Oktatás » Tudástár » “K” betűs online marketing fogalmak

“K” betűs fogalmak

“K” betűs fogalmak

Katalógus/Web- honlapkatalógus

Olyan adatbázis, amely tematikusan rendszerezi a honlapokat. Nemcsak a honlapokra mutató linkeket közli, hanem néhány egyéb információt is.

Keresés

A keresőmezőbe beírt szó/kifejezés, vagy az erre kapott találati lista. A mezőbe beírt tartalomra a keresőrobot pillanatok alatt találatok ezreit dobja ki. A keresőrobotok időről időre feltérképezik a weboldalakat, a felhasználó számára releváns tartalmat indexelik, így egy adott keresésénél már nem kell az egész internetet bejárniuk, hanem az előre összegyűjtött tartalomból adják ki a legmegfelelőbbeket.

Keresési Hálózat

A Google hirdetései hálózatának egyik alappillérje. A keresési hálózatban egyedül szöveges hirdetések tudnak megjelenni.

Keresőoldal

Óriási adatbázissal rendelkező online szolgáltatások, amelyek összegyűjtik a tartalmakat, majd a keresés alkalmával a felhasználó számára relevánsnak ítélteket rangsorolva listázzák.

Keresőhirdetés

A találati lista mellett/alatt/felett helyezkedik el a keresett tartalomhoz kapcsolódóan. Fizetett hirdetés, színnel, kerettel különítik el a szövegkörnyezettől és egyéb nem fizetett hirdetésektől.

Keresőmarketing

Az online marketing egyik fajtája. Célja, hogy a honlap a keresőoldalak felől akár az organikus találatok, akár a keresőhirdetések révén minél több látogatót vonzzon, hogy azok később ügyfelekké konvertálódjanak.

Keresőoptimalizálás

Mindazon tevékenységek összefoglaló neve, amelyek célja, hogy a honlap a keresőoldalakon minél előkelőbb helyre kerüljön. A felhasználók többnyire az első 20 találatból szemezgetnek. A cél ide bekerülni és a rangsorban minél feljebb kerülni. Amennyiben emellett keresőhirdetéseket is alkalmazunk, összességében keresőmarketingről beszélünk.
A Google jó minőségű, releváns találati listáival a világ legjobb keresője. Évente többször változtatott algoritmusaival folyamatosan alakítja a sorrendet. A legfontosabb eszközök, amelyekkel befolyásolhatjuk oldalunk helyezését: releváns kulcsszavak használata, megfelelő linkkezelés, megfelelő HTML/XHTML/CSS-használat.
A Google etikai alapelvei szigorúak, hiszen sokan próbálkoznak agresszív optimalizálási módszerekkel. A Google folyamatosan figyeli a „black hat SEO”-ra utaló jeleket és az ezeket alkalmazókat bünteti.

Keyword meta tag

Az oldalak fejlécében elhelyezett, a felhasználó által nem észrevehető meta tag, amely a honlap tartalmára utal. A böngészőkben nem jelenik meg, csak a keresők számára hordoznak információt az adott oldal tartalmáról.

Kimenő hivatkozás

A weboldalon elhelyezett, más domainre mutató hivatkozás. A kimenő hivatkozással csökken az adott oldal PageRank-értéke, azonban kellő körültekintéssel, a partnerek megfelelő megválasztásával mégis haszonra tehetünk szert.

Konkurenciaelemzés

A konkurencia lehető legalaposabb felmérése. Minden téren meg kell figyelnünk azokat, akik a keresési rangsorban előttünk állnak, hiszen ők a legfontosabb konkurensek. Meg kell tudni, milyen linkekkel dolgoznak, hol jelennek meg, mik a legfontosabb kulcsszavaik, stb.

Konverzió

Az online marketing egyik legfontosabb eleme: az a cél, amelyet a hirdető elvár a hirdetésektől. A célokat a hirdető határozza meg: lehet vásárlás, feliratkozás, letöltés, stb. A konverziók száma meghatározza egy-egy kampány sikerességét.

Könyvtár

Segítségével a fájlokat áttekinthető, jól strukturált rendszerbe helyezhetjük. Már a weboldal elkészítése előtt át kell gondolni a szerkezetét, hiszen az oldal indulása és üzemeltetése során minden pillanatban át kell látni a rendszert.

Kulcsszavak

Azok a szavak, kifejezések, amelyekre szeretnénk, hogy weboldalunkat a keresőkből érkező felhasználók megtalálják.

Kreatív

Általában a képes hirdetések grafikai részét nevezzük hirdetési kreatívnak. Grafikus által szerkesztett, a hirdetési célnak megfelelő, a kreatívot megjelenítő rendszerrel kompatibilis képanyag.

Kifejezés egyezés (phrase match)

Olyan kulcsszóbeállítás az AdWordsben, amelynek használata esetén a hirdetés akkor jelenik meg, ha a látogató által keresett kifejezés megegyezik a hirdető által megadott kulcsszóval. Például a „virágcserép” kulcsszó használata esetén hirdetése például a „virágcserép”, a „virágcserép vásárlás” vagy a „virágcserép festése” keresési kifejezések használatakor is megjelenhet.

Kizáró kulcsszó

Nem indukálja a hirdetés megjelenését, hanem megakadályozza. Akkor használjuk, ha bizonyos szavakra nem szeretnénk, ha hirdetésünk megjelenne.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem