Blog » Buzás Zsolt blogja » Használjuk profin a Facebook remarketinget! – 4. rész

Használjuk profin a Facebook remarketinget! – 4. rész

Szerző: | 2016. nov. 4 | Facebook

E heti cikkünkből kiderül, hogyan tudjuk visszacsábítani azokat, akik megnézték leadgeneráló hirdetésünket, de nem töltötték ki, vagy hirdetéseket megjeleníteni azoknak is, akik kitöltötték.

Először kezdjük egy kis gyorstalpalóval. Mik azok a leadgeneráló hirdetések? A hirdetéskezelőben létrehozhatunk egy olyan kampánytípust, amellyel feliratkozókat gyűjthetünk. Eddig semmi különös nincs benne, ezt bármelyik kampánytípusban megtehetjük. Itt viszont nincs szükség arra, hogy külön landing page-t hozzunk létre a weboldalunkon. Elegendő, ha hirdetéseinkhez létrehozunk egy űrlapot, így megspórolhatjuk azt az időt és energiát, amit a landing oldal létrehozásával töltenénk.

Ezzel viszont ugyanabba a hibába ütközünk, mint régen a Canvas hirdetésekkel kapcsolatban: ha nem jutnak el a felhasználok a weboldalunkra, hogy tudjuk őket újra megszólítani? Nos, a nemrég bevezetett újítás már a leadgeneráló hirdetéseket is érintette, így már itt is egyszerűen és könnyedén létrehozhatjuk saját remarketing közönségeinket éppen úgy, ahogy a Canvas típusú hirdetéseknél.

De hogyan készítsünk ilyen remarketing közönséget?

Aki követte az elmúlt 3 hét történéseit a blogunkon, már minden bizonnyal kívülről fújja az első lépést.

A hirdetéskezelő Célközönségek oldalán kezdünk ezúttal is, a Célközönség létrehozása menüpontban.

Miután kiválasztottuk az Egyéni célközönséget a legördülő menüből, válasszuk az Aktivitás a Facebookon opciót.

Ezt követően pedig az Érdeklődőkeresési hirdetést.

Ha ezekkel a lépésekkel megvagyunk, ez az ablak fogad minket:

Ez az az ablak, ahol beállíthatjuk, kik szerepeljenek célközönségünkben. Itt a szerint választhatjuk ki célközönségünket, hogy azok melyik hirdetésünket tekintették meg korábban.

De akár az alapján is választhatunk, milyen műveletet végeztek az űrlap megnyitása után. Kinek szóljanak később a hirdetéseink? Mindenkinek, aki megnyitotta? Esetleg azoknak, akik megnyitották, de nem küldték el a kért adatokat? Azokat is megszólíthatjuk, akik nemcsak megnyitották, de el is küldték a kért adatokat.

Ezek után pedig nincs is más dolgunk, mint elnevezni a közönségünket, ha szükségét érezzük, megadni hozzá egy leírást, és már használatba is vehetjük új célközönségünket.

Következő cikkemben arról írok majd, hogyan is tudjuk kihasználni a jelenlegi adatbázisunkat a Facebook hirdetésekre vonatkozóan.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti feladata elsősorban az új ügyfelek megszerzése. Emellett ő a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

Milyen speciális célzási lehetőségeink vannak Facebookon?

Nagyon sokszor hallottuk már azt a kifogást, hogy „mi próbáltunk ugyan egyszer hirdetni Facebookon, de nem volt sikeres. Pedig használtam célzást”. Ilyenkor általában megértően bólogatunk, majd felteszünk pár kérdést, hogy akkor mégis, mesélje el, mit rakott a célzásba, és elbeszélgetünk arról a minimum 19 lehetőségről, amit érdemes számba venni ilyenkor.

Mit „tud” a Facebook dinamikus remarketing?

Online hirdetéseknél a sikeresség elengedhetetlen eszköze a remarketing –ez köztudott tény a szakmában. AdWords és Facebook esetében is lehetőségünk van az eszköz használatára. Mai cikkünkben a Facebook adta remarketing lehetőségeit vesszük számba. Az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy Facebook esetében a remarketing kiemelkedően erős. Ennek okán ma megvizsgáljuk, hogy ez a valóságban mit is takar, és hogyan alkalmazható?

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem