Blog » Panyi Kriszti blogja » Mitől lesz trendi egy YouTube csatorna?
Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.
A Metadata maximális kihasználása
A legtöbb esetben igaz, hogy egy érdekes tartalom még nem elegendő a sikerhez. Metadata néven azokat az adatokat értjük, melyek a videó paramétereit optimalizálják keresési szempontból. Ide tartozik a cím, leírás, és a közönség számára láthatatlan kulcsszavazás (metatag-ek) a videók és a csatorna terén is. Mikor metatag-eket adunk meg, az optimalizálás érdekében érdemes minden nagyágyút bevetni, legyen szó a Google Trendről, vagy a YouTube trendről, esetleg AdWords kulcsszótervezőről. A jó kereshetőség YouTube-on is fél siker.
A cím a lelke mindennek?
Egy jól eltalált videócím vonzza a szemet: legyen rövid, frappáns, és az sem árt, ha nem clickbait szagot áraszt magából. A legjobb módja a tökéletes cím kitalálásának, ha megalkotását követően pihentetjük egy kis ideig, majd úgy nézünk vissza rá, mint egy idegen alkotó címére. Egyből ki fog bújni a szög a zsákból, ha valami baj van vele.
Tartalom és tartalomnélküliség
Sokszor hallhattuk már, hogy egy-egy YouTube csatorna ellaposodik az idők során. Ezt még a legsikeresebbek is kénytelenek átélni, ha csak nem tudnak újítani. Legyen szó meglepő fordulatokról, tematikus változásokról, vagy új szponzorok bevonásáról, az időnkénti vérfrissítés a siker elengedhetetlen záloga.
Megkülönböztetünk pull és push alapú videókat egymástól. Pull esetén olyan tartalmat gyártunk, melyek új nézőket húznak be hozzánk, míg push esetén a régi feliratkozóink igényeit elégítjük ki azzal, hogy olyan tartalmat gyártunk, melyről tudjuk, hogy látni akarják. A két technika váltogatásával tudunk igazán értékes tartalomgyártók maradni.
A képek ereje
A YouTube csatorna nem más, mint a tartalomgyártó saját márkája. Márka pedig nem létezhet arculat nélkül. De hol lehet YouTube esetében arculatról beszélni? Erre egy nagyon releváns és látványos példa a videók előnézeti képei. Itt elengedhetetlen, hogy egy azonos formánál maradjunk minden videó esetében. Úgy tekinthetünk a képekre, mint egy sablonra, melynek alapjai minden videónál ugyan azok lesznek, de egyes elemeit tartalmanként változtatunk a videótól függően, hogy felismerhetők és megkülönböztethetők maradjunk a többi csatornától.
A végefőcím
Ugyan filmek végén szokás felpattanni mikor elkezd pörögni a stáblista, ez YouTube-on nem jellemző. Igyekezzünk kihasználni a platform adta lehetőségeket videóink végén: itt olyan megoldásokra gondolunk, mint a csatorna feliratkozás gomb felhelyezése, az ajánlott videók vagy lejátszási listák megjelenítése, vagy a kedvenc videónk kiemelése. Hüvelykujjszabály, hogy a videóink végén hagyjunk ezekre 10 másodpercet, mialatt megkérjük nézőinket, hogy iratkozzanak fel, likeoljanak minket, és ha tetszett, hagyjanak nekünk egy kommentet is.
Kapcsolódj be a beszélgetésbe
A nézőid a csatornád részét képezik. Ne félj hát a véleményüket kérni, bekapcsolódni a beszélgetéseikbe a videók alatt, és válaszolni a neked feltett kérdésekre. Vigyázz azonban a YouTube trollokkal, próbálj meg nem lesüllyedni a szintjükre, és röviden lerendezni a kötözködéseiket.
Hat kis lépés- mi ennyiben látjuk a YouTube csatornák sikereinek zálogát. Azonban, mint mondtuk, bombarecept nem létezik a kérdés megválaszolására, lehet, hogy más felhasználóknak más módszerek jöttek be. Mindenesetre, ha felkeltettük érdeklődésed, vagy megosztanád velünk tapasztalataid a téren, esetleg kérdésed van, keress minket bizalommal!
[social_warfare]
Panyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser
Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.