Blog » Laczkó Balázs blogja » Szövegelünk?

A tartalommarketing előretörésével egyre fontosabbá válik, hogy weboldalaink megfelelő szövegezéssel készüljenek. Míg korábban a külcsín, a flash-megoldások, a képi kreativitás volt hangsúlyos, napjainkban inkább a minőségi tartalom meghatározó. Olyannyira, hogy a releváns tartalommal rendelkező oldalak komoly előnyhöz jutnak a keresési listákban.

A legfontosabb kritérium a tartalommal szemben a minőség és az eredetiség. A plagizálást nemcsak a törvény, hanem a Google is bünteti. Duplikált tartalmak esetén a keresőóriás odacsap, a honlap pedig jó időre elbúcsúzhat a találati lista első pár oldalától. Ezért nem érdemes kockáztatni. Írjunk mindig saját kútfőből származó, egyedi szöveget! Természetesen más források felhasználása sem tilos, azonban ezt minden esetben jelölni kell és nem illik túlzásba vinni.

Hogyan kezdjünk hozzá?

Először is adjunk figyelemfelkeltő címet az írásunknak. Egy jól kitalált cím magával rántja az olvasót, felketli érdeklődését, több időt tölt az oldalon. Fontos, hogy tömören, érthetőrn fogalmazzuk meg mondanivalónkat. A cicerói körmondatok, a bonyolult alá-, fölé-, mellérendelő szerkezetű összetett mondatok, a sok ismeretlen, idegen eredetű szó elriasztja az olvasót.

A hagyományosnak tekinthető szövegíráshoz képest a webszövegekben el kell találni a kulcsszavak ideális mennyiségét és elhelyezésüket. A szövegezésre (is) épülő keresőoptimalizálás feltétele a kulcsszavak használata. A megfelelő arányt kell teremteni ezekből a szövegben, így elérhető a kívánt hatás. A kulcsszóhalmozás és a bujtatott kulcsszavak ideje lejárt! Az ilyen trükkök nemhogy a kívánt hatást nem érik el, de büntetést eredményeznek.

A webes olvasás különbözik a nyomtatott alapú böngészéstől. Az interneten a felhasználók azonnal a kiemelt tartalomra fókuszálnak, az alapján döntik el, megéri-e belemélyedni az adott írásba. El kell kerülni az összefolyó, ömlesztett hatást, mert egy ilyen szöveg – bármennyire jó és tartalmas – messzire űzi a felhasználót a monitortól. A fontos tartalmi elemeket szövegformázással tehetjük azonnal láthatóvá. Tagoljuk mondanivalónkat, emelkük ki a kulcsszavakat!

Szinte minden esetben szükség van a cselekvési vágy felkeltésére. Ha az olvasót sikerült íly módon “megfogni” még nem értünk célt. Lehetőséget kell neki adni az azonnali cselekvésre (vásárlás, feliratkozás, stb.). Ezt egyértelműen kell megfogalmazni és feltüntetni a weboldalon. Ne kövessük el azt a gyermeteg hibát, hogy a megrendelés vagy a kapcsolatfelvétel gombot nehezen megtalálható helyre rejtjük!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Mire tudjuk használni a Twittert?

Magyarországon jelenleg nem a legelterjedtebb közösségi média portál, azonban nemzetközi tekintetben kiemelkedő szerepet tölt be. Helyesen használva a Twitter kiváló mód ötleteink és véleményeink megosztására, hírességek mindennapi életének követésére, vagy egy közös ügy támogatásának kifejezésére.

Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem