BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Segítség, követnek!

Senki ne gondoljon semmi rosszra, nem krimiforgatással kezdjük az újesztendőt.

Egyszerűen arról a jelenségről van szó, hogy bizonyos témák időről időre megjelennek a Facebook idővonalunkon. Ha jártasabbak vagyunk az online marketing területén, akkor kidolgozott remarketing tevékenységre gondolhatunk. De nem igazán erről van szó. A Facebook ugyanis – akárcsak a Google – figyel minket. Figyeli szokásainkat, naplózza, milyen témákra kattintunk, hol időzünk. Érdemes megnézni, kit hogyan sorol be a rendszer. Vannak meglepetések…

 

A Facebook saját bevallása szerint a következő szempontok alapján dönti el, kinek mi lehet releváns téma:

a Facebookon megosztott információk (pl. kedvelt oldalak)

a Facebook-fiókból származó egyéb adatok (pl. életkor, nem, tartózkodási hely, a Facebook eléréséhez használt eszköz)

a hirdetők vagy a marketingpartnerek által birtokolt, velünk megosztott adatok, pl. az e-mail cím

a Facebookon kívüli webhelyeken és alkalmazásokban végzett tevékenységek

Saját „online profilunkat” a https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/ linken érhetjük el a leggyorsabban.

 

Itt bárki megnézheti, mit gondol róla a Facebook. Az egyes érdeklődési köröket lenyitva megnézhetjük, mik tartoznak a kategóriákba és kedvünkre kihúzhatjuk a nekünk nem tetsző témákat.

 

A témakörök szűrésével relevánsabb hirdetések kerülnek a hírfolyamba. Ha minden típust eltávolítunk, a hirdetések száma nem változik, tehát nem érjük el a hirdetésmentes állapotot, ám érdeklődési körünknek kevésbé megfelelő, azaz számunkra kevésbé releváns hirdetési tartalmakat kapunk.

Van egy másik lehetőség is a hirdetések szabályozására. A hírfolyamban megjelenő hirdetés jobb felső sarkában a vagy a ikonra kattintva, és a Miért látom ezt? lehetőséget kiválasztva felvehetjük magunkat a hirdetés célközönségébe, vagy törölhetjük magunkat onnan.

 

Tovább finomíthatóak a hirdetési beállítások a Beállítások menüpont Hirdetések fülén. Itt az érdeklődésalapú hirdetéseket szabályozhatjuk.


 

Ez a lehetőség is jó példa a tudatos Facebook-használatra. Nem kell lemondani a reklámokról (mert úgysem lehet), azonban remekül szabályozható, hogy milyen témában találkozzunk velük.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink