Blog » Vendég poszt | Szerző: Evenich András » 2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

Szerző: | 2016. jún. 15 | Keresőoptimalizálás

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig kiderültek, mert a Google nyitott szemekkel járt, de maximum a pozitív hatás maradt el, komolyabb retorzióval senkinek nem kellett számolnia. Ma már komoly büntetéseket helyezett kilátásba, ha észreveszi a kétes linképítést.

A legelső Pingvin algoritmus még 2012 áprilisában érkezett és hatalmas riadalmat váltott ki a keresőoptimalizálással foglalkozók és a honlaptulajdonosok között. Ebben az időszakban sokan a linkgyűjtemények és a katalógusok igénybevételével építették a linkeket. A Google ekkor még nem vette nagyon komolyan a büntetéseket, ezért az alig 100 Ft munkadíjjal megoldható linképítések dübörögtek és a minőségi természetes hivatkozások is pont ugyanennyit értek. Ez megváltozott azonban 2012-ben. Ezért is kértük fel Evenich Andrást a kulcsszo.hu keresőoptimalizálóját hogy mondja el milyen módszerek azok amik 2016-ban eredményesek a linképítés területén és mik azok amiket inkább kerüljük el a később büntetések miatt.

Miért veszélyes a Google büntetése?

Az időszakos frissítéssel érkező Pingvin algoritmus mindig kiosztja a legújabb büntetéseket és esetleg feloldja a régebbieket. Ha az adott honlap jó útra tért, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a büntetést fel fogja oldani. Az új frissítésre már lassan egy éve kell várni, ezért a lebüntetett honlapok sora hever parlagon. Nagyon sokan várnak arra, hogy honlapja végre visszakapja régi jól megérdemelt helyezését.

Most egy újabb korszakhoz értünk, hiszen a Google bejelentései arra engednek következtetni, hogy az algoritmus a későbbiekben átvált állandó futásúra. Ez azt jelenti, hogy akár napok alatt bekövetkezhetnek a büntetések kiosztásai és az újabb büntetések kiosztásai is. Most még inkább fontos odafigyelni a minőségi hivatkozások meglétére.

Még jobban oda kell figyelni arra, hogy a Google csak a természetes linképítést jutalmazza. Minden olyan technikát el fog utasítani, ami a linkprofilt és az organikus találati listát manipulálja. Az elmélet és a gyakorlat azonban eddig is és most is eltérhet majd egymástól.

Nagyon sok olyan technika létezik, amelyek mára már elavultak és kerülendőek is. Most már talán bátran kijelenthetjük, hogy a linképítés az egyik legnehezebb feladat, amely a SEO szakemberek és a honlaptulajdonosok előtt áll. Sokak szerint még mindig létezik sikeres keresőoptimalizálás külső hivatkozások nélkül, de ezt sajnos a mostani tapasztalatok egyből cáfolják is. Linkekre most is nagy szükség van, de csak a minőségire.

Mi a helyzet a fehér kalapos linképítéssel?

Már az előbbiekben is említettük, hogy a Google csak a természetes linkeket díjazza, azaz ezek értékelhetőek számára. Ezt a kijelentést azonban megfelelően értelmezni is kell.

Nyelvterületünk nem igazán ad lehetőséget arra, hogy a kevésbé populáris témák tekintetében természetes hivatkozásokra tegyünk szert. Ha kiemelkedő minőségű és mennyiségű tartalommal áll elő egy-egy szakma képviselője, akkor van esélye a természetes hivatkozásokra, de ehhez még a szerencse is fontos. A tartalomfejlesztés mind a mai napig az egyik leghasznosabb dolog, de aki csak ettől várja a természetes linképülést az túlzottan optimista.

Nem marad más hátra, mint hogy az online marketing szakemberek és a webmesterek is a mesterséges linképítés mellett döntsenek. A módszer azonban egyáltalán nem mindegy. A fehérkalapos módszereket a Google minden további nélkül elfogadja és jóváhagyja, így biztonságos és kockázatmentes ezek használata. A fekete kalapos módszerek már ennél bizonytalanabbak és Google büntetést is vonzhatnak.

Maga a linképítés az fehér vagy feketekalapos megoldás?

Mivel a linképítésnek a különböző lehetőségei igen széles skálán érhetőek el, így elfogadottnak számítanak, a manipulálással létrehozott linkek azonban büntetést érdemelnek. A minőségi hivatkozásokért most a Pingvin algoritmus idején nagyon alaposan meg kell dolgozni, hiszen a minőségi linkek a konkurenciával szemben is előnyt kovácsolnak. A különféle linképítési módszerek esetleges kockázataival mindig tisztában kell lennünk.

2016 nyerő linképítési módszerei

A legtöbb időt a nyerő módszerek emésztik fel, amelyek ezáltal a legnehezebbek is. A minőségi linkekkel ugyan sokat kell foglalkozni, de abban egészen biztosak lehetünk, hogy előnyt fognak jelenteni más oldalakkal szemben és segítenek felvenni a harcot a konkurenciával.

A módszerek közül azokat kell előnyben részesítenünk, amelyet a Google is támogat és elfogad. A korábbiakban említett gondolatra visszaemlékezve rá kell döbbennünk arra, hogy ez a feladat korántsem nevezhető egyszerűnek. A Google szerint ugyanis a természetes linképülés az, ami elfogadott, ebből fakad a feladat nehézsége. Más megoldási lehetőségek azonban mindig léteztek és létezni is fognak.

A természetes linkek

A természetes módon linkelt tartalmak értéket és minőséget képviselnek a Google szemében, hiszen hasznosak a látogatónak. Ennek az elvnek az algoritmus is nagy jelentőséget tulajdonít. A mesterséges linkek használatával az összes webmester bele tud köpni a Google levesébe, ugyanis a mesterséges linkek manipulálják a találati listát is..

A Google ennek érdekében azt ajánlja a webmestereknek, hogy mindig hasznos tartalmat állítsanak elő, hiszen ez a legalkalmasabb a természetes linképülésre. Ez nem kimondottan linképítés, de hivatkozást lehet velük szerezni.

Maga a minőségi tartalom még nem jelenti azt, hogy elértük a célunkat, hiszen ezeket a tartalmakat népszerűsíteni is kell. Meg lehet osztani a közösségi médiában, kereshetünk az adott témában mozgó blogokat, közzétehetjük egyes szakmai fórumon. Így nagyobb eséllyel érhetjük el azt, hogy más honlapokról releváns hivatkozásokhoz jussunk.

A szöveges tartalmon kívül más minőségi tartalmak is léteznek

Ma már egy infografikával is nagy hatást érhetünk el, nem kell kifejezetten a szöveges tartalomra rámenni. Angol nyelvterületen ez már elfogadottabb, itthon még gyerekcipőben jár. Egy hasznos infografika azonban megér egy próbát, hiszen még jól is teljesíthet. Az infografika szempontjából fontos a kreativitás és a szakmai jártasság. Mindig ki kell okoskodni azokat a lehetőségeket, amelyeket a saját hasznunkra fordíthatunk. A gyakorlati alkalmazásukra külföldi oldalakon is rengeteg példát találhatunk, érdemes ezeket alaposan áttanulmányozni. Az infografika mellett olyan fejlesztések is feltűnnek, amelyek megkönnyítik a látogatók információ szerzését.

Nagyon kevés szó esik mostanában a horgonyszövegekről, pedig fontos lenne. A természetes linkek egyik alapjellemzője a linkszöveg. A brand szignált mindig szem előtt kell tartani, soha nem szabad félvállról venni, hiszen a Pingvin nagyon érzékenyen reagál az egysíkú, kulcsszavas megoldásokra.

Egy hírnek mindig van értéke

A sajtóközlemények a 2016-os évben is az élen fognak járni. A valódi kutatásokon alapuló tartalmak, a melyek képekkel is rendelkeznek, szinte biztos sikert garantálnak. A kisebb szakmai portálok folyamatosan kapcsolódnak egymáshoz ezzel is erősítve egymást. Azt viszont tudni kell, hogy ha egy sajtóközleményt jelentetünk meg, akkor ezek a portálok minden esetben változtatás nélkül közlik le, azaz van esély a duplikációra. Ezt a Google úgy fogja jutalmazni, hogy a linket egészen egyszerűen ki fogja emelni és olyan mintha soha se létezett volna. A linkünk így céltalanul kerül a süllyesztőbe.

Más egyéb módszerek is vannak, amelyeket érdemes kipróbálni. Ilyen például e vendégbejegyzés készítése egy blogban. Ha megfelelő honlapot készítünk egy másik oldal számára, akkor azok hálából nagy valószínűséggel hivatkozni fognak oldalunkra. A Google szerint azonban ez is manipulatívnak számít. Ezt annak köszönhetjük, hogy angol nyelvterületen szinte ipari szintre emelték ezt a módszert. A Google ezt észrevette ezáltal nem is értékeli sokra. Nézzük meg, mit tehetünk Magyarországon. Minden linkárusító blogtól és magazintól óvakodjunk, de azért a minőségi vendégbejegyzéseket ne hagyjuk el.

2016 kerülendő link fejlesztési technikái

A PR cikkes oldalak kifejezetten a szürke zónába tartoznak és az úgynevezett prémium linképítés csomagok is. Ezeket érdemes messziről elkerülni. Ezek az oldalak váltották fel a régebbi katalógusokat. A PR cikkes oldalak a hosszabb szöveges tartalmak publikálására jöttek létre.

Nagyon sok olyan PR cikkes oldal van, ahol tulajdonképpen ugyan sok bejegyzés és hasznos tartalom található, de nincsen kifelé mutató link. Ezeket az oldalakat általában újraregisztrált domain-ek alatt hozzák létre, így a technikai mutatók is tökéletesek.

A Pingvin megjelenésével egyidejúleg a linkhálózatok újraéledtek. A keresőoptimalizáló szakember a saját ügyfeleinek oldalán hoz létre tartalmat úgy, hogy az alkalmas lesz a helyezések javítására. Ez természetesen szintén egy feketekalapos módszernek számít.

A fórum linkek használata azért egy kicsit más és nem egészen egyértelmű. Fórumnál lehet szövegkörnyezetes, aláírás és biográfiai is a link. Talán a sz9vegkörnyezetes link az, amelyik hasznosabb, de a fórum motorok általában nofollow attributummal látják el ezeket a linkeket. A szalmai linkek inkább a kapcsolatok építésére, a szakmai reputáció szélesítésére és nem igazán a linképítésre alkalmasak.

A láblénc linkekkel sem érdemes próbálkozni

A weboldalak lábléceit az elmúlt időszakban haszontalan hivatkozásokkal szórták meg a webmesterek. Az ilyen hivatkozások linkerejét a Google egyszerűen nullára redukálta. Ezzel szemben azért még mind a mai napig láthatunk ilyen hivatkozásokat és sokszor a logók is ide kerülnek. Itt fontos megemlítenünk, hogy a Google elveivel szembe menve még mind a mai napig elérhetőek olyan szolgáltatások, amelyek katalógus linkeket kínálnak.

A linkkatalógusok felejtősek

Minden katalógus könnyedén beazonosítható a Google számára, ez már nem okoz egyáltalán gondot a keresőmotoroknak. A magyar webmesterek az elmúlt időszakban listát készítettek a linkmegtagadó eszköz használatával az összes olyan katalógusról, amelyeket használtak az elmúlt években. Régen közel 600 linkgyűjtemény fogadta a linkeket, ma ez a szám már drasztikusan lecsökkent. Amikor csak pár linkre van szükség, akkor még érdemes lehet ezt a szolgáltatást is igénybe venni, de tömegével nem érdemes nagy munkát fektetni bele.

Keressük inkább az értékteremtő megoldásokat.

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

A SEO (Search Engine Optimization) annyit tesz, mint keresőoptimalizálás, mely nélkül minden, a kereső találati listájában való előrelépésre tett törekvés hiábavaló. A keresőoptimalizálás magasabb forgalom eléréséhez segíti az online marketingesek honlapjait, a magasabb látogatottság pedig…

5 ok, amiért a közösségi média fontos a SEO szempontjából

A keresőoptimalizálás egykor kizárólag csak a linképítést foglalta magában, de azt óriási dózisban. Nem létezett cél, sem stratégia, és a spam büntetéstől sem tartott senki. A játék célja a mennyiség volt, a legtöbb linkkel rendelkező oldal pedig az abszolút győztes.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem