Blog » Buzás Zsolt blogja » Lookalike, azaz Hasonmás célközönség a Facebookon

Lookalike, azaz Hasonmás célközönség a Facebookon

Szerző: | 2015. feb. 3 | Facebook

Lookalike = hasonmás. Amolyan potenciális préda – ha a vadászok szavaival élünk. Olyan célközönség, aki nagyban hasonlít egy, már megszólított csoportra. Mindössze 2014 első hónapjaiban bővítette a Facebook a hasonmás célcsoportok létrehozásának lehetőségeit. Azóta sokan, sikerrel alkalmazzák ezt az új módszert.

Mire jó ez a lehetőség? Olyan új embereket érhetünk el, akik hasonlóak egy másik – általunk fontosnak ítélt célközönséghez. Manapság ez az egyik legsikeresebb célzási lehetőség a Facebookon. Szemben a hagyományos módszerekkel könnyedén megcélozhatjuk azokat a célközönségeket, akiknek szeretnénk feliratkoztatni, eladni, vagy egyszerűen azért, hogy felkeltsük az érdeklődését szolgáltatásainkkal, termékeinkkel és megkeressenek minket.

Miből tudunk „Lookalike”, azaz a hasonmás célközönséget létrehozni?

bullet_colored_4 akik meglátogatták a honlapunkat az utóbbi időben

bullet_colored_4 akik meglátogatták egyes oldalunkat az utóbbi időben (köszönő oldal, termék oldal, stb.)

bullet_colored_4 akik már a konverziókövető segítségével érvényes vásárló, vagy érdeklődő lett

bullet_colored_4 akik már más forrásból feliratkoztak hozzánk (Custom Audience)

bullet_colored_4 akik már vásároltak tőlünk (itt javasolt akár szegmensekre bontani a vásárlókat vásárlás alapján, hogy külön-külön célozhassuk őket)

bullet_colored_4 legjobb ügyfeleink listájából

bullet_colored_4 más Facebook oldalaink like-olóiból

Nagy jelentősége van annak, hogy meghatározhatjuk azt is, hogy melyik országban szeretnénk hasonmás célközönséget készíteni. Tehát, ha nemzetközi piacra lépünk, akkor ebből jelentős előnyünk származik.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem