Blog » Laczkó Balázs blogja » Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Szerző: | 2015. aug. 13 | Google

Radikális lépésre szánta el magát a Google: bejelentették az új ernyőszervezet, az Alphabet megalakulását. Az új szervezettel új vezérigazgató is került a cég élére. Mostantól Sundar Pichai kezében van a kormányrúd.

A Google mint olyan, ezentúl csak a keresőt, a hirdetéseket, a térképet, a YouTube-ot és az Androidot foglalja magába. Az egyéb divíziók (az egészségügyi Calico, a drónos kiszállítással foglalkozó Wing, az otthon-automatizáló Nest, a robotos Boston Dynamics, a korai stádiumú befektetéseket indító Capital és Ventures) átkerülnek az Alphabet szárnyai alá.

A cég akkorára nőtt, hogy képtelenség volt átlátni és megfelelően kezelni a számos szegmenst. A siker – ahogy az ördög is – a részletekben rejlik. Ezért kellett markánsan szétválasztani a Google-érzést biztosító divíziókat és a többi részegységet.

A szervezeti átalakítások mellett ugyanakkor folyamatos a Google hirdetési rendszerének, az AdWordsnek a frissítése is. Korábban már beszéltünk a „Becsült összes konverzióról”, amelynek lényege, hogy a rendszer azonosítja és összefogja a különböző technikai eszközökről (telefon, pc, tablet, stb.), de ugyanazon felhasználótól érkező konverziókat.

Ugyancsak friss fejlesztés a „cél-ROAS” bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy az ajánlatok automatikus szabályozásával optimalizáljuk az árbevételt.

A legújabb lehetőség pedig a szöveges hirdetések banneressé generálása az AdWords Display Hálózatán. A rendszer újratördeli a szöveges hirdetés szövegét, majd a YouTube-ra vagy a Google+-ra feltöltött logó alapján egy színben passzoló bannert készít.

Az újdonság előnye, hogy így olyan Display Hálózati helyeken is megjelennek az eredetileg szöveges hirdetések, ahol csak képes hirdetések megjelenítésére van lehetőség.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Pingvintámadás közeleg!

Idén decemberben vagy jövő januárban újra lecsap a Pingvin, a Google büntető algoritmusa. Az új verzió legfontosabb tulajdonsága, hogy „folyamatos futású” lesz, azaz a frissítés után az egyes büntetésekre és azok feloldására nem kell hónapokat/éveket várni, hanem azonnal megtörténnek.

„Mobilgeddon” – jön az új Google algoritmus-frissítés

Nem tétlenkedik a keresőóriás; már februárban bejelentette, hogy az új algoritmus-frissítés után azok az oldalak lesznek szívének kedvesebbek, amelyek rendelkeznek mobilnézettel. Nos, a frissítés a mai napon következik be, így honlap tulajdonosok millióit éri majd kellemes vagy kellemetlen meglepetés.

Mikor jön az új Google algoritmus?

A Google csendben karácsonyozott, hiszen az ünnepek alatt nem került sor újabb algoritmus-frissítésre. Legutóbb december 5-én csapott le a Pingvin. A változtatás elsősorban a kereskedelmi témában relevánsabb területeket érintette. Sokan hálásak lehetnek a decemberi Pingvinnek …

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem