Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen speciális célzási lehetőségeink vannak Facebookon?

Milyen speciális célzási lehetőségeink vannak Facebookon?

Szerző: | 2017. dec. 19 | Facebook, OMG

Nagyon sokszor hallottuk már azt a kifogást, hogy „mi próbáltunk ugyan egyszer hirdetni Facebookon, de nem volt sikeres. Pedig használtam célzást”. Ilyenkor általában megértően bólogatunk, majd felteszünk pár kérdést, hogy akkor mégis, mesélje el, mit rakott a célzásba, és elbeszélgetünk arról a minimum 19 lehetőségről, amit érdemes számba venni ilyenkor.

Az alapok

Ügyfeleinket az első találkozásunkkor igyekszünk kifaggatni a múltjukról. Nem kell megijedni, itt nyilván nem mindent téma érdekel minket! A személyes kapcsolatok és magánélet távol áll a kíváncsiságunk fókuszától, minket az foglalkoztat csak, hogy a maguknak készített Facebook hirdetéseknél mit tapasztaltak, hogyan céloztak?

Erre általában ezt a válaszcsokrot szoktuk kapni:

  • oldalam likeolót céloztuk és/vagy
  • oldalam likeolóit és ismerőseiket céloztuk és/vagy
  • férfiakat, 20-50 év között, Budapest környékén és/vagy
  • nőket, 45-65 év között, Magyarországon

Kezdő hirdetők számára általában ezek a lehetőségek ugranak be, melyeket a Facebook klasszikus bejegyzés kiemelési lehetőségeikből nyernek ki.

Lehet ezt máshogy is

Mai cikkünkben szeretnék bemutatni 19 olyan célzási módot (a sok közül), melyeket vagy az utóbbi időben vezetett be a Facebook, vagy eddig is léteztek, csak valami miatt nem voltak előtérben.

Ha úgy érzed, nem elegendő oldalad likeolóit, vagy nincs szükséged a magyarországi 20-tól évig terjedő korosztály összes tagját elérni, nézz szét ebben a listában, és kezd el összeválogatni azokat a célzási lehetőségeket, melyek a legmegfelelőbbek lehetnek vállalkozásodnak.

  • Végzettség szerinti célzás: Itt lehetőség van olyan csoportok megtalálására, mint a diplomások, doktorok, középiskolai veszettségűek, OKJ-vel rendelkezők
  • Születésnapja lesz az adott hónapban
  • Születésnapja lesz egy héten belül
  • 30 napon belül lesz valamilyen évfordulója
  • Szülők bizonyos korú gyerekekkel (pl. szülők kisgyermekekkel 1-2 évesek)
  • Facebook oldalak adminisztrátorai
  • Elkötelezett vásárlók – Akik az utóbbi egy hétben a „Bolt felkeresése” gombra kattintottak
  • E-mail tartomány alapján (gmail, hotmail stb) , kizárva ebből a citromailt, illetve a freemailt a hírlevélküldők nagy ellenségét
  • Használt internetböngésző alapján: Egyértelműen célozhatunk a Mac tulajdonosokra
  • Használt operációs rendszer alapján
  • Kisvállalkozók tulajdonosai
  • Mobilkészüléket használók típusai alapján
  • Gyakori nemzetközi utazók
  • Gyakori utazók
  • Utazásából 1 hete tért vissza
  • Frissen eljegyzettek közeli ismerősei
  • közeli ismerősei a születésnapos férfiaknak, nőknek
  • nemrég költözőknek közeli ismerősei
  • Frissen házasodók közeli ismerősei

Mint látható, kis keresgéléssel ügyesen lehet sakkozni az oldalunk hirdetésekor. Egy egyedi ajándékokat forgalmazó webshop esetén érdemes lehet az esküvőjükre készülődőket megtalálni, más esetben célozhatunk olyanokra, akiknek ismerősei közül valakinek hamarosan születésnapja lesz: hátha éppen a mi hirdetésünk juttatja eszébe, hogy ajándékot kellene venni neki.

Itt szeretném megjegyezni, hogy vannak azért szigorítások is, melyeket bevezetett a Facebook. Sajnos nem működik a tanulmányi terület, illetve az iskolák szerinti célzás, a munkahely, illetve a beosztás szerinti célzás, a várandós anyukáknak szóló célzás.

A mai cikk tanulságaként elmondható, hogy a Facebook célzási lehetőségekben sokkal több rejlik, mint azt kezdő hirdetőként gondolhatjuk. Érdemes rászánni az időt, hogy belemélyedjünk a felület adta lehetőségekbe, és célközönségünk pontos leképzését adjuk meg hirdetési szempontból.

 

 

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem