Blog » Laczkó Balázs blogja » Néhány szó a konverzióról

Néhány szó a konverzióról

Szerző: | 2015. jan. 21 | Egyéb

Minden jó, ha vége jó – avagy minden jó, ha a vége konverzió. Akár így is módosíthatnánk a közismert szólást. Az online marketinggel foglalkozó szakemberek többször mantrázzák ezt a szót, hiszen ez munkájuk egyik fontos mérőszáma. A honlapok látogatottságából ugyanis a legritkább esetben lehet megélni, azonban ha a látogatást konkrét forintokra válthatjuk, máris szebben süt a nap…

A konverzió az az esemény, amelynek konkrét értéke van a honlap tulajdonosának szempontjából. A webshopoknál lehet ezt a legegyértelműbben meghatározni: ott a konverzió a vásárlás vagy megrendelés. Konverzió lehet továbbá feliratkozás egy hírlevélre, regisztráció, ajánlatkérés, fájl letöltése stb. A hirdetéseknek és a honlap minden elemének a kitűzött konverziós cél irányába kell mutatnia.

A konverziós arány pedig megmutatja, mely hirdetések lettek a legjobban „belőve”. Azok a cégek, akik kellő energiát fektetnek a konverziómérésre, meg tudják mondani, hogy az egyik reklámeszközre (pl. bannerre) elköltött 50.000 forintból lett 10.000 látogató és 10 konverzió (feliratkozás, letöltés, vásárlás), míg a másik eszközre (pl. AdWords) költött 50.000-ből 5.000 látogató lett, viszont 150 konverzió. Innentől kezdve pedig könnyen meghatározhatják a további online marketing költségvetést.

A konverzió növelésére több lehetőség is rendelkezésre áll:

bullet_colored_4 Ajándék: mindenki szeret ajándékot kapni, ezért célszerű egy, számunkra csekélyebb összegű terméket vagy letölthető infóterméket ingyen odaadni, hogy ezáltal a drágább szolgáltatásunk/termékünk értékét a későbbiekben realizáljuk

bullet_colored_4 Kommunikáció: olyan kvázi ügyfélszolgálati hátteret kell kialakítani, amely valóban hatékony, mert az emberek szeretnek kommunikálni

bullet_colored_4 Pozitív visszajelzés: a legtöbben szeretik, ha megerősítik őket a döntéseik helyességében, így nagyon jól veszi ki magát néhány dicsérő szó, amely a vevő jó döntését igazolja

A konverziókkal történő hatékonyságnövelés szinte a végtelenségig fokozható. Számtalan mozzanaton lehet javítani, mindig lehet jobbat mutatni. Ehhez természetesen szükséges egy bizonyos konverzióorientált szemlélet, amelyet muszáj kialakítani, hogy az online marketing gépezet valóban költséghatékonyan működjön.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?   Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom...

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on   Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és...

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem