Blog » Laczkó Balázs blogja » Mire jó a Twitter?

Mire tudjuk használni a Twittert?

Szerző: | 2018. feb. 16 | Egyéb, Tartalommarketing

Magyarországon jelenleg nem a legelterjedtebb közösségi média portál, azonban nemzetközi tekintetben kiemelkedő szerepet tölt be. Helyesen használva a Twitter kiváló mód ötleteink és véleményeink megosztására, hírességek mindennapi életének követésére, vagy egy közös ügy támogatásának kifejezésére.

Sajnos hazánkban a legtöbb Twitter felhasználó inaktív, vagy csak olvasgatni szereti a feed-et, és saját maga nem tweetel túl sokat. Emlegetni szokták, hogy a magyar nyelv nem a legideálisabb a Twitterhez hosszú szavaink és összetett mondatszerkezeteink miatt, azonban ennek ellenére, főleg a fiatal korosztály körében egyre többen élnek a Twitter adta lehetőségekkel (sokszor angolul), és személyes beszélgetésbe kezdenek kedvenceikkel, legyen szó YouTuberekről vagy egyéb influencerekről.

Ha pedig valaki angolul jól kiismeri magát, új távlatok nyílnak meg a Twitter terén. Nemzetközi közegként már számos érdekes beszélgetésbe tud akár az idősebb korosztály is becsatlakozni, az élet legkülönfélébb területein. De nézzük is, milyen lehetőségeket tud ajánlani a Twitter felhasználóinak.

  1. Híres emberek követése

Nem ismeretlen a Twitter amerikai elnökválasztásban betöltött szerepe, teljesen átformálta a kampányszokásokat, és azóta is folyamatosan alakítja a kommunikációt a politikai elit és választói között. A közéleti személyiségek, politikusok, filmsztárok, filantrópok, tudósok, vallási vezetők követése személyes kommunikációt tesz lehetővé a rajongók között egymással, valamint a követett ikonnal is. A szerencsésebbek még válaszokat is kapnak a hírességeknek feltett direkt kérdésekre, de már az is nagyon vonzó tud lenni, hogy kedvenc embereink minden gondolata csak egy kattintásnyira van tőlünk.

  1. Véleményformálás

Nem csak mások követése lehet izgalmas, mi is ugyan úgy el tudjuk mondani véleményünk ország-világ számára, hiszen mi is gyűjthetünk követőket. A megfelelő #hashtag-ek használatával olyan embereket tudunk elérni, akik érdeklődnek a témáink iránt, és beszélgetéseket kezdeményezhetünk velük.

  1. Kiállni egy közös ügyért

Nem ritka, hogy az Internet népe összefog egy nemes cél érdekében. Legyen szó az elesettek támogatásáról, vagy egy kidobott háziállat megsegítéséről, a hírek és kérések gyorsan terjedhetnek a közösségi médián, és egy-egy szívszorító történet mögé több ezer ember felsorakoztatható pénzzel, adománnyal vagy épp csak jószándékkal övezve.

  1. Szórakozás

Ne feledjük el, hogy mint minden közösségi média platform, a Twitter egyik központi célja szabadidő szórakoztató eltöltése. Elég egy humoros kép, történet, videó, a megfelelő @-ok és #-ek körítésével, és máris kész van a bombabiztos recept a sikerre, és sok embertársunk elérésére.

  1. Szolgáltatások, cégek véleményezése

Főleg angol nyelvterületen elterjedt, hogy egyes cégeket Twitteren szólítják meg, vagy véleményezik vásárlóik. Ha valaki elégedetlen volt, és megtalálja kritikájával az adott céget, az nagy port tud kavarni. Egy-egy jogos kritikai mellé több ezren fel tudnak sorakozni, ezzel presszionálva az adott vállalatot, hogy változtasson a helyzeten, és kérjen mielőbb bocsánatot.

A Twitter persze semmit nem érne a megfelelő #-ozás, @-ozás nélkül, melyekkel kulcsszavakat tudunk megadni és személyeket tudunk betaggelni a saját sztorinkban. Előnye, hogy rengeteg információ tud rövid idő alatt eljutni hozzánk, hátránya pedig abban rejlik, hogy ez az információtömeg hamar túl tud csordulni, és elveszhetnek a fontos részletek.

Népszerű, vagy sem, a Twitter nagyban hozzájárul a világ szociális fejlődéséhez, így semmiképp sem megkerülhető. Szerintem egy próbát mindenképp megér, mindenkinek ajánlom, hogy legalább egyszer menjen fel rá, és kövesse be kedvenc közéleti személyiségeit, nézze meg, miről is beszélgetnek ők.

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem