Blog » Panyi Kriszti blogja » Itt a vége az AdWords-nek?

Itt a vége az AdWords-nek?

Szerző: | 2018. Júl. 11 | Egyéb

Az elmúlt napokban több hír is felrebbent, mely szerint vége az AdWordsnek, de aggodalomra semmi ok. Természetesen nem arról van szó, hogy megszűnne a Google hirdetési rendszere, hanem arról, hogy egy alapos ráncfelvarrást fog kapni. Lassan 2 évtizedes használat után a Google úgy döntött, hogy  visszavonultatja az AdWords rendszerét, és megreformálja a hirdetéskezelési felületeit. A már mindenki számára jól ismert AdWords nevet is nyugdíjazzák, helyette a Google Ads név kerül használatba.

Mi változik?

A névváltoztatás mellett egy új kampány típust is bevezet a Google, mely a Smart Campaign hívószóra hallgat. Ennek célja a KKV-k segításe abban, hogy egyszerűbben és hatékonyabban igazodjanak ki a hirdetési felületek között és indítsák el kampányaikat. Egyenlőre ennyit lehet tudni róla, a többi majd a használat során derül ki.

Az átállás július végén, augusztus elején fog megkezdődni. Az adwords.google.com lecserélődik ads.google.co-ra, mialatt a logók és egyéb arculati elemek is meg fognak változni. A termékkel kapcsolatos felhasználói oldalak, interface-ek, és a Help center is követni fogja a változást, és átalakul a Google Ads arculata szerint.

Szerencsére a Google állítása szerint mindez nem fogja befolyásolni sem a már működésben lévő kampányok teljesítményét, sem pedig a számlázás menetét. A felhasználóknak semmilyen plusz lépéseket nem kell tenniük, azon kívül, hogy lassan elsajátítják az új felület kezelésének alapvető fogásait is.

Más brandek is létrejönnek…

A Google Ads mellett a cég további két új brand kifejlesztését is véglegesítette: Az egyik a Google Ad Manager, a másik pedig a Google Marketing Platform névre hallgat. A Google Ad Manager a DoubleClick for Publishers és a DoubleClick Ad Exchange összevonásából jött létre, a Google Marketing Platform pedig a DoubleClick Digital Marketing és Google Analytics 360 termékek keresztezéséből született. Elmondásuk szerint mindez a használat egyszerűsítéséért jött létre, de hogy a valóságban mit takar, azt hamarosan élesben tudjuk tesztelni.

Az, hogy a névváltás és a rebranding sikeres lesz-e, még hónapok, sőt évek használata után dönthető majd el. Egyelőre annyit lehet tenni, hogy naprakészek, jól informáltak maradunk, és ügynökségi szinten megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni ezekből az új lehetőségekből.

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?   Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom...

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on   Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és...

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem