Blog » Buzás Zsolt blogja » Konverziómérés Facebookon!

Már a kérdésfelvetés sem szokványos. Hogyhogy mikor posztoljunk? Mindig! Most jön a nem szokványos válasz: előbb mérjük fel ügyfeleink/lájkolóink/rajongóink szokásait. Minden oldalnak van ugyanis egy elemző felülete, amelyen a rengeteg statisztika és kimutatás között ott lapul a falhasználók aktivitására vonatkozó grafikon is. Ez a lehetőség az oldalunk borítóképének jobb alsó sarkában található három pontra (…) kattintva érhető el az “Elemzések megtekintése” menüpontra kattintva, azon belül pedig a “Bejegyzések” fülön.

2016 második felében megszűnik a konverziókövetési képpont. Ezért érdemes átnézni éppen futó kampányainkat és lecserélni a régi konverziókövetési beállításokat. Konkrét időpont még nincs, de érdemes előre felkészülnünk, hogy ne érjenek minket váratlan meglepetések.

Eddig a klasszikus konverziókövető képponté volt a főszerep. Működését tekintve hasonlóképpen működött, mint a Google Adwords méréseinél. Tehát kigeneráltunk magunknak egy konverziókövető képpontot az adott célunkhoz pl. vásárlás, ezt követően ezt a kódot beillesztettük a vásárlás után következő köszönő oldalba. Nos, ez a rendszer 2016-ban megszűnik. Helyette egy jóval egyszerűbb beállítási folyamatunk lesz.

Az új Facebook-képpont: célközönségek, egyéni konverziók és alapesemények
Mi különbözteti meg a hatékony marketingest küszködő társaitól? Az, hogy teljes mértékben megérti, értékeli és hasznosítani tudja az új Facebook-képpontot! Míg a legtöbben megrogynak az újítás terhe alatt, azok, akik mélyre ássák magukat a témában, elnyerhetik méltó jutalmukat…

A képpont nem pusztán remarketingtevékenység és egyéni célközönségek kialakítása, hanem optimalizálás és konverziókövetés is egyben. Sőt, még ennél is több, hiszen egy kódban egyesíti azt, amihez eddig több képpontra volt szükségünk.

A régi képpont(ok)

A hangsúly a többes számon van, korábban ugyanis egyszerre két képponttal kellett dolgozniuk a marketingeseknek:

Egyénicélközönség-képpont: egyetlen képpont, melyet minden egyes oldalban el kell helyeznünk
Konverziókövetési képpont: különálló képpontok, melyeket a köszönőoldalakba kell beillesztenünk
A régi konverziós képpont a konverziók követésére és optimalizálására hivatott. Azon kampányok futásánál szükséges, ahol a „weboldalon történt konverziók” lehetőséget választottuk célként. Ebben az esetben a hirdetőnek egy képpontot kell elhelyeznie egy termék köszönőoldalán, mely jelzi a Facebooknak a konverziót.

Ha olyan Facebook-kódot helyeztünk el egy köszönőoldalon, ami eltér a webhelyünk többi oldalába illesztett kódtól, nagyon valószínű, hogy még a régi konverziós képpontot használjuk.

Itt egy példa:

A kód elején is jelzik számunkra, hogy egy „Facebook konverziós kódról” van szó.

Összefoglalva a fentieket: egy darabig még alkalmazhatjuk a korábbi képpontot, akkor is, ha vele párhuzamosan az újat is elkezdjük használni. De nem árt tisztában lennünk azzal, hogy ez már nem sokáig lesz így.

Az új képpont: alapok

Amikor a Facebook először indította útjára az egyéni célközönségeket, a marketingesek arról suttogtak, hogy a terv a konverziós képpont és az egyénicélközönség-képpont egyesítése volt.

Ha valaki egy webhely egyik olyan oldalán jár, amelyen korábban Facebook-képpontot helyeztek el, az oldal betöltését követően a képpont „életre kel a színfalak mögött”, és figyelmezteti a Facebookot az adott felhasználó adott oldalra történő látogatásáról.

Íme, egy példa az új képpontra:

Ugyanaz a kód kerül a webhelyünk minden egyes oldalába, pontosabban az oldal forráskódjának nyitó és záró head tagjei közé.

Természetesen ez eltér a korábbi egyéni célközönség-képponttól, hiszen az oldalon végrehajtott műveleteket alapul véve változtatható. Erre az alapeseményekről szóló részben még visszatérünk.

Egyéni célközönségek

A Facebook-képpont tehát a webhelyünk minden oldalában el van helyezve. Ezt követően egyéni célközönségeket kell létrehoznunk azon alapulva, hogy a felhasználók mikor és milyen oldalakat látogatnak meg.

Ne feledjük, hogy ezúttal már nem adunk hozzá új kódot, mivel a képpont már megtalálható az oldalunkban. Itt az idő néhány olyan szabály létrehozására, amivel elkülöníthetjük az embereket a honlapunkon folytatott tevékenységük szerint.

A Hirdetéskezelőben a Célközönségek menü Célközönség létrehozása legördülő menüjében kiválasztjuk az Egyéni célközönség opciót.

Létrehozunk egy egyéni célközönséget a Webhely forgalma alapján.

Kiválaszthatjuk, hogy az elmúlt 1–180 napban a webhelyet felkereső bármilyen látogatóból készítünk célközönséget. A következő példában az elmúlt 30 nap webhelylátogatóit vettük alapul:

Létrehozhatunk célközönséget az elmúlt 1–180 napban konkrét weboldalakat meglátogató felhasználókból is. Ezt olyan elkülönített, korábban már meglátogatott oldalak esetén tehetjük meg, amelyek URL-címében bizonyos konkrét szavak fordulnak elő.

Az alábbi egy példa olyan egyéni célközönség létrehozására, amely azokból a felhasználókból áll, akik az elmúlt 30 napban bármely olyan oldalt meglátogattak, melynek URL-címében szerepel a „facebook-pixel” kifejezés.

És természetesen ez még csak a kezdet. Más, hasznos dolgot is csinálhatunk az Egyéni célközönségek létrehozásánál. Célozhatunk…

bullet_colored_4 olyanokat, akik konkrét weboldalakat látogattak meg, más oldalak kizárásával

bullet_colored_4 olyanokat, akik egy adott ideje nem keresték fel az oldalt

bullet_colored_4 egyéni kombinációk megadásával

Ez mind szép és jó, azonban ezek olyan összetettségű beállítási lehetőségek, melyeket nem is olyan fontos most rögtön megértenünk. Egyelőre elegendő annyival tisztában lennünk, hogy az Egyéni célközönségek lehetővé teszi számunkra, hogy a webhelyünket korábban felkereső látogatókat célozzuk.

Egyéni konverziók

Az egyéni konverziók létrehozásának folyamata nagyban hasonlít az egyéni célközönségek létrehozásáéhoz. Ez leginkább a régi konverziós kódunk helyettesítését jelenti, ám mindezt új képpont hozzáadásának szükségessége nélkül.

Emlékezzünk: a régi konverziós képpont esetében minden termékünk köszönőoldalában egyedi képpontot kellett elhelyeznünk. Az újításnak köszönhetően azonban ezentúl elég lesz egyetlen egyszer hozzáadnunk a képpontot a weboldalunkhoz – annak minden egyes oldalához.

Mivel a kód már el van helyezve, a folyamat pofonegyszerű.

A Vállalkozáskezelőben válasszuk az Elemek oszlop Képpontok menüpontját.

Kattintsunk a Konverzió létrehozása/Egyéni konverziók követése lehetőségre.

Ez a folyamat hasonlít az egyéni célközönségek létrehozásához. Azokból az emberekből szeretnénk célközönséget előállítani, akik meglátogattak egy bizonyos oldalt, azzal a „plusszal”, hogy ez az oldal egyben a konverzió befejezettségét is jelzi. Ennek érdekében olyan URL-t vagy URL-részletet kell megadnunk, ami a megvalósult konverzióra utal.

Használjuk például erre a célra a „koszonjuk” kifejezést, utalva a befejezett konverzió köszönőoldalára:

Válasszuk a Kategória/Érdeklődő opciót.

Nevezzük el az egyéni konverziót, és ha szeretnénk, adjunk meg konverziós értéket.

Ha már vannak futó kampányaink, akkor ne feledjük el hirdetéssorozatok beállításainál átállítani konkrét konverziós eredményt. Ez azért fontos, hogy ne a régi konverziómérést használjuk.

Számunkra, és a többi hirdető számára ez egy nagyon hasznos lépés. Nem kell a továbbiakban nyűglődjünk kód beillesztésekkel.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem