Oktatás » Tudástár » “R” betűs online marketing fogalmak

“R” betűs fogalmak

“R” betűs fogalmak

Redirect/átirányítás

Olyan utasítás, amely egyik weboldalról automatikusan egy másik honlapra irányítja az olvasót. Akkor használjuk, ha azt szeretnénk, hogy egy adott weboldal megnyitásakor egy másik site nyíljon meg. Leginkább akkor hasznos ez a megoldás, ha oldalunk átköltözött egy másik helyre.
Az átirányítás lehet ideiglenes (302-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ez az átirányítás ideiglenes, később az eredeti helyről lesz elérhető a kért oldal) vagy állandó (301-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ezentúl a weboldal az új helyen lesz elérhető).

Referrer/hivatkozó oldal

Olyan oldal, amelyen megtalálható egy adott weboldalra mutató link. A honlap naplófájljában megtalálható, hogy mely weboldalakról kerestek fel egy adott oldalt.

Relatív hivatkozás

Olyan belső hivatkozás, amely a hivatkozott weboldal címét a hivatkozó oldalhoz képest adja meg. Előnye az abszolút hivatkozással szemben, hogy a keresett oldal gyorsabban betöltődik, hiszen a webszervernek nem kell újra megkeresnie a címet.

Relevancia

Lényegesség, fontosság. A SEO-ban több összefüggésben alkalmazandó fogalom. Vannak releváns linkek, amelyeket témába vágó szövegkörnyezetben helyezzük el. Beszélhetünk releváns tartalomról, ami azt jelenti, hogy hasonló tartalmat építünk. Van releváns téma is, ami azt jelenti, hogy „idevágó” témakörben akarunk egy oldalt építeni, vagy egy linket elhelyezni.

Remarketing

Olyan hirdetési stratégia, amellyel a weboldalunkat már egyszer felkereső felhasználókat érhetjük el.

Reszponzív weboldal

Olyan módon elkészített weboldal, amely optimális megjelenést biztosít minden eszközön (számítógép, telefon, tablet).

Rich snippet/bővített kivonat

A találati listán a weboldalról megjelenített extra információk, amelyek segítik a felhasználókat annak eldöntésében, hogy a keresésük alapján releváns-e az adott webhely.

Robot

Olyan program, amely automatikusan, folyamatosan pásztázza az internetet a honlapokon található hivatkozásokon keresztül. A találatokat indexeli és adatbázisba rendezi, hogy a keresőmotorok minél gyorsabban hozzáférjenek a felhasználó által indított keresés során.

Robots.txt

Egy fájl a webszerveren, amely közli a keresőrobotokkal, hogy mely fájlokat nem kell bejárniuk. Így a robotokat akár teljesen ki is tilthatjuk a honlapunkról. ha nincs ilyen fájlunk, akkor a robotok szabadon jönnek-mennek a fájlok között és végzik a dolgukat.

ROI

Megtérülés, profitarány. Ez az arányszám megmutatja, hogy a megszerzett pénzösszeg nagysága hogyan viszonyul a befektetett pénzösszeg nagyságához.

RSS (Really Simple Syndication)

Gyakran frissülő oldalak használják (pl. blogok) új tartalmaik rövid összefoglalójának elküldéséhez. Aki feliratkozik egy RSS csatornára, nem kell rendszeresen látogatnia a weboldalt, mert értesítést kap a megjelenő újdonságokról.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem