Blog » Buzás Zsolt blogja » Mit tud a Facebook dinamikus remarketing?

Mit „tud” a Facebook dinamikus remarketing?

Szerző: | 2017. dec. 5 | Facebook, OMG

Online hirdetéseknél a sikeresség elengedhetetlen eszköze a remarketing –ez köztudott tény a szakmában. AdWords és Facebook esetében is lehetőségünk van az eszköz használatára. Mai cikkünkben a Facebook adta remarketing lehetőségeit vesszük számba. Az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy Facebook esetében a remarketing kiemelkedően erős. Ennek okán ma megvizsgáljuk, hogy ez a valóságban mit is takar, és hogyan alkalmazható?

Induljunk ki abból, hogy vannak vásárlóink, különféle vásárlási szokásokkal. Nem szükségszerű, hogy a termékünket megtekintő egyének egyből vásároljanak is –az túl egyszerű lenne. Ha csak nem azonnal van szükségük az adott termékre, akár többször is visszatérhetek a vásárlás gondolatához, mire megtörténik a konkrét tranzakció. Így szükség van arra, hogy a termék újra és újra eljusson hozzájuk, ezzel befolyásolva döntési folyamatot – ezt pedig csak utókövetéssel lehet megoldani.

Régebben még elégséges volt hagyományos hirdetéseket használnunk egy webshop esetében is, bár nyilvánvaló, hogy több ezer termék esetében ezt lehetetlen megcsinálni. Manapság már webshopok esetében is kihagyhatatlan a Dinamikus remarketing használata, melynek lényege, hogy ha a látogató megnéz egy terméket, a termék hirdetése meg fog jelenni neki, és követni fogja a potenciális vevőt egy adott ideig, vagy amíg a vásárlás meg nem történt.

Személyes példa, melyet kollégáimnak szoktam emlegetni, hogy én is ilyen remarketing miatt vásároltam cipőt weben- életemben először. Szembejött velem hirdetés formájában egy szuper Hilfiger utcai cipő, mely egyből megtetszett. Felvetődött bennem a kérdés, hogy mi van akkor, ha megrendelem online, és a cipő szorítja a lábam, vagy túl nagy, esetleg nagyon kényelmetlen. Le is tettem a megvásárlásáról. Azonban pár nap múlva ismét szembe jött velem a legnépszerűbb közösségi oldalon ez a cipő (Erre szokták azt mondani néhányan, hogy „Ez nem véletlen! – és valóban nem az! ). De ekkor még mindig tartottam magam, és elzárkóztam a vásárlástól. Újabb öt nap telt el, és a hirdetés ismét megjelent nekem. Ekkor már megnéztem a webshopon, hogy mi történik akkor, ha esetleg nem jó a cipő a vásárló lábára. Megnyugtató választ kaptam: visszaküldhető a rendelt darab díjmentesen. Egy szó, mint száz, mára már 4 pár cipőm is van, amelyeket online vásároltam meg.

Tapasztalatom mutatja, hogy elsöprő sikert lehet elérni dinamikus remarketing segítségével. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy a látogatóknak több találkozás is kell sok esetben a termékkel ahhoz, hogy kialakuljon a vásárlási vágyuk.

Na de mi is kell a dinamikus remarketinghez?

A dinamikus hirdetések lényege, hogy ugyanúgy jelennek meg, mint minden más, egy képet tartalmazó, vagy a galéria formátumban készített hirdetés. Olyan hirdetéssablont készíthetsz, amely automatikusan felhasználja a termékcsatorna képeit és adatait a hirdetések elkészítéséhez. A dinamikus hirdetések olyanoknak jelenítik meg a hirdetéseidet, akik már érdeklődést tanúsítottak vállalkozásod iránt, ahogy fentebb kifejtettem.

A hirdetési mód előnye, hogy nem kell egyesével tartalmakat gyártanod a remarketingelni kívánt termékeidhez, időt és energiát is meg tudsz így spórolni magadnak. Ha egyszer beállítod a dinamikus hirdetéseket, azok maguktól fogják végezni a dolgukat. A hirdetések automatikusan népszerűsítik termékeidet azok körében, akik korábban már érdeklődést mutattak oldalad iránt.

Létrehozásához szükséged lesz egy Facebook oldalra, valamint egy Business Manager fiókra, illetve a webhelyeden telepített Facebook-képpontra. Továbbá kelleni fog egy Facebook termékkatalógus, vagy más online működtetett termékkatalógus a Shopify, a WooCommerce, a BigCommerce vagy a Magento platformon. A termékkatalógusok esetében kelleni fog az elem egyéni azonosítója, a szállíthatósági információk, a termék állapota, cím, ár, brand, illetve egy maximum 5000 karakteres leírás is. Természetesen megoldható ez Shoprenterre, Woocommerce, OpenCart, UNAS, vagy más webshop motorral is.

Ezek után már minden eszközünk megvan, hogy nekilássunk a dinamikus remarketingek elkészítéséhez. Összegzésül elmondható, hogy ez a lehetőség is kiemelkedően hasznos tud lenni hirdetők szempontjából, hiszen gyorsan, sok kreatívot tud létrehozni belőlük az ember. Remélem, felkeltettük érdeklődésed a téma iránt, bármilyen kérdésed van, keress minket bizalommal!

 

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem