Blog » Panyi Kriszti blogja » Instagram stratégiák

Instagram: nagyvad vagy kisnyúl?

Szerző: | 2018. feb. 12 | Egyéb

Habár Instagram alapú kampányokra nem gyakran van igény ügyfeleink részéről, hosszas töprengés után úgy éreztük, ideje kicsit bemutatni a platformot, és megadni a neki járó hírnevet. A közösségi oldal nevét hallva sokaknak a furcsa filterek, és a véget nem érő szelfik jelennek meg szemeik előtt. De el kell árulnunk, az utóbbi évben rengeteget változott, számos új lehetőség jelent meg rajta. Emiatt mai témánk az Instagram marketing stratégia alapja lesz. Vágjunk is bele!

Mi teszi a marketing stratégiát Instagramon?

Legújabb felmérések szerint az Instagram használók 60%-a 18-24 év közötti fiatal felnőtt. Mindez nagyon értékessé teszi az Instagramot azok számára, akik erre a különösen érzékeny korosztályra céloznak. Azonban a céges jelenlét és a színes fotók posztolása nem elég a sikerhez. Kommunikáció, interakció, gyors reakció és világos üzenet kell ahhoz, hogy tevékenységünknek hatása legyen. Az alábbi eszközök pedig elengedhetetlenek egy sikeres kampányhoz:

  • Közösségi stratégia alapjainak megtervezése
  • Célközönség pontos meghatározása
  • Bejegyzésnaptár
  • Instagram management
  • Instagram analytics

Nézzük, mit jelentenek az eszközök egyesével kifejtve:

  1. Stratégiai célok meghatározása

Az Instagram marketing sikerének első és legfontosabb eleme a megfelelő tartalomstratégia kialakítása. A legtöbb cég a saját termékeit helyezi előtérbe a posztokban, azonban ez nem elegendő. A hírnév a márkát illeti meg, a közönség számára szerethetővé, érdekessé, szinte emberivé kell tenni a vállalati arculatot.

A céges vízió és misszió tanulmányozása után nézzük meg, hogy milyen központi üzenetet tudunk Instagram csatornánknak adni. Festékekkel foglalkozunk? Akkor a csatornánk témája legyen a világ kiszínesítése! Rakjunk fel színes, esztétikus, mozgalmas képeket, melyek vonzzák a szemet. Marketingesek vagyunk? Akkor elevenítsük meg célcsoportjaink buyer personait a posztjainkban.

Ne csak képekben gondolkozzunk: az Instagram tele van lehetőségekkel. A Stories, a bumeráng videók, a grafikus megoldások mind helyet tudnak kapni az oldalon. Ha videókban jobbak vagyunk, meséljünk magunkról úgy. Ha érdekes történeteink vannak, melyek gyakran változnak, használjuk a Stories funkciót.

  1. Kikhez beszélünk?

Nagyon fontos meghatározni a célközönségünket. Instagramon főleg 18-24 év közötti, már önálló jövedelemmel rendelkező fiatal felnőttek vannak jelen. Akkor jelenjünk meg erőteljesen a közösségi portálon, ha úgy érezzük, termékünkkel őket tudjuk megszólítani. Másik lehetőség, ha egy elavult márkát szeretnénk megfiatalítani, és bemutatni az új generációnak. Erre is alkalmas a felület, masszív huszonévesekből álló összetétele miatt.

  1. Tervezzük meg mikor posztolunk

Az aktivitás fenntartása érdekében érdemes előre megtervezni, hogy mikor és mit fogunk posztolni. Kísérletezzünk a posztok idejének változtatásával, hogy megtaláljuk azt az intervallumot, amikor a legtöbb aktivitást kapjuk. Lehet, hogy este lesz az, de az is lehet, hogy pont ebédszünetben. Attól függ, kik érdeklődnek irántunk.

Egy központi naptárban írjuk fel, hogy mely kampányunkhoz mikor kell kikerüljön poszt. Kövessük az aktivitásunk témákra és tartalomcsoportokra bontva. Habár az Instagram felülete nem teszi lehetővé jelenleg a posztok beidőzítését, egy külön helyen tudjuk előre gyűjteni és rendszerezni magunknak a fontos mérföldköveket.

  1. Fiókmenedzsment

Ide tartozik a konkrét arculat meghatározása, az utasítások kőbe vésése a csapattagok számára a posztolással és a tartalomkezeléssel kapcsolatban. Keressünk felelősöket a szerepkörökhöz, és határozzuk meg, milyen filtereket, effekteket használunk gyakran, és mi az, amit teljesen kihagyunk. Meghatározhatunk színpalettákat, melyeket használni akarunk képeinkben, betűstílusokat és méreteket, valamint központi elemeket, mint a logó vagy a saját márkánk hashtagje.

Legyen pár alapvető kulcsszavunk, vagy #hashtag-ünk, mely minden posztunk alá bekerül, és gyűjtsük egy helyre a potenciális, jövőbeli és sikeres múltbeli kulcsszavakat, melyek közül válogatni tudunk a posztjainknál.

Merjünk interaktívak lenni, válaszoljunk a nekünk feltett kérdésekre személyes üzenetekben és kommentek terén egyaránt. Ezenkívül rendszeresen kövessük a hashtegeinket, és vonódjunk be a márkánkra irányuló, privát posztokba egy-egy like-kal vagy kommenttel.

  1. Eredmények értékelése

Csak úgy, mint a Facebook, a YouTube vagy az AdWords terén, az Instagramon is lehetőség van a vállalkozásoknak elemzéseket nézni az egyes posztjaik teljesítményéről. Az elemzésekből következtethetünk arra, hogy milyen tartalmak sikeresek, és milyen tartalmak terén lenne szükség változásokra a későbbi tevékenységünk során.

Habár az Instagram Analytics rendszere meg sem közelíti a Facebook vagy az AdWords mélységeit, pár alapadatot kaphatunk, ha business nézetben vizsgáljuk bejegyzéseinket. Azonban a probléma áthidalása megoldható harmadik fél bevonásával, ugyanis léteznek olyan appok, melyek részletes elemzést tudnak nyújtani Instagram tevékenységeink terén. Erre példa a Simply Measured vagy az Iconosquare, melyek képesek a követők bevonódási szintjéről, az legpreferáltabb időpontokról és a legjobban teljesítő kulcsszavakról is információkat adni.

Aktivitás, aktivitás, aktivitás: így lehet a legjobban összefoglalni az Instagram adta pörgést és lehetőségeket céges szinten. Könnyű elveszni a részletekben, ennek kiküszöbölése érdekében elengedhetetlen a jó stratégia kialakítása, melynek alapjait ma bemutattuk Nektek. Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vagy kérdésed van a témával kapcsolatban, keress minket bizalommal!

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem