Blog » Laczkó Balázs blogja » Online álláshirdetések – innováció a munkaerő toborzás terén

Online álláshirdetések – innováció a munkaerő toborzás terén

Szerző: | 2017. jan. 27 | Egyéb

A médiából mindannyian folyamatosan azt halljuk, hogy egyre nagyobb fennakadást okoz a munkaerőhiány a hazai vállalkozások számára. Ez a jelenség mind a kisvállalkozásokat, mind az óriásvállalatokat sújtja.

Online álláshirdetések

Ezek a problémák számunkra sem ismeretlenek. Gyakran kapunk olyan tárgyú megkeresést, melyben segítségünket kérik új munkatársak felkutatásában. Mellesleg utóbbi négy kollégánkat mi is a neten „cserkésztük be”.

Online álláshirdetés? Egyre több HR-es kolléga (mivel ez az egyik tanult szakmám) kulcsfontosságúnak találja az online álláshirdetések használatát. És valljuk be, hogy semmi rendkívüli vagy szokatlan nincs abban, ha jövendőbeli munkatársunkat az internet segítségével igyekszünk felkutatni. A világhálót használva nagyobb számban érhetünk el potenciális jelölteket, mint újsághirdetés vagy akár szórólap útján. (Nem lebecsülve ezen eszközök hasznosságát.)

Milyen online eszközöket használjunk, ha nagyszámú munkatársra van szükségünk?

Ha égető a munkaerőhiány cégünknél, illetve gyorsan kellenek az új munkatársak, alapvetően 2 felületet látok igazán hatékonynak. Mind a Facebook, mind az AdWords hirdetési felülete(i) jó szolgálatot fognak tenni a munkatárs vadászat során, és megfelelő célzás mellett költséghatékonyan tehetünk szert megfelelő minőségű és mennyiségű jelöltre. A két felület együttes alkalmazásával az internetet használó személyek majdnem 100%-a elérhető. A 2016-os évben végzett kutatások szerint hazánkban a rendszeresen internetet használók száma megközelíti az 5.5 millió főt. Azaz a legfiatalabb és legidősebb korosztályon kívül gyakorlatilag minden releváns korcsoportot meg tudunk célozni.

Ha egy szűkebb, de jól körülhatárolható célcsoport tagjaira vadászunk.

Úgy egyszerű és nagyszerű dolgunk van. Nincs más feladatunk, mint az ideális munkavállaló jellemzőit megadni a hirdetések célzása során, majd egy az ideális jelöltnek szóló frappáns hirdetést kell készíteni. Ez így elég szimplán hangzik, de azért ennél több kell a sikerhez. A hirdetések célzásáról később még bővebben írok.

Mit tegyünk, ha konkrét személyt szeretnénk cégünkhöz csábítani?

Ha nem a hagyományos kapcsolati hálónkat szeretnénk megmozgatni, úgy erre az akcióra a LinkedIn-t javasolom. Ezt a felületet az üzleti életben gyakorlatilag már mindenki ismeri, használja, sokan egyszerűen „üzleti Facebooknak” nevezik. A kiszemelt személyre üzenetet írva villámgyorsan a tárgyra térhetünk, ha finomabbak szeretnénk lenni, akkor a profil megtekintése után bízhatunk abban, hogy ismerősnek jelöl vagy ránk ír az illető és innentől kezdve már párbeszédben vagyunk.

Mit tegyünk, ha konkrét személyt szeretnénk cégünkhöz csábítani?

Ha nem a hagyományos kapcsolati hálónkat szeretnénk megmozgatni, úgy erre az akcióra a LinkedIn-t javasolom. Ezt a felületet az üzleti életben gyakorlatilag már mindenki ismeri, használja, sokan egyszerűen „üzleti Facebooknak” nevezik. A kiszemelt személyre üzenetet írva villámgyorsan a tárgyra térhetünk, ha finomabbak szeretnénk lenni, akkor a profil megtekintése után bízhatunk abban, hogy ismerősnek jelöl vagy ránk ír az illető és innentől kezdve már párbeszédben vagyunk.

Hogyan működnek az online álláshirdetések a gyakorlatban?

A munkakör ismeretében birtokában vagyunk annak, hogy az ideális jelölt milyen kompetenciákkal kell, hogy rendelkezzen és milyen egyéb tulajdonoságai fontosak számunkra a munkavégzés szempontjából. Ezen tulajdonságokat kell „lefordítani online-ra”. Azaz első körben azon személyek számára jelenítsünk meg hirdetéseket, akik az elvárt jellemzőkkel, tulajdonságokkal rendelkeznek.

Az alapvető információkon kívül, (Pl.: nem, kor, lakhely, képzettség, esetlegesen beszélt nyelv) olyan apróságokat is beállíthatunk a célzás során, amely további előszűrést tesz lehetővé. (Pl. csak adott téma iránt érdeklődő vagy csak meghatározott weboldalon olvasó személyek relevánsak számunkra.)

Összességében az online marketing használatával minden vállalkozás egy hatékony fegyvert kap kézbe, amellyel gyorsan, költséghatékonyan képes „levadászni” a munkavállalókat. A hagyományos eszközök (szórólap, újsághirdetés, tv és rádióreklámok, fejvadász cégek) mellett tehát ideje kipróbálni az új, jól működő online marketing nyújtotta lehetőséget is!

A következő bejegyzésemben arról fogok írni, hogyan lehet növelni a munkahely vonzerejét, értékét a munkavállalók és a piac szemében. Következik tehát az Employer Branding.

Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Teljes design „ráncfelvarrás” előtt áll az AdWords

Ha az AdWords olyan ütemben öregedne, mint egy ember, jelenleg épp középiskolás évei elejét taposná. Mi több, olyan „tinédzser” lenne, aki az általános iskola óta ugyanazokat a divatjamúlt hobbikat űzi. Szerencsére a maga alig több mint 15 évével a világháló első számú fizetett keresési …

Négy opció, amit alkalmaznod kell 2016-ban

A Google számos újítást vezetett be 2015-ben, ami azt jelenti, hogy új lehetőségek nyíltak hirdetéseink felturbózására. Minden egyes opciónak vagy frissítésnek köszönhetően többféleképpen is javíthatunk hirdetési fiókjaink eredményein. Hívás alapú kampányok » 2015 februárjában …

AdWords Editor 11 – újdonságok a szerkesztőben

Az AdWords Editor az egyik olyan eszköz, amely megmentheti egy online marketinges életét. Számos esetben egyszerre kell végrehajtani különböző módosításokat, illetve jó, ha internetkapcsolat nélkül is lehet haladni a munkával. A következőkben kiemelünk néhányat az új funkciók közül.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem