Blog » Buzás Zsolt blogja » Mennyibe kerül a Facebook hirdetés?

A gondolat, hogy a Facebook hirdetések árát kiszámoljam, a napokban merült fel bennem, mert új ügyfeleink sorra szegezik nekünk ezt a kérdést. Eddig ez ritkábban fordult elő, sokan azt is mondták, hogy kimondottan olcsó hirdetni Facebookon. Mai bejegyzésemben ennek járok utána: mégis mennyi az annyi?

A Facebook hirdetéseknél alapvetően 4 féle lehetőség van, amiért fizethetünk:

Kattintás alapú hirdetések, amikor egy kattintásért fizetünk. (Itt meghatározhatjuk, hogy maximum mennyi pénzt vagyunk hajlandóak adni egy kattintásért. Automatikus beállítás esetén a Facebook állítja be a licitösszeget úgy, hogy minél több kattintás érkezzen az adott költségkeretből.) Ezt remarketing kampányoknál ajánlom, illetve termékértékesítő kampányoknál is.

bullet_colored_4 Konverzió alapú optimalizálás – Ebben az esetben megjelenésekért is kell fizetnünk. Manuális verzió esetében mi meghatározhatjuk azt, hogy mennyit ér meg nekünk egy konverzió. Javaslom a konverzióra optimalizált beállításokat feliratkoztató kampányok esetén. Manuális beállítás esetén a tapasztalat az, hogy lassan indulnak el a hirdetések, hasznos akkor váltani erre a verzióra, ha már van jó néhány konverziónk.

bullet_colored_4 Megjelenés alapú Facebook hirdetés – Ebben az esetben 1000 megjelenés után fogunk fizetni. A Facebook törekszik arra, hogy minél többször megjelenítse a hirdetéseket. Ritkán használjuk ezt a verziót, előfordult már azért többször, hogy jobb eredményt hozott ez a verzió, mint más feliratkoztató kampányban.

Napi elérések emelése – Itt szintén megjelenés alapon történik a fizetés.

Na és mégis mennyit ér egy Facebook hirdetés kattintása?

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kattintási árak többnyire a célzástól függenek. Továbbá attól, hogy mennyi hirdetés van aktuálisan a platformon. Ezenkívül nagyban befolyásolja az árat a sikeresség is. Az, hogy mennyire sikeresek a hirdetések, hányan kattintanak rájuk. Előfordul az is, hogy rossz célközönség választás esetén nem klikkelnek a hirdetésre, ezzel emelkednek a hirdetési árak.

Black Friday és karácsony előtt az átkattintási árak az egekbe szöknek. Egy kattintás ára a Facebookon 50-120 Ft-ra is felmehet. A statisztikák azt mutatják, hogy már a Black Friday után szombaton lényegesen csökkentek a kattintási árak (15-30 Ft közé estek).

Tehát megállapíthatjuk, hogy a célzás, a hirdetésünk sikeressége, és a többi hirdető dönti el a hirdetések árát. Tapasztalatom szerint megfelelő célzással lehet elérni a legjobb árat, valamint figyelemfelkeltő, érdekes hirdetésekkel.

Sokan meg szokták kérdezni Tőlünk azt is, hogy mennyit érdemes költeni a Facebookon? Erre nagyon egyszerű a válasz: amennyit megér! Meg kell vizsgálni azt, hogy számunkra mennyit érhet egy feliratkozó vagy egy vevő. Termékek esetén nyilván saját árrés alatt kell, hogy legyen ez az érték. Viszont kezdetben előfordulhat az is, hogy ezt meghaladja. Ettől ne ijedjünk meg, mivel kezdeti időszakban ritka az, hogy megtalálja bárki is a tökéletes beállításokat. Folyamatos finomításokkal el lehet érni a megfelelő konverziós árat.

Következő blogbejegyzéseimben többek között arról is írok majd, hogyan is kell jó, figyelemfelkeltő hirdetést készíteni a megfelelően kiválasztott célközönségünknek.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem