Blog » Buzás Zsolt blogja » Lookalike, azaz Hasonmás célközönség a Facebookon
Lookalike, azaz Hasonmás célközönség a Facebookon

Lookalike = hasonmás. Amolyan potenciális préda – ha a vadászok szavaival élünk. Olyan célközönség, aki nagyban hasonlít egy, már megszólított csoportra. Mindössze 2014 első hónapjaiban bővítette a Facebook a hasonmás célcsoportok létrehozásának lehetőségeit. Azóta sokan, sikerrel alkalmazzák ezt az új módszert.
Mire jó ez a lehetőség? Olyan új embereket érhetünk el, akik hasonlóak egy másik – általunk fontosnak ítélt célközönséghez. Manapság ez az egyik legsikeresebb célzási lehetőség a Facebookon. Szemben a hagyományos módszerekkel könnyedén megcélozhatjuk azokat a célközönségeket, akiknek szeretnénk feliratkoztatni, eladni, vagy egyszerűen azért, hogy felkeltsük az érdeklődését szolgáltatásainkkal, termékeinkkel és megkeressenek minket.
Miből tudunk „Lookalike”, azaz a hasonmás célközönséget létrehozni?
akik meglátogatták a honlapunkat az utóbbi időben
akik meglátogatták egyes oldalunkat az utóbbi időben (köszönő oldal, termék oldal, stb.)
akik már a konverziókövető segítségével érvényes vásárló, vagy érdeklődő lett
akik már más forrásból feliratkoztak hozzánk (Custom Audience)
akik már vásároltak tőlünk (itt javasolt akár szegmensekre bontani a vásárlókat vásárlás alapján, hogy külön-külön célozhassuk őket)
legjobb ügyfeleink listájából
más Facebook oldalaink like-olóiból
Nagy jelentősége van annak, hogy meghatározhatjuk azt is, hogy melyik országban szeretnénk hasonmás célközönséget készíteni. Tehát, ha nemzetközi piacra lépünk, akkor ebből jelentős előnyünk származik.
Buzás Zsolt, Facebook szakértő
+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései
Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban
Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?
Facebook nyereményjáték elvek és változások
2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.
Hogyan posztoljunk hatékonyan Facebookon?
Milyen a jó Facebook poszt? Ezt nem csak a hirdetők szeretnék tudni, a mezei felhasználók, de még a „like-vadászok” is sokat kutakodnak a témában.