Blog » Buzás Zsolt blogja » Facebook Canvas – legyen a mobil a vászon!

Facebook Canvas – legyen a mobil a vászon!

Szerző: | 2016. Már. 17 | Facebook

Új funkcióval bővült a Facebook reklámkezelő felülete. A hirdetéseket csak a közösségi oldal mobil alkalmazását használók láthatják. Ezek a hagyományos reklámokhoz hasonlóan jelennek meg hírfolyamunkban azzal a különbséggel, ha rájuk kattintunk, megnyílnak, és elfoglalják telefonunk teljes kijelzőjét. Így kedvünkre böngészhetünk a hirdetésen belül.

A canvas típusú hirdetések 6 funkcióval rendelkeznek. Ezek a gomb, ami 30 karakter hosszúságú szöveget tartalmazhatnak; a karusszel, ahol több képet is elhelyezhetünk (akár tízet!) és mind önálló linkkel rendelkezhet. A kép, amely lehet képernyő szélességű, olyan, ami kattintásra megnő, vagy akár szélesebb is lehet, mint a képernyő. Így a telefon billegetésével tudjuk megnézni a kilógó részeket. Van a szöveges blokk, ami 500 karaktert tartalmazhat; a videó, ahol szintén működik billegetős funkció; illetve a terméksorozat, amely maximum 40 darab terméket tartalmazhat, melyek közül a felhasználóhoz legjobban illő termékeket hozza be a rendszer.

Akár mobil weboldalként is értelmezhetjük ezt az új funkciót, gyorsabban betölt, mint a landing page, mivel telefonokra lett optimalizálva. Egy jól felépített canvas tájékoztathatja a látogatót arról, milyen termékek találhatók a landing pagen. Ahhoz viszont, hogy canvas hirdetésünk sikeres legyen, nagyon jól fel kell építenünk, teljesen kiaknázva a lehetőségeket.

Vajon mennyi időbe telik majd, hogy az emberek elfogadják az új reklámozási formát? Valószínűleg nem sokba, tekintve, milyen hamar alkalmazkodtunk a Facebookhoz is. A közösségi oldal mérőszámai szerint az emberek 53%-a több mint a felét megtekintette az ilyen hirdetéseknek. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 31 másodpercet töltöttek a reklámmal. A kulcs ezekhez a hirdetésekhez, hogy a Facebook üzemeltetőinek szigorúnak kell lennie a reklámok engedélyezésénél, mivel egy rossz vagy közepes minőségű canvas eljátszhatja az emberek bizalmát.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem