Blog » Laczkó Balázs blogja » Néhány szó a konverzióról

Néhány szó a konverzióról

Szerző: | 2015. jan. 21 | Egyéb

Minden jó, ha vége jó – avagy minden jó, ha a vége konverzió. Akár így is módosíthatnánk a közismert szólást. Az online marketinggel foglalkozó szakemberek többször mantrázzák ezt a szót, hiszen ez munkájuk egyik fontos mérőszáma. A honlapok látogatottságából ugyanis a legritkább esetben lehet megélni, azonban ha a látogatást konkrét forintokra válthatjuk, máris szebben süt a nap…

A konverzió az az esemény, amelynek konkrét értéke van a honlap tulajdonosának szempontjából. A webshopoknál lehet ezt a legegyértelműbben meghatározni: ott a konverzió a vásárlás vagy megrendelés. Konverzió lehet továbbá feliratkozás egy hírlevélre, regisztráció, ajánlatkérés, fájl letöltése stb. A hirdetéseknek és a honlap minden elemének a kitűzött konverziós cél irányába kell mutatnia.

A konverziós arány pedig megmutatja, mely hirdetések lettek a legjobban „belőve”. Azok a cégek, akik kellő energiát fektetnek a konverziómérésre, meg tudják mondani, hogy az egyik reklámeszközre (pl. bannerre) elköltött 50.000 forintból lett 10.000 látogató és 10 konverzió (feliratkozás, letöltés, vásárlás), míg a másik eszközre (pl. AdWords) költött 50.000-ből 5.000 látogató lett, viszont 150 konverzió. Innentől kezdve pedig könnyen meghatározhatják a további online marketing költségvetést.

A konverzió növelésére több lehetőség is rendelkezésre áll:

bullet_colored_4 Ajándék: mindenki szeret ajándékot kapni, ezért célszerű egy, számunkra csekélyebb összegű terméket vagy letölthető infóterméket ingyen odaadni, hogy ezáltal a drágább szolgáltatásunk/termékünk értékét a későbbiekben realizáljuk

bullet_colored_4 Kommunikáció: olyan kvázi ügyfélszolgálati hátteret kell kialakítani, amely valóban hatékony, mert az emberek szeretnek kommunikálni

bullet_colored_4 Pozitív visszajelzés: a legtöbben szeretik, ha megerősítik őket a döntéseik helyességében, így nagyon jól veszi ki magát néhány dicsérő szó, amely a vevő jó döntését igazolja

A konverziókkal történő hatékonyságnövelés szinte a végtelenségig fokozható. Számtalan mozzanaton lehet javítani, mindig lehet jobbat mutatni. Ehhez természetesen szükséges egy bizonyos konverzióorientált szemlélet, amelyet muszáj kialakítani, hogy az online marketing gépezet valóban költséghatékonyan működjön.

[social_warfare]

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?   Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom...

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on   Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és...

Netmarketing © 2019 Minden jog fenntartva | Adatvédelem