Íme, a legnépszerűbb hirdetési formák! A Facebook nem csupán az emberi kapcsolatok modern kori felülete, hanem kiváló hirdetési platform is. Az online marketing szempontjából ez a legfontosabb funkciója: jól célozhatóan, költséghatékonyan eljutttni a tulajdonképpen személyre szabott hirdetéseket.
Amennyiben Facebook oldalt üzemeltetsz, biztosan találkoztál már azzal, hogy bejegyzésed kiemelheted vagy eseményed hirdetheted fizetős hirdetés segítségével. A legtöbben ki is szokták próbálni a bejegyzés kiemelést – kisebb költségkerettel. Most bemutatok olyan hirdetéseket, amikkel ritkábban találkozol, hacsak nem a marketinges szakmában dolgozol.
Először is az alábbi lehetőségeid vannak, ezek alapján eldöntheted, mi a hirdetésed célja. Másképpen működik ugyanis az a rendszer, amely egy márkát tesz ismertebbé, mint az, amelyik az elért konverziók maximalizálását tartja szem előtt.
A bejegyzés népszerűbbé tétele (Poszthirdetés másik módja)
Sokan nem ismerik ezt a módot, azonban tapasztalataink alapján tudjuk, hogy a legegyszerűbb út (a bejegyzés mellett felbukkanó lehetőség) nem mindig a legcélravezetőbb.
Mi a legnagyobb előnye a vállalkozáskezelőből indított kiemelésnek?
költségkeretben nincs korlátozás se lefelé, sem felfelé
célzásban sincs korlátozás
Az oldalad népszerűbbé tétele (Facebook lájkgyűjtő hirdetések)
Egy induló oldal készítésekor elengedhetetlen hirdetési forma. Akkor alkalmazzuk, ha olyan lájkolókat szeretnénk, akik valóban követni szeretnétek, később értékes rajongóink lehetnek. Felépítése tekintetében a legegyszerűbb módszer. Egy kép feletti, rövid szövegünk van, illetve egy 1200×444 pixel méretű képünk. Ebből kell a legtöbbet kihozni.
Weboldalra mutató hirdetés
Klasszikus Facebook hirdetéstípus. A felhasználók legnagyobb része ezt a hirdetési formát használja. Felépítés tekintetében nagyon hasonlít a poszthirdetéshez.
Elemei:
Kép felett lévő szöveg, ahova tetszőlegesen tehetünk szöveg mennyiséget attól függetlenül, hogy nem ajánlja a rendszer. (Mobil nézetben csak az első 90 karaktert jeleníti meg.)
Kép, amelyen javasolt szöveg mennyiség a kép 20%-a; mérete: 1200×628 pixel
Ezt javasoljuk olyan hirdetőknek, akiknek a honlapján nem találunk mérhető konverziós pontot (pl. űrlapon vásárlás, kapcsolatfelvétel, feliratkozás stb.).
Konverzió alapú hirdetés
Ez ügynökségünk kedvenc hirdetési formája. Ennek oka, hogy ebben a hirdetési formában tudjuk érvényesíteni leginkább a mérési folyamatainkat. Felépítését tekintve semmiben nem különbözik a weboldalra mutató Facebook hirdetéstől. A különbség csupán a mérési, és a díjszabási módokban mutatkozik meg.
Jelentéseinkben egyértelműen láthatjuk, hogy mennyi konverzió született a hirdetéseinkben, illetve azt is, hogy mennyibe került az egységnyi konverzió. Ezen felül van lehetőségünk konverzióra optimalizálni, amit csak magasabb konverziószám elérése után javasolunk bekapcsolni vagy akkor, ha tudjuk, hogy magas számok várhatók. Erre tökéletes példa a lead-magnet hirdetés.
Alkalmazás telepítés hirdetés
Mobilalkalmazás vagy Facebook alkalmazás telepítése céljából hirdethetünk ebben a formában. Kizárólag mobiltelefonon megjeleníthető forma, ahol minden célzási forma használható. Remekül tudunk célozni mobil operációs rendszerre, ami a telepítéseknél elengedhetetlen.
Esemény hirdetés
Rendezvényre, alkalomra a legjobb hirdetési verzió. Mérheted, hogy hányan érdeklődnek eseményed után, és hányan jelentkeztek, mint résztvevő. Külön előny, hogy ezeknek a felhasználóknak egyszerűen kommunikálhatunk. Célzási módszereink közül minden használható. Az egyéb hirdetések képeihez hasonlóan az esemény képén sem lehet 20%-nál több szöveg. Azt ajánljuk, hogy ne szöveges szórólapot próbálj használni, hanem az eseményhez kapcsolódó, figyelemfelkeltő képet.
Érdeklődők gyűjtése a vállalkozás számára (Lead generáló hirdetések)
Nagyon egyszerű módja az érdeklődők gyűjtésének. A hirdetési forma gyakorlatilag megegyezik a weboldalra mutató hirdetési formátummal. Nem szükséges hozzá landing oldal, weboldal. Szimplán elégséges egy adatvédelmi nyilatkozat. A feliratkozókat a Facebook admin felületén találjuk, és itt is tároljuk egy adott szintig. Tapasztalataink szerint az itt érdeklődő felhasználók nem annyira hasznosak hosszútávon, mint amikor egy landing oldalon iratkoznak fel. Ez többnyire azért lehet, mert egyszerre nem tudunk annyi tartalmat biztosítani a témánkkal kapcsolatban. Ezzel ellentétben olcsóbban lehet feliratkozókat szerezni.
Mindig ügyelj arra, hogy a felhívásgomb pontosan közvetítse a felhasználónak, milyen lépést fog végrehajtani!
Ezek a leggyakrabban használt hirdetési típusok. A Facebook folyamatos fejlesztés alatt áll, nagyjából félévente jelennek meg újdonságok, akár kampánykialakítás szinten is. Ezért fontos a folyamatos monitoring és a kísérletezés. Hiszen ami működik A ügyfélnél, elképzelhető, hogy B esetében teljesen rossz irány. Tehát ne aggódj, de ha mégis elbizonytalanodnál, keress minket bátran!
Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »
Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?
2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.
Milyen a jó Facebook poszt? Ezt nem csak a hirdetők szeretnék tudni, a mezei felhasználók, de még a „like-vadászok” is sokat kutakodnak a témában.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.Elfogadom