan trükkök bevetésétől, mint a reakciós szavazások, vagy a kommentvadász bejegyzések. Ezeket észben tartva, a változás még előnyökkel is járhat nekünk. Ha pedig bármilyen kérdés merülne fel, vagy szeretnétek többet megtudni Facebook és AdWords terén nyújtott teljeskörű kampánykezelési stratégiáinkról, olvassátok el régebbi cikkeink a témában, és keressetek minket bizalommal!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink