Blog » Laczkó Balázs blogja » Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Szerző: | 2015. aug. 13 | Google

Radikális lépésre szánta el magát a Google: bejelentették az új ernyőszervezet, az Alphabet megalakulását. Az új szervezettel új vezérigazgató is került a cég élére. Mostantól Sundar Pichai kezében van a kormányrúd.

A Google mint olyan, ezentúl csak a keresőt, a hirdetéseket, a térképet, a YouTube-ot és az Androidot foglalja magába. Az egyéb divíziók (az egészségügyi Calico, a drónos kiszállítással foglalkozó Wing, az otthon-automatizáló Nest, a robotos Boston Dynamics, a korai stádiumú befektetéseket indító Capital és Ventures) átkerülnek az Alphabet szárnyai alá.

A cég akkorára nőtt, hogy képtelenség volt átlátni és megfelelően kezelni a számos szegmenst. A siker – ahogy az ördög is – a részletekben rejlik. Ezért kellett markánsan szétválasztani a Google-érzést biztosító divíziókat és a többi részegységet.

A szervezeti átalakítások mellett ugyanakkor folyamatos a Google hirdetési rendszerének, az AdWordsnek a frissítése is. Korábban már beszéltünk a „Becsült összes konverzióról”, amelynek lényege, hogy a rendszer azonosítja és összefogja a különböző technikai eszközökről (telefon, pc, tablet, stb.), de ugyanazon felhasználótól érkező konverziókat.

Ugyancsak friss fejlesztés a „cél-ROAS” bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy az ajánlatok automatikus szabályozásával optimalizáljuk az árbevételt.

A legújabb lehetőség pedig a szöveges hirdetések banneressé generálása az AdWords Display Hálózatán. A rendszer újratördeli a szöveges hirdetés szövegét, majd a YouTube-ra vagy a Google+-ra feltöltött logó alapján egy színben passzoló bannert készít.

Az újdonság előnye, hogy így olyan Display Hálózati helyeken is megjelennek az eredetileg szöveges hirdetések, ahol csak képes hirdetések megjelenítésére van lehetőség.

[social_warfare]

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Pingvintámadás közeleg!

Idén decemberben vagy jövő januárban újra lecsap a Pingvin, a Google büntető algoritmusa. Az új verzió legfontosabb tulajdonsága, hogy „folyamatos futású” lesz, azaz a frissítés után az egyes büntetésekre és azok feloldására nem kell hónapokat/éveket várni, hanem azonnal megtörténnek.

„Mobilgeddon” – jön az új Google algoritmus-frissítés

Nem tétlenkedik a keresőóriás; már februárban bejelentette, hogy az új algoritmus-frissítés után azok az oldalak lesznek szívének kedvesebbek, amelyek rendelkeznek mobilnézettel. Nos, a frissítés a mai napon következik be, így honlap tulajdonosok millióit éri majd kellemes vagy kellemetlen meglepetés.

Mikor jön az új Google algoritmus?

A Google csendben karácsonyozott, hiszen az ünnepek alatt nem került sor újabb algoritmus-frissítésre. Legutóbb december 5-én csapott le a Pingvin. A változtatás elsősorban a kereskedelmi témában relevánsabb területeket érintette. Sokan hálásak lehetnek a decemberi Pingvinnek …

Netmarketing © 2019 Minden jog fenntartva | Adatvédelem