Blog » Laczkó Balázs blogja » 1 olvasatlan üzenet – Néhány szó az e-mail marketingről

1 olvasatlan üzenet – Néhány szó az e-mail marketingről

Szerző: | 2015. feb. 20 | Egyéb

Az okoseszközök korában megszűnt a korábbi évekre jellemző várakozás: vár-e e-mail a postafiókban? Telefonunk, tabletjeink azonnal jelzik, ha új üzenet érkezik az online térből. Szinte azonnal meg is nézzük, mi a csipogás tárgya. Van, hogy elolvassuk, van, hogy azonnal töröljük, súlyosabb esetben küldőjét a spamlistához adjuk, hogy később soha ne szembesüljünk vele.

Sokféleképpen dönthetünk, ezért nagyon meg kell gondolni és ki kell dolgozni a stratégiát, ha e-mail marketinget folytatunk. Ugyanis a mi leveleink is landolhatnak a kukában. Pedig ez a hirdetési forma rendkívül költséghatékony, remekül célozható, gyors, és eredményei hibátlanul mérhetőek.

Ahhoz azonban, hogy a marketing eme változatát használjuk, szükség van egy szuper adatbázisra. Ezt számtalan eszközzel fel lehet építeni, bár sokan meglepően kevés figyelmet fordítanak ilyen jellegű vevői adatok gyűjtésére. Minden hozzánk bármilyen módon eljuttatott (korábbi feliratkozás, regisztráció, kérdőív, stb.) e-mail cím kincs, amely komoly fegyver lesz a kezünkben, ha e-mail marketingre adjuk a fejünket.

Ha megvan az adatbázis, neki lehet látni a célcsoport meghatározásának. Körültekintően kell eljárni, nem a mennyisére, hanem a minőségre kell fókuszálni, hiszen senki nem szeret kéretlenül, számára érdektelen témában hírlevelet kapni. (Innen egyenes út vezet a spamlistára.) Már ennél a lépésnél érezhetjük, hogy hatékonyan dolgozunk, hiszen többnyire olyanok kerülnek az adott célcsoportba, akik konkrét érdeklődést mutattak az adott hirdetés témája iránt. (Ezért a megtérülése és a válaszadási aránya egyaránt magas ennek a hirdetési formának.)

Sokat számít, hogyan tálaljuk a témát. Már a hírlevél tárgyát figyelemfelkeltően kell megfogalmazni, hiszen ez az első szűrő, ami a konkrét vásárlás előtt áll. Ez semmitmondó, snassz tárgymegjelölés nem késztet továbbolvasásra!

Aztán nem jó a terjengős megfogalmazás sem. Az emberek szeretik a lényeget azonnal meglátni. Kerülendő a hosszadalmas felvezetés, a homályos célozgatás. Tömör, egyértelmű üzenetet kell prezentálni, jól látható akciógombokkal fűszerezve.

Jöhet a hírlevél kiküldése!

Én MailMastert használok. És Ön?

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?   Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom...

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on   Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és...

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem