Oktatás » Tudástár » “B” betűs online marketing fogalmak

“B” betűs fogalmak

“B” betűs fogalmak

Backlink

A viszontlink fontos változó a SEO szempontjából. A Google rangsorolásának fontos szempontja, mennyi és milyen minőségű külső hivatkozás (backlink, viszontlink) mutat a weboldalunkra. A gyakorlatban linkcserét képzeljünk el, amely során rámutatunk egyik partnerünk oldalára, aki cserében szintén elhelyezi a mi linkünket az ő oldalán.

Banner

Egy grafikai hirdetés, amelyre kattintva a felhasználó a hirdető honlapjára érkezik a Display hálózaton keresztül. A webre dolgozó grafikusok ismerik a Google bannerekre vonatkozó szabályait, amelyet bárki megtekinthet: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/176108?hl=hu

Bejövő hivatkozás

Külső hivatkozás, amely a saját honlapunkra mutat. Akkor jó, ha közvetlenül képes sok látogatót bevonzani, magas a Pagerank-értéke és értékes kulcsszavakat továbbít a céloldalnak.

Belső hivatkozás

A hivatkozások, azaz linkek teszik igazán weblappá oldalunkat. Tulajdonképpen egy belső menürendszerről beszélünk, amelynek segítségével a felhasználót navigáljuk saját oldalunkon belül.

Black hat SEO

A SEO etikátlan eszközökkel való használatát jelenti – a vadnyugati filmek negatív szereplőire hajazva. Félrevezetést alkalmazva megpróbálja a keresőrobotokat befolyásolni, hogy minél nagyobb találati arányt érjenek el. A találatokat a keresőmotorok által tiltott eljárásokkal növeli. Az ilyen módszerrel dolgozó honlapokat hátrébb sorolják, vagy el is távolítják. A BMW Németország is járt már így – lebuktak.

Blog

Internetes napló bármilyen témában. Nem rendelkezik tartalmi vagy formai megkötéssel, szerzője bárki lehet. A 2000-res évek elején elterjedt és azóta nagyon divatos közlésforma remek marketingfelület, hiszen személyes hangvételével közelebb hozza egymáshoz a feleket.

Bounce rate

Azt mutatja, hogy milyen arányú a visszaforduló látogatók száma az adott oldalon. Azaz ha a felhasználó csak egyetlen oldalt néz meg a honlapon, majd utána azonnal elhagyja azt. A SEO folyamán fontos, hogy a lepattanó látogatók számát folyamatosan figyelemmel kísérjük (Analytics segítségével lehet). Az arány A-B teszteléssel javítható.
A javítás során figyelembe kell venni az okokat: valóban arról szól-e a weblapunk, amelyre a legtöbb látogató érkezik; grafikusan, verbálisan, tartalomban, sebességben megfelelő-e a lap, stb.

Böngésző kompatibilitás

A böngészők sokfélesége nehezíti a honlapkészítők munkáját. Bizonyos oldalak nem ugyanúgy jelennek meg a különböző böngészőkben, amelyek drasztikusan csökkentik az oldal hatékonyságát. Ezért a SEO szempontjából kiemelkedően fontos, hogy olyan honlappal rendelkezzünk, amely böngésző-kompatibilis, azaz minden böngészőben ugyanúgy jelenik meg.

Brand építés

Olyan hirdetések és tartalom létrehozása, amelynek célja a márka ismertebbé tétele. Az AdWordsön vcpm megadásával könnyedén elérhető hirdetési forma. A Facebookon az oldalkedvelős és weboldalra mutató kampányokat célszerű erre használni.

Broken link

Hibás hivatkozás, amely egy nem létező vagy korábban áthelyezett másik honlapra mutat. Célszerű oldalunkon figyelemmel kísérni a linkeket és azonnal törölni azokat, amelyek nem létező/áthelyezett oldalakra mutatnak.

Business to business (B2B)- „Üzlettől-üzletig”

Olyan marketinget jelent, amelyben egy vállalkozás egy másik vállalkozást vesz célba marketing eszközökkel.

Business to consumer (B2C)- Üzlettől a vásárlóig”

Olyan marketing, amelyben a vállalkozások magánszemélyeknek (fogyasztóknak) értékesítik termékeiket vagy szolgáltatásaikat.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem