Oktatás » Tudástár » “A” betűs online marketing fogalmak

“A” betűs fogalmak

“A” betűs fogalmak

A-B teszt

Az A-B teszt vagy Split run, Split test olyan kísérlet, amelynek során megállapítható, hogy egy oldal mely változatára reagálnak jobban a felhasználók. A teszt megbízható, hiszen a statisztikai többség véleményét mutatja. Egyszerre csak egy-két dolgot érdemes változtatni és tesztelni (pl. tárgy, színvilág, szövegezés), hiszen több variáció esetén elveszhet a lényeg. A módszer gyors, a változtatás látogatottságot generál.

Above the fold

Above the fold: hajtás felett. A nyomtatott sajtóban elterjedt módszer arra, hogy a termék kelendőbb legyen: jó fotóval, érdekes címmel ellátott rész, amely az újságos standon azonnal szemet szúr. SEO környezetben hasonló a kifejezés jelentése: a weboldalak azon része, amelyek landoláskor (betöltéskor) görgetés nélkül, azonnal látszanak. Kiemelten fontos a „hajtás feletti” rész tudatos átgondolása, hiszen a legtöbb látogató ez alapján dönti el, marad-e az adott website-on.

Abszolút hivatkozás

Az adott weboldal teljes elérési útvonalát jelenti. Előnye, hogy amennyiben az oldalt a saját gépünkre mentjük vagy e-mailben továbbítjuk, a küldött útvonal a böngésző számára elérhető marad. Például: https://www.netmarketing.hu

AdWords

AdWords: Az AdWords a Google saját hirdetési felülete az online térben. A rendszerben a hirdetőknek csak a hirdetésekre történő kattintások után kell fizetni (PPC=pay per click), ezért nagyon népszerű alkalmazás. Az AdWords hirdetések pontosan célozhatók, ezért hatékonyak. Profi alkalmazásához célszerű szakemberek segítségét kérni. Forduljon hozzánk bizalommal ezen a linken.

Adwords fiók, Adwords account

Adwords felületén lehetőségünk van arra, hogy saját fiókot hozzunk létre, amiben megtalálunk minden hirdetéssel kapcsolatos beállítást, információt, számlázási adatokat és a fizetési módot.

Adwords Szerkesztő

Egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amellyel egyszerűen kezelhetők a nagyméretű AdWords-fiókok. Letöltheti és módosíthatja kampányait offline módban is.

Ajaxos weboldalak

Az Ajax egy webfejlesztési, programozási technológia. A honlap kis mennyiségű adatot cserél a szerverrel, így a lap nem töltődik újra minden egyes alkalommal, amikor a látogató módosít valamit rajta. Az állandó újratöltés időigényes, ezért az Ajax-rendszerrel dolgozó site-ok gyorsabbak, hatékonyabbak és jóval „felhasználóbarátabbak”. Például a chatfunkció használatakor új üzenet küldése vagy fogadása esetén egy Ajaxos oldal nem töltődik újra, hanem csak az új szöveg „mozog”.

Ajax history

Az a beállítás, amely nélkül egy adott oldalon nem tudunk eggyel visszalépni, hanem azonnal az adott site főoldalára vezet. Ajaxos honlap létrehozásakor feltétlenül célszerű a history-t is beépíteni, hiszen így minden oldal külön URL-t kap, amelynek segítségével a Googlebot (Google robot) azonosítani tudja egyenként a lapokat. Tehát: ha elküldünk egy linket, a címzett biztosan arra az oldalra kerül, amelyet ajánlottunk neki.

Aldomain

Az aldomain a fődomain alá tartozó alkönyvtár. Az aldomain a keresőoptimalizálás szempontjából úgy viselkedik, mintha egy önálló oldal lenne, ezért rajta is el kell végezni a finomhangolást.

Alt attribútum

A szöveges böngészőt alkalmazó felhasználók (pl. akadálymentes oldalak láogatói) segítségére szolgáló tartalom, amely a képek helyett jelenik meg. Ha lassan töltődik egy weboldal, többször előfordul, hogy a felhasználó már látja a képhez rendelt alternatív szöveget, amíg be nem töltődik a kép. Egyes böngészők akkor is kiírják a kép Alt attribútumát, ha a kurzorral a kép fölé navigálunk.

Analytics

A Google ingyenes weboldala, amelynek segítségével pontos képet, statisztikát kapunk az adott site látogatottságáról. Az Analytics mindent megmutat: mennyien, honnan kattintottak az adott oldalra, mennyi időt töltöttek ott, sőt, a kattintók földrajzi helyzetét is megmutatja. Emellett kiderül, milyen operációs rendszerrel, milyen böngészővel látogatták meg az oldalt. Az elemzés segítségével gyakorlatilag matematikai képletté alakíthatjuk marketingtevékenységünket. Az elemzés megmutatja a honlap gyenge pontjait és erősségeit egyaránt. Segítségével végig nyomon követhető az online térben végzett marketingtevékenység, így maximalizálható az internetes megjelenésre fordított összeg haszna.

Anchor text

A horgonyszöveg lényege, hogy kattintásra ösztönöz. Elnevezésének megfelelően nem linkre vagy képre kattint a felhasználó, hanem egy szövegre (amelyre a linket tesszük). Ennek a szövegnek találónak kell lennie az oldal egészére nézve. SEO szempontból fontos elem, hiszen ha valahová linkelünk, akkor annak a honlapnak növekszik a Pagerankje. Ezért a hivatkozásnak mindig a kulcsszavakhoz kell kötődnie, ellenkező esetben a Google hátrébb rangsorolja az oldalt.

Arculat

Egy cég különböző megjelenési formáinak összessége. A hirdetéseknek alkalmazkodni kell a cég honlapjának arculatához; ez is növeli a hirdetések relevancia-pontszámát.

Átirányítás

Olyan utasítás, amely egyik weboldalról automatikusan egy másik honlapra irányítja az olvasót. Akkor használjuk, ha azt szeretnénk, hogy egy adott weboldal megnyitásakor egy másik site nyíljon meg. Leginkább akkor hasznos ez a megoldás, ha oldalunk átköltözött egy másik helyre.
Az átirányítás lehet ideiglenes (302-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ez az átirányítás ideiglenes, később az eredeti helyről lesz elérhető a kért oldal) vagy állandó (301-es kód értesíti a látogatót és a keresőrobotokat, hogy ezentúl a weboldal az új helyen lesz elérhető).

Átkattintási arány (CTR)

Ez az arányszám azt mutatja meg, hogy milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésekre. A CTR a hirdetésre érkező kattintások és a hirdetésmegjelenítések számának a hányadosa.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem