Oktatás » Tudástár » “C” betűs online marketing fogalmak

“C” betűs fogalmak

“C” betűs fogalmak

Call to action

A felhasználók cselekvésre ösztönzése. Lehet ez: Feliratkozás, Vásárlás, Letöltés stb. A Facebookon kiválasztható gomb formájában jelenik meg, míg az AdWords szöveges hirdetésekben célszerű leírni, mi a feladata a látogatónak.

Canoncial URL

Az oldal hivatalos címe, amelyet a honlap fejlécében határozhatunk meg. Szerkesztés közben előfordulhat, hogy duplikált tartalmakat hoz létre a webszerkesztő. Például a www.nettarifa.hu oldal elérhető a nettarifa.hu beírásával, vagy akár a www.nettarifa.hu/index.html címen is. Az ebből adódó büntetések elkerülése végett kell megadni a hivatalis címet, amelyet a legjobban preferálunk.

Célcsoport

Azok a személyeknek a csoportja, akiket hirdetéseinkkel el szeretnénk érni. Meghatározhatók nem, kor, érdeklődési kör, stb. alapján.

Cél URL

Az az URL cím, amelyet a felhasználók elérhetnek, ha az adott hirdetésre kattintanak.

Címkefelhő

Egyszavas kifejezések, amelyek a legjobban jellemzik az adott weboldalt. Segítik a keresőket abban, hogy könnyebben megtalálják az felhasználót valóban érdeklő tartalmakat. Fontossági sorrendjüket a betűméret és a színek jelezhetik. Létrehozása a felhasználónak és a készítőnek egyaránt fontos: a lényegre törő kulcsszógyűjtemény nemcsak a keresésben, hanem a találásban is hatékony segítség.

Click fraud – rosszindulatú kattintások

Akkor beszélhetünk erről, ha az AdWords rendszerben megjelenő hirdetésekre érvénytelen kattintások érkeznek, tehát nincs mögöttük valódi vásárlói érdeklődés. Ezeket az AdWords rendszere jóváírja.

Cloaking

Álcázást jelent. Lényege, hogy a webszerver feldolgozza publikus adatainkat, ha megnyitunk egy oldalt. Tudja, honnan lépünk be, milyen böngészőt használunk, milyen operációs rendszerrel dolgozunk, stb. Így testre szabhatják a megjelenítendő oldalt. Például, egy budapesti felhasználónak először budapesti takarító cégeket ajánlanak, ha takarításról érdeklődik. Ha valaki Debrecenből keres ugyanerre a témára, Hajdú-Bihar megyei cégeket preferál a kereső. Az eszköz jellege miatt visszaélésekre is alkalmas: olyan adatokat csalhat ki a felhasználóktól, amelyeket azok nem kívánnak megadni.

Cloud

A szolgáltatók szolgáltatásaikat nem egy konkrét hardvereszközön tárolják, hanem egy ún. adatfelhőben, különböző szervereken. Ha bárhonnan indítunk egy kérést (pl. belépünk a postafiókunkba), a felhő alapú szolgáltatás segítségével a hozzánk legközelebbi adatközpontból teljesítik kérésünket. Így egyszerre láthatjuk ugyanazt asztali számítógépen, tableten vagy telefonon. A rendszer szuperintelligens volta miatt mára behálózta a világot, így weboldalunk tervezésekor mindenképpen ügyeljünk arra, hogy cloud-alapokra helyezzük!

CMS

Olyan online tartalomkezelő szoftverrendszer, amely bárki által szerkeszthetővé teszi a honlapokat. Adminisztrációs felület, ahová felhasználó névvel és jelszóval belépve a felhasználó képes módosítani egy weblap tartalmát.

Content

Tartalom. Az internetre felkerülő, folyamatosan frissülő tartalmak összefoglaló neve. Az interneten folyamatosan friss információval kell szolgálni az érdeklődés fenntartása végett.

CPC (cost per click)

Kattintásonkénti költség. Megmutatja, hogy egy átlagos kattintásért mennyit kell fizetni, azaz mennyibe kerül egy hirdetőnek a kattintás. A CPC-árazás másik elnevezése a kattintásalapú (PPC-) árazás.

CPA (cost per action)

Egy hirdetési modell, ahol nem a kattintások vagy a megjelenések után kell fizetni. Ennél a modellnél a hirdető csak bizonyos események után fizet (pl: konverzió).

Crawl

Feltérképezés. Az a folyamat, amikor a keresőrobotok feltérképezik az internetet és egy pillanat alatt találatok sokaságát adják az adott keresésre. A keresők saját crawlerekkel térképezik fel az internetet és indexelés segítségével létrehoznak egy saját adatbázist. Amikor a felhasználó rákeres valamire, a robotok ezen az adatbázison keresnek és adnak találatot a másodperc törtrésze alatt.

Cross posting

Ugyan azon tartalom megosztása több csatornán való megosztása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem