Blog » Buzás Zsolt blogja » 20%-os szabály – Mennyi az annyi?

20%-os szabály – Mennyi az annyi?

Szerző: | 2016. ápr. 15 | Facebook

Minden grafikus és szövegíró rémálma a 20%-os szabály, amely azt mondja ki, hogy a Facebookon a hirdetési képek mindössze 20%-át foglalhatja el a szöveg. Ráadásul nehezített a pálya, hiszen ez a százalékarány a rácsszerkezethez való pontos illesztéssel működik. Érthető tehát, ha a grafikus és a szövegíró pont 20%-nyira utálják egymást…

A Facebook jelenleg azt teszteli, milyen hatása lesz, ha lazít a képeken található szöveggel kapcsolatos korlátozásán. Ha hirdetéseink képein több mint 20% szöveg látszik, már nem tiltaná, csak csökkentené az elérések számát. Így ha több a szöveg a képeken, mint az eddig megengedett határ, abban az esetben csak többet kellene fizetnünk érte.

Ha több szöveget rakunk hirdetésünk képére, mint a meghatározott érték, figyelmeztetést is kapunk: egyet, mielőtt elfogadná a rendszer hirdetésünket, majd még egyet, miután elfogadta.
A rendszer négy kategóriába sorolhatja hirdetésünket, ami szerint korlátozni fogja őket. Ezek az „OK”, amelynél kevés szöveg szerepel a hirdetési képen vagy nincs rajta szöveg; a low, ahol valamilyen szinten csökkentve lesz az elérés; a medium, ahol még inkább csökkentik az elérést és a high, amellyel valószínűleg nem érhetjük el a megcélzott közönséget.
Tehát, ha bevezetik a módosítást, az nem a 20%-os szabály végét jelentené, csak nagyobb teret engednének a hirdetőknek.

Szerepel azért néhány kivétel is a listán, amiknek elérését a Facebook nem korlátozná. Ezek a mozi plakátok, a könyvborítók, koncerteket vagy fesztiválokat hirdető plakátokat, appokból és játékokból készült screenshotok, termékképek, amiken az egész termék szerepel, nem csak egy közeli részlete, jogi szövegek, valamint az infografikával foglalkozó vállalkozások hirdetései. Amik miatt a jövőben is érheti korlátozás hirdetéseinket, azok a logók és a vízjelek.

A Facebook valószínűleg azt szeretné elérni új opciójával, hogy egyre kevesebb szöveg szerepeljen a képeken, mivel a közösségi oldal szerint a felhasználók nem reagálnak jól a sok szöveggel ellátott képekre. Talán igaz a mondás: egy jó kép többet mond ezer szónál…

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem