Blog » Laczkó Balázs blogja » Jobban teszi, ha nem néz jobbra!
Jobban teszi, ha nem néz jobbra!

Ugyanis már nem lát ott semmit… AdWords hirdetőként azonnal feltűnik a képernyő jobb oldalán tátongó hófehér üresség. Privát felhasználóként lehet, hogy észre sem veszi, mi izzasztja meg az online marketinges szakma művelőit.
A Google már 2010 óta vizsgálta az organikus lista jobb oldalán megjelenő hirdetések hatékonyságát. Egyes cégek olyan teszteket végeztek, amelyekkel kiderítették, mely ügyfelüknek eredményes a jobb oldali listába kerülés, mely témák kapósak ezen az oldalon. Voltak ilyenek!
Most azonban megszűnt ez a lehetőség. Február 19-e volt az utolsó nap, hogy foglalt volt a képernyő jobb széle. (Nagy ritkán találkozhatunk még jobb oldali hirdetéssel, de a hónap végére teljesen el fognak tűnni.) Azóta viszont nem három, hanem négy hirdetés jelenik meg az organikus lista elején!
Ezzel párhuzamosan jogos a kérdés, hogy hogyan hat a Google ezen lépése a SEO-ra? Egy egész iparág épült ugyanis arra, hogy az ügyfeleik weboldalát az organikus lista első helyére „dolgozzák”. A négy hirdetés jelentős helyet foglal, főleg, ha utánuk egy térképes találat jelenik meg. Így a lista első helyén szereplő weboldalnak esélye sincs az ún. hajtás feletti megjelenésre.
Mit okoz ez a gyakorlatban? Igazi erődharcot a felső négy pozícióért? Emelkedik a kattintásokért fizetett összeg? Meglátjuk.
Minden bizonnyal kell néhány hónap, amire stabilizálódik a rendszer, kialakulnak az új fizetési nagyságrendek. El kell kezdeni tesztelni, hogy melyik a számunkra legjobb, leginkább megtérülő pozíció és beállítás.
Tesztre fel!
[social_warfare]
Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő
+36 70/387 3167 // laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.