“O” betűs fogalmak
“O” betűs fogalmak
Off site
A keresőoptimalizálás azon része, amely nem közvetlenül a honlaphoz, az azon megvalósított beállításokhoz kapcsolódik. Erre nem feltétlenül van befolyása a honlap tulajdonosának: ilyen pl. a honlapra mutató külső linkek száma és ezek minősége. A Google az on- és az off site elemeket együttesen vizsgálja, ezért nem elhanyagolható ezen tényezők fejlesztése.
Online Marketing
Internetes marketing, amely a világháló elterjedésével jelent meg. A végső célja, hogy minél több célzott oldallátogatót, belőlük pedig minél több konvertáló (a tulajdonos által elvárt marketingcél, pl. feliratkozás, vásárlás, letöltés, stb.) látogatót generáljon.
On site
A keresőoptimalizálás azon része, amely magán a honlapon elvégzett módosításokat, optimalizálási beállításokat takarja. Erre a honlap tulajdonosának közvetlen befolyása van: ilyen a megjelenő szöveg, a kulcsszósűrűség, a kifelé mutató linkek, a honlap felépítése, stb.
Optimalizálás
Minőségi folyamatmenedzselés, amelynek során az erőforrások felhasználásával a legjobb eredményt érjük el. SEO-környezetben arról van szó, hogy az adott weboldalt a Google minél előrébb rangsorolja. Ezt különböző technikákkal elő lehet segíteni.
Organikus lista
Egy Google keresés után megjelenő lista. Egy keresés után két lista jelenik meg: az AdWords hirdetési lista (az oldal tetején lévő négy találat) és az ún. természetes lista. A keresőoptimalizálás feladata, hogy az adott honlapot ennek a listának az első tíz helyére repítse.
Outbound hivatkozás
Kimenő hivatkozás, amely másik domainre mutat. Olyan oldalra mutassunk, amely releváns tartalommal bír, erősnek számít, nem büntetett.