Blog » Buzás Zsolt blogja » Még korrektebben számláz majd a Facebook

Még korrektebben számláz majd a Facebook

Szerző: | 2015. Júl. 14 | Facebook

Új struktúrát vezet be a Facebook a kattintások árazásánál: a hirdetői elégedettségnövelés érdekében október 7-től csak a valóban hasznos kattintásokért kell majd fizetni. A Facebook azért döntött így, mert a közösségi oldal bevételeinek jelentős részét a hirdetőktől kapja, így neki is érdeke, hogy azok elégedettek legyenek.

Jelenleg a CPC-hirdetések esetén minden egyes kattintást felszámolnak: legye az akár like, komment, megosztás stb. Ezek közül azonban sok jelentéktelen a hirdető szempontjából, nem hoz neki valós bevételt. Így a jövőben – a tervek szerint – csak a CTA-gombra való kattintáskor, vagy a külső weboldalra irányító kattintáskor számláz a rendszer. Igaz ugyan, hogy ez kevesebb bevételt generál majd a Facebooknak, ezért, ennek kompenzálása érdekében lehet, hogy többet kell majd fizetni egy-egy kattintásért. Azonban a hirdetőknek így is megéri: csak a releváns, valós eredményekért adnak ki pénzt.

A változás a statisztikákat is érinti majd. Az „értéktelen” (persze idézőjelensen) kattintások, mint a megosztás, a lájkolás, kommentelés nem jelenik majd meg az értékek között. De ezek sem vesznek el, a hirdetések alatt továbbra is követhetőek lesznek.

Véleményem szerint sokkal korrektebb statisztikát kaphatunk ennek hatására. Továbbá hatékonyabban is működhetnek a hirdetések.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem