Blog » Laczkó Balázs blogja » 5 ok, amiért a közösségi média fontos a SEO szempontjából

5 ok, amiért a közösségi média fontos a SEO szempontjából

Szerző: | 2015. ápr. 7 | Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás egykor kizárólag csak a linképítést foglalta magában, de azt óriási dózisban. Nem létezett cél, sem stratégia, és a spam büntetéstől sem tartott senki. A játék célja a mennyiség volt, a legtöbb linkkel rendelkező oldal pedig az abszolút győztes.

Manapság azonban a linképítés önmagában már nem hozza meg a várt eredményt, és nem is lehet egy SEO-kampány kizárólagos célja. Ha az Ön által jelenleg alkalmazott, keresőoptimalizálással foglalkozó cég csak a linképítésre helyezi a hangsúlyt, és nem fordít figyelmet a közösségi médiaeszközökre, akkor itt az ideje, hogy új SEO-cég után nézzen, és elolvassa a következő cikket, melyben 5 okot adok arra, hogy miért tegye stratégiája részévé a közösségi médiát is.

Az erőteljes jelenlét a közösségi médiában rendkívül fontos, néhány vállat azonban képtelen elfogadni a tényt, főleg az idősebb generáció képviselői. Még ha a keresőoptimalizálástól el is tekintünk, akkor is nyilvánvaló, hogy egy sikeres cégnek aktív tevékenységet kell folytatnia a legnépszerűbb közösségi oldalakon. Az idők változnak, az online marketing ezen területe pedig nagyobb jelentőséggel bír, mint valaha. Visszatérve az eredeti témához, íme, néhány ok, amiért érdemes, sőt, ajánlott a marketing és SEO stratégiánk részévé tenni a közösségi oldalakat.

1. A közösségi média lehetővé teszi az online eléréseink kiterjesztését

A régi típusú linképítési taktikák arról szóltak, hogy bárhová elhelyezhetjük a linkünket, az sem számít, ha az adott weboldal gyakorlatilag egyáltalán nem működik. A közösségi oldalak ezzel szemben lehetővé teszik, hogy a honlapunkat és a márkánkat közvetlenül a potenciális ügyfelek számára népszerűsítsük. Készítsünk jó minőségű tartalmat, osszuk meg valamely közösségi médiafelületen, és legyünk szemtanúi annak, ahogy mások reagálnak rá és megosztják.

És itt jön képbe a dolgok „közösségi” mivolta. Pusztán azzal, ha közzéteszünk egy tartalmat, még nem biztos, hogy kiváltjuk a nagyközönség érdeklődését. Lépjünk interakcióba a felhasználókkal, éreztessük velük, hogy ők is részesei annak, amit megosztunk velük, és ha úgy érzik, valóban kötődnek az általunk kínált tartalomhoz, akár rendszeresen is megoszthatják a cikkeinket. Bár olykor nehéz lehet ennek a kivitelezése, igyekezzünk azonban minden egyes nap időt szánni rá.

2. Az aktív közösségi oldal értékes látogatókat hoz weboldalunknak

Azoknak a linkeknek a nagy része, amelyeket valamilyen SEO-cég épített, nem generál tényleges forgalmat a weboldalunknak. Azért hozták létre őket, hogy növeljék honlapunk PageRank értékét, ami cserébe segít előrelépni a találati listában, jelentős látogatottságnövekedést azonban nem eredményez. Természetesen megfelelő kivitelezés esetén nagyszerű forgalomnövelő lehet, most azonban arról az esetről beszélünk, amikor a vállalatok többsége egyszerűen csak tömegesen „szétszórja” a linkeket a weboldal helyezésének javítása reményében.

A közösségi média valódi látogatókat hoz az oldalunknak – olyanokat, akik potenciális ügyfeleink is lehetnek egyben! Ha valaki elköteleződik a cégünk vagy termékeink iránt egy közösségi oldalon, az nyilvánvaló kötődést vagy érdeklődést feltételez. Ez az a látogatótípus, mely végül vásárlóvá válik.

3. A közösségi média az új felhasználói visszajelzés

Korábban egyetlen link is egy weboldal népszerűségét jelezte. Minél több hivatkozás mutatott tehát egy honlapra, annál népszerűbbnek számított, és annál előrébb került a találati listában. Ennek hatására óriási online verseny alakult ki a világban, melynek során minél több link építése volt a cél, a minőség teljes figyelmen kívül hagyásával. A Google hamarosan új fejlesztéseket eszközölt annak érdekében, hogy nagyobb legyen a hangsúly a jó minőségű linkeken, és ne részesüljön mind egyenlő elbírálásban.

Az emberek persze ezt a rendszert is megpróbálták kijátszani, így a Google kénytelen volt büntetéseket kiosztani azoknak a weboldalaknak, melyek tömegesen spammelni kezdtek csak azért, hogy tetemes mennyiségű linkre tegyenek szert. Mindig is lesznek olyanok, akik valamilyen módon győztesként szeretnének kikerülni a linkgyűjtésért folytatott harcból, de a közösségi visszajelzés sokkal hitelesebb mód egy honlap népszerűségének a mérésére.

Sokkal nehezebb ugyanis egy „valódi” közösségi visszajelzés meghamisítása, mivel ezek tényleges felhasználóktól érkeznek. Akadnak persze hamis profilok, melyeknek tulajdonosai közösségi visszajelzések generálását végzik, ezek a fiókok azonban nem sokáig léteznek, és hamar eltűnnek. Törekedjünk arra, hogy a közösségi oldalainkat követő felhasználók valamilyen módon elköteleződjenek a tartalmunk és a weboldalunk iránt, ez a keresőoptimalizálást érintő törekvéseinkben is segíteni fog bennünket.

4. A közösségi média „önkéntes linképítőket” toboroz számunkra

Amikor kiépítjük a jelenlétünket az olyan közösségi oldalakon, mint a Facebook, a Twitter vagy a Google+, egyúttal követőket is szerzünk magunknak, akik képesek az általunk megosztott tartalmak publikálására.

Minden egyes cikk, amelyet közzéteszünk a weboldalunkon, azonnal ki kell, hogy kerüljön az általunk működtetett közösségi oldalakra is. Ezzel nemcsak elérhetjük, hogy mások is megosszák a tartalmunkat, hanem rögtön generálunk egy teljes mértékben „természetes” linket, amit a Google különösen preferál.

Arról is gondoskodjunk, hogy a weboldalunkon található tartalmakat könnyen meg tudják osztani a látogatóink. Nyilvánvaló dolognak tűnik, azonban nem is gondolnánk, hány olyan honlap létezik, amelyen egyáltalán nem vagy csak nagy nehezen lelhető fel a megosztás funkció.

5. Kerüljük el a Google-büntetést, kevésbé összpontosítsunk a linkekre

Nyílt titok, hogy a Google cseppet sem nézi jó szemmel az agresszív, a keresőalgoritmus kijátszására törekvő linképítést. A cég folyamatosan olyan frissítéseket ad ki, melyek a gyenge minőségű linkek eltávolítására irányulnak. A közösségi média és a tartalommarketing együttes használata segít nekünk valódi, természetes linkeket létrehozni, melyeket a keresők is kedvelnek, és előszeretettel értékelnek pozitívan. Ha pedig mindent a szabályoknak megfelelően csinálunk, nincs szükségünk arra, hogy minden nap ellenőrizzük a Google Web Toolkit felületén, hogy nem sújtottak-e büntetéssel bennünket.

Végső soron, a weboldalunk látogatottságának emelkedéséhez nagyrészt a keresőoptimalizálás járul hozzá, ezért minden rendelkezésre álló lehetőséget ki kell használnunk, hogy növeljük a helyezésünket a keresőben. A „kerülőutak” keresésének és a rossz minőségű linkek építésének az ideje lejárt, itt az ideje, hogy a hosszú távú sikerre törekedjünk, amely a közösségi média keresőoptimalizálásba való beépítését is magában foglalja.

Fordítsunk kiemelt figyelmet a közösségi médiára, mert megtérül!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem