Oktatás » Tudástár » “P” betűs online marketing fogalmak

“P” betűs fogalmak

“P” betűs fogalmak

PageRank

A Google rangsoroló algoritmusának egyik eleme. Egy mérőszám, amely azt mutatja, mennyire fontos egy adott weboldal. PR0 és PR10 között adható meg, attól függően, mennyire erős az adott oldal (a PR0 a keresők számára ismeretlen, míg a PR10 kiemelkedően ismertnek számít). Ezt a számot gyengíthetik a kimenő linkek, ha nem megfelelő minőségű oldalra mutatnak. ugyanígy erősíthető is megfelelő online marketinges technikákkal.
Maga a kifejezés a Google egyik szabadalmaztatott védjegye, egyben találmánya is, hiszen Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban.

PDF (Portable Document Format)

Az Adobe Systems által kifejlesztett fájlformátum, amely dokumentumok tárolására alkalmas. Nyílt szabvány, ezért bárki használhatja szöveget, képet tartalmazó dokumentum leírására.

Pingvin

2012-ben vezette be a Google ezt az algoritmust, amelynek célja a káros black hat-jellegű webspamek kiszűrése volt. Az oldalak linkprofilját veszi vizsgálat alá, ezért oda kell figyelni a ki- és bejövő linkekre egyaránt. Ha túl sok értéktelen link mutat az oldalunkra, akkor a Pingvin lecsap és büntetésben helyezi az oldalt. Az oldal mindaddig büntetésben is marad – minden erőfeszítés ellenére, ameddig a Pingvin nem frissül.

Pop-under ablak

A felugró pop-up ablak továbbfejlesztett változata. Helyét megőrzi az oldalon folyamatos görgetés mellett is, nem takarja ki az értékes tartalmat.

Pop-up ablak

Felugró ablak, amely a weboldalak megnyitásakor, illetve elhagyása előtt ugrik fel. Zavaró tartalom, az AdWords nem enged rá hirdetést irányítani.

PPC

Pay Per Click = kattintásonkénti fizetés. Az AdWords és a Facebook felületén szokásos fizetési mód. A hirdető azokért a reklámmegjelenésekért fizet, amelyek után a felhasználók a hirdető weboldalára érkeznek.

PR

A szervezeti kommunikáció része, amelynek célja a bizalom kiépítése és fenntartása az adott céggel/termékkel/szolgáltatással szemben. SEO-környezetben elsősorban a PR cikk érdemel kiemelt figyelmet. Olyan szöveg, amely hírértékű információkat tartalmaz egy cégről/termékről/szolgáltatásról, és ez megjelenik egy vagy több – lehetőleg neves – hírportálon. A cikket általában marketing szakember írja és optimalizálja. A jó PR cikk nem unalmas reklámszöveg kulcsszavakkal teletömve, nem duplikált tartalom (ezért büntetés jár), 2000 karakter körüli hosszúságú.

Promóció

Eladásösztönző módszer. Közvetlen vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.

Pozicionálás

A versenyelőnyök meghatározása annak érdekében, hogy a termék jól elkülönüljön a konkurenciától a fogyasztók fejében.

Pontos egyezés

A hirdetés akkor jelenik meg, ha a felhasználó által beírt keresési kifejezés pontosan egyezik az AdWords rendszerébe felvitt kulcsszóval. Ez a legszigorúbb egyezési forma, használatával nagy az esély rá, hogy releváns forgalmat veszít a hirdető.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem