Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Szerző: | 2018. Júl. 25 | Egyéb

Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom Nektek, hogy milyen jellegű munkaerőt tudunk elérni Facebook-on.

Mikor munkaerőt keresünk, el kell döntenünk, hogy kiket célzunk: azokat, akiknek nincsen jelenleg munkájuk és keresnek, vagy azokat, akik most dolgoznak valahol, de szeretnénk elcsábítani őket?

Azt gondolom, hogy kifejezetten munkanélkülieknek célozni hirdetéseinket öngyilkosság a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben. Gondoljunk csak bele: az ingyenes újságok állás rovatát, vagy a népszerű állásportálokat többnyire azok olvassák, akik szeretnének dolgozni, nem a munkanélküli életre  rendezkednek be. Olyan emberek is forgathatják ezeket a lapokat, akiknek ugyan van állásuk, de nincsenek megelégedve a jelenlegi munkahelyükkel.

(Amennyiben fordított helyzetet érzékeltek, azaz Nálatok nagy a fluktuáció, akkor itt az ideje változtatni ezen, és megismerkedni az Employer Branding-gel, itt találsz róla infót: Az employer branding szerepe a vállalati életben)

Facebook-on nagyon kevés olyan pozíciót tudnak mondani, amikre ne tudnánk megfelelően célozni. Nagyon szuper célzási lehetőségeink vannak, melyekből írok is nektek néhányat:

  • nyelv alapján (kínai, orosz, dán stb. nyelven beszélők)
  • lakhely alapján
  • kor alapján (célozhatunk konkrétan olyan korosztálynak, aki nekünk a lehető legideálisabb úgy, hogy nem írjuk bele a hirdetéseinkben, hogy 25-35 éves nők jelentkezését várjuk)
  • eddigi munkahelyük ágazata alapján
  • érdeklődési körük alapján
  • célozhatunk saját like-olóinkra is. (ők már ismernek bennünket)
  • hasonmás célközönségek (meglévő adatbázisunk alapján válogattatunk le a Facebook-kal hasonló érdeklődési körű embereket)
  • remarketing (visszatérő/ismétlődő hirdetések)

Talán egyedül a felsővezetőket nehéz megcélozni, de erre is van javaslatom.

Nekem egyből a LinkedIn jut az eszembe, ahol zseniálisan lehet célozni és keresni ilyen jellegű pozíciókra embereket. Egyik megoldás, hogy hirdetünk a megadott ismérvek alapján meghatározott célközöségünknek. Ez a drágább verzió. (Nagyjából 3-6 euró között van egy kattintás jelenleg)

Másik verzió pedig az, amikor kiszemelünk jelölteket és direktbe megkeressük őket. (Ne érezze senki tolakodásnak, LinkedIn-en ez bevált módszer, nem minősül tolakodásnak, mint például Facebook-on.)

Ha Cégednek is szüksége van Employer Branding-re (céges image építésre, hogy könnyebben találj munkaerőt), akkor örömmel áll ügynökségünk a rendelkezésedre!

Sikeres Employer Branding növelést és álláshirdetést kívánok mindenkinek!

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem