Oktatás » Tudástár » “U” betűs online marketing fogalmak

“U” betűs fogalmak

“U” betűs fogalmak

UGC (User generated content)

Felhasználók által generált tartalom. Olyan médiatartalom, amelyet a végfelhasználó (nem újságírók, producerek, stb.) hoz létre. Ilyen lehet egy saját videó, blog, stb.

Upsell

Olyan eladástechnikai eszköz, amelynek során „a már nyitott pénztárcából még több pénzt veszel ki”. Azaz, egy termék vásárlásakor a vevőt megkínáljuk egy magasabb érték ajánlattal. Cél a kosárérték növelése.

URL paraméter

Dinamikus weboldalak URL-jében szereplő változó, amelynek értéke befolyásolja a weboldal megjelenését/tartalmát.

URL redir

Az átirányítás egyik fajtája. Az átirányítás olyan utasítás, amely egyik weboldalról automatikusan egy másik honlapra irányítja az olvasót. Akkor használjuk, ha azt szeretnénk, hogy egy adott weboldal megnyitásakor egy másik site nyíljon meg. Leginkább akkor hasznos ez a megoldás, ha oldalunk átköltözött egy másik helyre.
Az átirányítás lehet ideiglenes (302-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ez az átirányítás ideiglenes, később az eredeti helyről lesz elérhető a kért oldal) vagy állandó (301-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ezentúl a weboldal az új helyen lesz elérhető).

URL/webcím

Webes tartalmak szabványosított címe. Egyetlen címben összefoglalja a protokollt, az adott tartomány nevét, a hálózati port számát és a fájlhoz vezető elérési utat. Megadásakor mellőzni kell a különleges karaktereket, a nagybetűket, a szóközöket és tükröznie kell az oldal tartalmát.

User agent

Szoftver-azonosító információ. Leginkább böngésző, de tartozhat keresőrobotokhoz, mobiltelefonokhoz is. Ezek a programok azonosítják magukat (megmondják az operációs rendszerüket, gyártójukat, verziószámukat, stb.) a kliens szerverrel való kommunikáció során. Így a kommunikációs partner a felhasználó igényeinek megfelelően formázott tartalmat küld vissza. Máshogyan formáz meg a kiszolgáló szerver egy asztali számítógépre és egy okostelefonra küldött tartalmat.

UV/egyedi látogató (unique visitor)

Olyan felhasználó, aki egy új IP-címről vagy cookie által nézi meg az oldalt. Jól el lehet különíteni őket a visszatérőktől. Tulajdonképpen azok a felhasználók, akik adott időintervallum alatt a weblap bármelyik oldalát megnyitották. Az egyedi látogatók száma az egyik legrelevánsabb adat arra vonatkozóan, hogy mennyien nézték meg a weboldalunkat. Az analitikai programok kiszűrik a keresőrobotokat és pókokat, mert ezek nem számítanak egyedi látogatónak.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem