Blog » Panyi Krisztina blogja » Szponzoráljak vagy márkázzak?

Szponzoráljak vagy márkázzak- az influencer tartalmak lehetőségei

Szerző: | 2018. jan. 12 | Tartalommarketing, YouTube

Szponzoráció? Márkázott tartalom? Aki fogalakozott már valaha influencerekkel, például YouTube videósokkal, biztosan hallotta a két kifejezés valamelyikét. Aki pedig nem, az se aggódjon, mai cikkünkben elmeséljük, mit is takarnak ezek.

Kezdjük egy kis ismétléssel a történetet: mint már korábban írtunk róla, az influencer marketing alapja, hogy a tartalomgyártók a saját szavahihetőségükre alapozva ajánlanak termékeket. Ez így rémlik, igaz? Ehhez pedig szorosan kötődnek a szponzorált, illetve a márkázott tartalmak. El is mondjuk, hogyan.

A szponzorált tartalmak

Valószínűleg, ha valaki abban gondolkodik, hogy egy kampányához influencert béreljen fel, ez az eszköz fog először az eszébe jutni. A szponzorációk lényege, hogy az adott influencer egy bizonyos ellenszolgáltatás fejében (lehet az pénz, termék, stb), videójában ajánlja a szponzort a követőinek. Ebben az esetben a lényeg a saját tartalmon és csatornán van.

De lehet ezt máshogy is? A válasz erre a kérdésre igen lesz. Ugyanis a szponzorált tartalmak esetében elkülönül a szponzor és az influencer szerepe egymástól. Legyen szó egyszeri, vagy folyamatos együttműködésről, a lényeg nem változik: az egyik fizet, a másik pedig a saját tartalmába illeszti a terméket/márkát, amiért a juttatást kapta. Kis-, közép- és nagyvállalatok egyaránt használják a technikát, mivel egy nagyon egyszerűen lebonyolítható ügyletről van szó. De nézzük a másik lehetőséget is!

A branded content, avagy a márkázott tartalom

Nézzük, hogyan is néz ki mindez a YouTube-on: adott egy nagy vállalat, mint a Pepsi, a Coca Cola, a Pöttyös vagy a Chio. Létrehoznak egy saját YouTube csatornát a márkájuknak, majd elkezdik feltölteni tartalommal. Azonban ennek a tartalomnak nézettséget is kell szerezni, így nem ritka, hogy egy adott összeg ellenében megfizetnek egy YouTubert, hogy szerződjön el a csatornához pár videó erejéig. Ilyenkor jellemzőbb, hogy scriptek és forgatókönyv alapján kell dolgozniuk, valamint a saját egyéniségüket sem tudják annyira belevinni a videókba, melyet sokszor teljes stábok segítenek elkészíteni. Azonban az adott márka profitál abból, hogy a YouTuber követői ezeket a videókat is megnézik, terjesztik, és esetleg fel is iratkoznak a közvetítő csatornára. A fentiekből pedig levonható, hogy a branded content egy sokkal drágább megoldás, és inkább a nagyvállalatok, valamint a nagy követőtáborral, és befolyással bíró influencerek esetében relevánsak.

Összességében elmondható, hogy minkét mód jó megoldást kínálhat egy adott probléma típusra, és bizonyos tartalom marketingre. Amíg a szponzoráció minden vállalati szegmensben releváns lehet, a márkázott tartalom sokkal inkább a nagyok pályája marad egyelőre.

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem