Blog » Pataki Attila blogja » Instagram – a kezdetek

Instagram – a kezdetek

Szerző: | 2016. nov. 21 | OMG

A mára nagy népszerűségnek örvendő Instagram kép és videó megosztó applikáció 2010 októberében látott napvilágot. Az app egy Burbn nevű applikációból nőtte ki magát a socail media egyik meghatározó alakjává.

A Foursquare helymeghatározáson alapuló applikáció sikerein felbuzdulva akkor még Burbn néven indult világhódító útjára az alkalmazás. Amiben hasonlóan utódjához képeket oszthattunk meg valamint bejelentkezhettünk különböző helyekről, ahol egyedül esetleg barátainkkal/családunkkal jártunk. Annak ellenére, hogy Kevin Systrom (az Instagram egyik alapítója) folyamatosan azon ügyködött minél felhasználóbarátabbá tegye az appot annak felhasználói tevékenységét figyelve és egy új fejlesztőt is alkalmazva a várva-várt áttörés csak nem következett be. Fejlesztő társa Mike Krieger volt, akivel később együtt előálltak az Instagram koncepciójával majd később el is készítették azt.

De, hogy született meg az Instagram? A Burbon felhasználóinak tevékenysége alapján rájöttek a felhasználók szinte nem is használták a check in funkciót e helyett a fotómegosztást részesítették előnyben. Innentől a két fejlesztő másra sem koncentrált, mint a fotó megosztás tökéletesítésére.

A kezdetben számos funkcióval rendelkező Burbn applikáció így egy szimpla fotómegosztó alkalmazás, amely ugyan tartalmazott filtereket mégis az egyszerűséget tartották szem előtt. Ezután megkezdődött a versenytársak tanulmányozása a két fő konkurens a Hipstamatic és a Facebook volt. A Hipstamatic szintén rendelkezett filterekkel, de a fényképek feltöltése és megosztása nehézkes volt. A Facebooknak pedig annak ellenére, hogy már ekkor is jelentős felhasználói táborral rendelkezett az IOS rendszerre készült applikáció valamiért nem rendelkezett hibátlan fényképmegosztó funkcióval.

Sikerült megtalálniuk a piaci rést, így az Instagram 2010.október.12-én jelent meg az App Storeban, ekkor még az androidos és windows operációs rendszerrel rendelkező készülékekkel nem lehetett használni. Annak ellenére, hogy az alkalmazást csak az IOS rendszerrel rendelkező készülékekkel volt kompatibilis 1 millió felhasználója volt már 2 hónappal indulása után. Hogy az Androidos készülékekkel rendelkezők is használni tudják, 2012 áprilisáig kellet várni, windows phonera pedig 2013 novemberében lehetett letölteni.

Az alkalmazás népszerűsége máig töretlen ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az az 500 millió felhasználó tábor, aki jelen van Instagrammon.

Pataki AttilaPPC manager

További blogbejegyzései

Attila az Adwords és a Facebook mellett az Instagram felületén is járatos. Folyamatosan képezi magát minden területen, legújabb kedvence a videóhirdetések világa. Szabadidejét olvasással tölti, valamint egy kortárs művészeti körben is aktív szerepet vállal.»

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem