BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Még korrektebben számláz majd a Facebook

Új struktúrát vezet be a Facebook a kattintások árazásánál.

A hirdetői elégedettségnövelés érdekében október 7-től csak a valóban hasznos kattintásokért kell majd fizetni. A Facebook azért döntött így, mert a közösségi oldal bevételeinek jelentős részét a hirdetőktől kapja, így neki is érdeke, hogy azok elégedettek legyenek.

 

Jelenleg a CPC-hirdetések esetén minden egyes kattintást felszámolnak: legye az akár like, komment, megosztás stb. Ezek közül azonban sok jelentéktelen a hirdető szempontjából, nem hoz neki valós bevételt. Így a jövőben – a tervek szerint – csak a CTA-gombra való kattintáskor, vagy a külső weboldalra irányító kattintáskor számláz a rendszer. Igaz ugyan, hogy ez kevesebb bevételt generál majd a Facebooknak, ezért, ennek kompenzálása érdekében lehet, hogy többet kell majd fizetni egy-egy kattintásért. Azonban a hirdetőknek így is megéri: csak a releváns, valós eredményekért adnak ki pénzt.

A változás a statisztikákat is érinti majd. Az „értéktelen” (persze idézőjelensen) kattintások, mint a megosztás, a lájkolás, kommentelés nem jelenik majd meg az értékek között. De ezek sem vesznek el, a hirdetések alatt továbbra is követhetőek lesznek.

 

Véleményem szerint sokkal korrektebb statisztikát kaphatunk ennek hatására. Továbbá hatékonyabban is működhetnek a hirdetések.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink