Oktatás » Tudástár » “T” betűs online marketing fogalmak

“T” betűs fogalmak

“T” betűs fogalmak

Találati lista

A keresők az indexelt találati listájuk alapján (tehát az előre, a robotok által feltérképezett oldalak alapján) állítják össze azt a listát, amely a keresőoldalak egy-egy oldalán jellemzően tízesével jelenik meg. A SEO célja az adott weboldalt az organikus listán minél előbbre pozícionálni. A legértékesebb helyek az első oldalon (első tíz találat között) vannak. A felhasználók közel 90%-a nem is lapoz tovább! A lista bővült különböző keresőhirdetésekkel az elmúlt időszakban.

Targetálás

Jelentése célzás. Azon beállítások összessége, amelyek meghatározzák, hogy egy hirdetés milyen feltételek teljesülése esetén jelenjen meg. A szegmentálás és pozicionálás mellett ez a sikeres marketingtevékenység harmadik legfontosabb eleme.

Tartalomkezelő

Olyan szoftver, amely leegyszerűsíti a weblapok kezelését. Így a programozási ismereteket nélkülöző felhasználók is könnyedén válhatnak webszerkesztőkké. Lehetőség van információk feltöltésére (szöveges, képi), azok időzítésére, eltávolítására, stb.

Title attribútum

Képekhez és hivatkozásokhoz rendelhető rövid szöveges elem, amely tájékoztat ezekről az elemekről. Akkor jelentik meg, ha az egeret az adott elem fölé visszük.

Title tag

A weboldal kódjában elhelyezett címke, amely az adott oldal címeként szolgál. A böngészőben nem látható. Ha az oldal több lapból áll, érdemes mindegyiknek külön címet adni.

Többnyelvű oldalak

Egyre több honlapot szerkesztenek több nyelven, amely segít abban, hogy ezek a honlapok az idegen nyelveken beszélőknek is releváns tartalmat szolgáltassanak. A beállításoknak megfelelően a szerver és a böngésző kommunikációja után a szerver maga dönti el, melyik oldalt küldi vissza a böngészőnek.
Az oldal nyelve nem összetévesztendő az oldalakon kis ikonokkal feltüntetett nyelvválasztási lehetőséggel. Ez ugyanis nem az alapértelmezett nyelvet változtatja meg, hanem csak az adott oldalt fordítja le. Ha más helyre kattintunk, akkor ugyanúgy az alapértelmezett nyelven láthatóak az információk.

Tört link

A tört link olyan hivatkozott oldalra mutat, amely nem elérhető (404-es hibakód). Lehet egyszerű figyelmetlenség is, amikor valaki rosszul adja meg a linket, de az is előfordul, hogy a hivatkozott oldalt megszünteti a gazdája, ám a rámutató linkeket nem. Érdemes időről időre megvizsgálni, hogy vannak-e ilyen haszontalan linkek az oldalunkon, mert ezek ronthatják a helyezésünket a Google találati listáján.

Trend

Olyan aktuális irányvonal, amelyet sokan követnek. Akárcsak az értékesítés minden területén, a webes marketingben is érdemes követni ezeket. Egyes irányvonalakból trendek lesznek, másokból nem. Érdemes figyelni a folyamatokat és a népszerű vonalakhoz csatlakozni az értékesítés érdekében.

Túloptimalizálás

Amikor átesünk a ló túloldalára… A keresőoptimalizálás során semmilyen vagy negatív eredményt érünk el. Ha felmerül a túloptimalizálás gyanúja, akkor a Google meg is büntetheti weboldalunkat.

Twitter

2006 óta működő, rövid üzenetek küldésére használható szolgáltatás. A felhasználók „elcsiripelik” egymásnak üzeneteiket, maximum 140 karakter hosszúságban. Egyfajta ismertségi hálózat is, a bejegyzéseket az ismerősök, vagy mindenki láthatja.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem