Blog » Buzás Zsolt blogja » Leadgenerálás – nagy bevétel, rafinált előkészület

Leadgenerálás – nagy bevétel, rafinált előkészület

Szerző: | 2015. nov. 3 | Facebook

Mi a különbség egy lakás vagy egy könyv eladásakor? Rengeteg minden. A nyilvánvaló eltérésekre most nem térünk ki, azonban van egy olyan folyamat, amely nagyban segít abban, hogy nagyobb értékű termékeket is sikeresen adjunk el az interneten. Ez a folyamat a leadgenerálás. Ugyanis, amíg egy könyvet, szájfényt, csavarhúzó készletet egyetlen kattintással a kosarába rak a felhasználó, addig egy lakás, telek, autó vásárlásakor hosszasan nézelődik, tájékozódik. Ez az a tényleges vásárlást megelőző lépcsőfok, amely a passzív látogatóból érdeklődő felhasználót, majd tényleges vásárlót generál.

A leadgenerálás leginkább a B2B cégeknél, tehát az olyanoknál gyakori, akik maguk is cégeknek értékesítenek. Azonban nyilvánvaló haszna van azoknál is, akik a lakossági piacra hirdetnek.
De miről van szó tulajdonképpen?

Interneten egyszerűbb eladni egy bejárást vagy egy tesztvezetést, mint egy lakást vagy autót. Ennek okát a bevezetőben már említettük. Ha eladtuk a tesztvezetést vagy a bejárást, akkor a helyszíni értékesítő kollégának sokat segítettünk, hogy nyélbe üsse az üzletet. Az ő sikere pedig a miénk is!

A Facebook már lehetőséget ad az ilyen típusú hirdetések készítésére, igaz, csak mobilfelületen. Ezt a rendszer alapértelmezettként állítja be. Ja, és csak a Power Editorban működik…

Első lépésként a + Kampány létrehozásakor adjunk nevet az új kampánynak, majd válasszuk ki az Érdeklődők keresése lehetőséget.
Itt azonnal létrehozhatunk új hirdetéscsoportot és hirdetést a nevük megadásával.

Alapértelmezettként a vásárlási típusnál a Licit lehetőség adott. (A másik lehetőség a Rögzített árú.) Beállítható továbbá egy költési limit, ami azt jelenti, hogy ennek kimerülésekor a kampányban lévő hirdetéssorozat automatikusan leáll.

Ezután a Hirdetéssorozat létrehozása lehetőséggel megyünk tovább, ahol ismét az első lépésnél felugró ablakkal találkozunk. Itt adjuk meg a hirdetéssorozat nevét. (Ha ezt az első lépésnél megadtuk, akkor is kéri újra.)

A következő lépésben adjuk meg az olyan praktikus feltételeket, mint az oldal, ahol megjelenjen a hirdetés, a költségkeret, ütemezés, a célközönség, az optimalizálás és árképzés.

Ha ezen beállításokat elvégeztük, mehetünk a hirdetések szintjére, a jobb felső sarokban.

Ismét jön a szokásos ablak, ahol ezúttal a hirdetés címét adhatjuk meg.

A most megjelenő ablakban tölthetjük fel a kreatívot. Hirdetési szöveg, kép, CTA-gomb, a konverziókövetés beállítása, és az Érdeklődőkeresési űrlap! Ez az igazi újdonság! Mivel ez a hirdetési forma csak „mobilosoknak” érhető el, így érdemes röviden, tömören fogalmazni.
Ha készen vagyunk a szokásos hirdetésfeltöltéssel, jöhet az Érdeklődőkeresési űrlap létrehozása.

Új űrlap létrehozásakor meg kell adni az űrlap címét és a nyelvét.

Ezután jöhet, hogy milyen információkat szeretnénk megkérdezni.

Majd meg kell adni az oldalunk adatkezelésre, adatvédelemre vonatkozó passzusának url-címét.

Ezután megtekinthetjük az elkészült űrlap előnézetét. Tetszőlegesen módosíthatunk rajta bármit.

Ha továbblépünk, a rendszer kér egy, a webhelyünkre mutató hivatkozást.

Itt véget is ér a történet, hiszen nincs más hátra, mint a Power Editorból feltölteni a változtatásokat, amelyek megjelennek fiókunkban.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem