Blog » Buzás Zsolt blogja » Segítség, követnek!

Segítség, követnek!

Szerző: | 2016. jan. 5 | Facebook

Senki ne gondoljon semmi rosszra, nem krimiforgatással kezdjük az újesztendőt. Egyszerűen arról a jelenségről van szó, hogy bizonyos témák időről időre megjelennek a Facebook idővonalunkon. Ha jártasabbak vagyunk az online marketing területén, akkor kidolgozott remarketing tevékenységre gondolhatunk. De nem igazán erről van szó. A Facebook ugyanis – akárcsak a Google – figyel minket. Figyeli szokásainkat, naplózza, milyen témákra kattintunk, hol időzünk. Érdemes megnézni, kit hogyan sorol be a rendszer. Vannak meglepetések…

A Facebook saját bevallása szerint a következő szempontok alapján dönti el, kinek mi lehet releváns téma:

a Facebookon megosztott információk (pl. kedvelt oldalak)

a Facebook-fiókból származó egyéb adatok (pl. életkor, nem, tartózkodási hely, a Facebook eléréséhez használt eszköz)

a hirdetők vagy a marketingpartnerek által birtokolt, velünk megosztott adatok, pl. az e-mail cím

a Facebookon kívüli webhelyeken és alkalmazásokban végzett tevékenységek

Saját „online profilunkat” a https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/ linken érhetjük el a leggyorsabban.

Itt bárki megnézheti, mit gondol róla a Facebook. Az egyes érdeklődési köröket lenyitva megnézhetjük, mik tartoznak a kategóriákba és kedvünkre kihúzhatjuk a nekünk nem tetsző témákat.

A témakörök szűrésével relevánsabb hirdetések kerülnek a hírfolyamba. Ha minden típust eltávolítunk, a hirdetések száma nem változik, tehát nem érjük el a hirdetésmentes állapotot, ám érdeklődési körünknek kevésbé megfelelő, azaz számunkra kevésbé releváns hirdetési tartalmakat kapunk.

Van egy másik lehetőség is a hirdetések szabályozására. A hírfolyamban megjelenő hirdetés jobb felső sarkában a vagy a ikonra kattintva, és a Miért látom ezt? lehetőséget kiválasztva felvehetjük magunkat a hirdetés célközönségébe, vagy törölhetjük magunkat onnan.

Tovább finomíthatóak a hirdetési beállítások a Beállítások menüpont Hirdetések fülén. Itt az érdeklődésalapú hirdetéseket szabályozhatjuk.

Ez a lehetőség is jó példa a tudatos Facebook-használatra. Nem kell lemondani a reklámokról (mert úgysem lehet), azonban remekül szabályozható, hogy milyen témában találkozzunk velük.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem