Oktatás » Tudástár » “L” betűs online marketing fogalmak

“L” betűs fogalmak

“L” betűs fogalmak

Landing page/fogadó oldal

Az az oldal, ahová a felhasználó az online hirdetésre való kattintással jut. Kiemelkedő fontosságú oldal, hiszen az érdeklődőnek itt van először lehetősége elmélyülni a hirdetés által kínált tartalomban. Megszerkesztése precizitást igényel, hiszen ha rosszul készítjük el, a látogató azonnal továbbáll. Az oldallal közvetlenül befolyásolhatjuk a látogatót céljainknak megfelelően (pl. vásárlásra ösztönözhetünk, véleményt kérhetünk, adatokat gyűjthetünk, stb.).

Látogatottság

A legfontosabb érték az online marketing területén. Egy honlap akkor sikeres, ha minél többen keresik fel. Erre épül az egész online marketinges iparág: minél több értékes látogatót szerezni.
A keresőoptimalizálás során elsődleges cél, hogy a Google találati listája minél előkelőbb helyre rangsorolja az adott honlapot, ezáltal minél több látogatót vonzzon be. Természetesen látogatottságot sokféleképpen lehet generálni, de nyilvánvalóan a releváns látogatókra kell célozni.
A keresőmotorok több tényezőt vesznek figyelembe egy weboldal bizalmi indexének megállapításakor. Az egyik ilyen a látogatottság.
Látogatottságnövelő lehet a weboldal címének offline megjelenítése (pl. szórólapokon, újsághirdetésekben, stb.), ingyenes és fizetős banner hirdetésekkel, linkcserével, stb.
Csökkenti a látogatottságot a „túlflashelt” oldal, a kulcsszavak túltengése, a duplikált tartalom, a rossz minőségű linkek (spamoldalakra és spamoldalakról mutató linkek), stb.

Link

Egy cím, amely az adott tartalom helyét jelölti az Interneten. Összeköti az egyes hipermédiás tartalmakat. A különböző – ám hasonló témájú – tartalmak összeköttetésben vannak egymással, így a felhasználó széleskörű információhoz jut.

Linkbait

Figyelemfelkeltő (mert vicces, mert meghökkentő, mert egyedi, stb.)tartalom, amely azzal a céllal jött létre, hogy bejövő hivatkozásokat generáljon.

Linkcsere

A SEO egyik alapeleme. Korábban a linkmennyiség növelése volt a cél, ma már a minőségre kell koncentrálni. Olyan weboldalakkal érdemes szövetkezni, amelyek tartalmukban a miénkhez hasonlítanak vagy kiegészítik azt.

Linképítés

A SEO folyamat része. Célja, hogy az adott honlapra minél több jó minőségű, erős link mutasson, amelyek által a linképített oldal a Google keresési listájában minél előbbre kerül. Linkgyűjteményekbe, katalógusokba való regisztrálással, linkcserével, linkbait-jellegű tartalmakkal, illetve releváns honlapok gazdáinak, webmestereinek megkeresésével növelhető az adott honlapra mutató linkek száma.

Linkgyűjtemény

Olyan adatbázis, amely tematikusan rendezi csoportba a linkeket. Az egyes honlapokról a rájuk mutató hivatkozásokon kívül egyéb információt nem közöl.

Linkszöveg

A kattintható hivatkozás szövege. Legtöbbször vagy a hivatkozott oldalról ad információt, vagy kattintásra ösztönöz. 2013-ig a kulcsszavas linkek voltak a meghatározóak, ám akkor a Google úgy döntött, hátrébb sorolja ezeket. Így mára kreatív, kifinomultabban szövegezett linkekkel kell dolgozni a hatékonyság érdekében.

Long tail

Specifikus összetett, több tagból álló kifejezések, amelyek célzottabb keresést eredményeznek. Az ilyen kifejezések egyes elemeit ritkábban írják be a keresőbe, azonban változatosságuk miatt sok van belőlük, amely növeli jelentőségüket.

Lokáció

A Google felismeri, hogy a felhasználó milyen földrajzi területről írja be a keresett kifejezést és ehhez képest a legközelebbi találatokat jeleníti meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem