Blog » Laczkó Balázs blogja » Személyre szabva – ügyfelek e-mail címeit is fogadja az AdWords

Személyre szabva – ügyfelek e-mail címeit is fogadja az AdWords

Szerző: | 2015. okt. 13 | AdWords

Már nem csak a Facebook kampányokat lehet saját ügyféllistára célozni: az AdWords is lehetőséget ad a saját ügyfelek e-mail címeinek feltöltésére. Ez a célzási mód abszolút sikerélményt biztosít: hiszen aki már egyszer eljutott hozzánk, netalán vásárolt (és elégedett volt) nagy valószínűséggel újra visszatér – és konvertál.

A Facebookon ez az alapértelmezett lehetőség a legtöbb esetben jól teljesített. A marketingkutatások bebizonyították, hogy általában többet lehet elérni egy kicsi, ám „forró” listával, mint egy nagy, de „hideg” adatbázissal.

Nézzük, hogyan csináljuk mindezt az AdWords-ben!

A titok az AdWords Megosztott könyvtár – Közönségek útvonalon fedhető fel. A +REMARKETINGLISTA lehetőségre kattintva kiválasztható az Ügyfelek e-mail címei lehetőség.

Itt megadható a lista neve, a tagság időtartama stb…(akárcsak a hagyományos listák esetében.)

Néhány dologra oda kell figyelni:

bullet_colored_4 a címlista .csv formátumban készülhet, nem lehet 17 MB-nál nagyobb;

bullet_colored_4 az e-mail címek vesszővel vagy sortöréssel legyenek elválasztva;

bullet_colored_4 1000 e-mail valós, elsődleges e-mail címet kell tartalmaznia a listának

bullet_colored_4 mindenképpen meg kell adni egy e-mailes leiratkozási lehetőséget;

bullet_colored_4 be kell jelölni „Az adatok gyűjtése és Google-lal történő megosztása a Google irányelveinek megfelelően történik” lehetőséget.

bullet_colored_4 max. 180 napig lehet az így feltöltött listát használni

A lista azonban nem jelenik meg automatikusan a Gmailben, a Google Keresésben vagy a YouTube-on. Ehhez a Support a következőt javasolja:

bullet_colored_4 Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a Gmail szolgáltatásban, adja hozzá a listát egy olyan „Csak Display Hálózat” típusú kampányhoz, amely a „Hirdetésgaléria” „Gmail-hirdetések” elemét használja. Ehhez nyissa meg a kampányt, kattintson a Display Hálózat lapra, kattintson a + Célzás elemre, válassza ki a kampányt és a hirdetéscsoportot, kattintson a „Célzás hozzáadása” elemre és válassza az „Érdeklődési körök és remarketing” lehetőséget, majd kattintson a „Remarketinglisták” elemre, és válasszon ki egy listát.

bullet_colored_4 Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a Google Keresésben, adja hozzá a listát egy „Csak Keresési Hálózat” vagy „Keresési Hálózat és választott Display” típusú kampányhoz.

bullet_colored_4 Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a YouTube szolgáltatásban, adja hozzá a listát egy „Online videó” típusú kampányhoz.

A listák frissítése fontos és ajánlott feladat. Hiszen folyamatosan jöhetnek újabb címek, kophatnak ki ügyfelek a listából.

Az ügyféllista frissíthető a mellette lévő ceruza ikon segítségével. Itt kiválasztható a „További e-mail címek hozzáadása” lehetőség. Ez garantálja, hogy az e-mail címlista mindig friss és „forró” lesz. A rossz hír, hogy jelenleg nem lehetséges a feltöltött listából hasonmás (lookalike) közönséget képezni, illetve a hirdetések Display hálózaton nem jelennek meg.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem