BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Hogyan tegye Facebook-bejegyzéseit hatékonyabbá?

A Facebook népszerűségének növekedésével egyre több tartalom jelenik meg az oldalon.

Ez a tartalomverseny eredményezi, hogy a posztoknak „hamar lejár a szavatossága”. A hírfolyam túlterhelt, a posztok mindössze pár órát töltenek releváns helyen, így nagyon nehéz elérni a megfelelő mértékű elköteleződést. Mostanra, ami a Facebook előnye volt (minden cég számára ugyanolyan lehetőséget biztosított az ügyfélszerzésre), a hátrányává vált.
Ezen okokból kifolyólag a posztok helyzetének erősítése jótékony hatással van az adott brand jövőjére nézve.

 

Milyen módon erősíthetjük a posztjainkat?

bullet_colored_4Jól kell célozni őket. Ebben segít a megszólítás, a hangvétel és minden olyasmi, ami illik az adott célcsoporthoz. (Ennek feltétele persze, a pontos célközönség-meghatározás.)

bullet_colored_4Ne hozzájuk, hanem hozzá szóljunk! (Általában egy számítógép vagy mobil előtt egy ember ül, ezért célszerű egy emberhez beszélni)

bullet_colored_4Képeket kell használni. Lehetőség szerint saját fotók/képek kerüljenek a poszthoz. (Lopni csúnya dolog és büntetendő is!) A Facebook kedveli a képpel ellátott posztokat, relevánsabbnak érzékeli őket. Főleg, ha igényesek, jó minőségűek, nem sértenek törvényt és jogokat. Ha posztot akarunk hirdetni, akkor figyeljünk arra, hogy 20%-nál nem lehet nagyobb a képen lévő szöveg aránya!

bullet_colored_4Rá kell jönni, mikor a legaktívabbak a célcsoportunk tagjai. Teszteléssel ki lehet deríteni minden oldal esetében, hogy mikor „harapnak” a legjobban a felhasználók. Bizonyos oldalak és témák esetében a hétvége, másoknál a délelőtt lehet hatékonyabb.

bullet_colored_4Kezdeményezzen párbeszédet! Ha sikerül a célcsoportot interakcióra bírni, elősegíti az elköteleződést. Tegyen fel kérdéseket, dobjon be témákat, buzdítson hozzászólásra!

bullet_colored_4Érje el, hogy elköteleződjenek Ön iránt! Minél többen, minél jobban elköteleződnek, annál több látogatóra tehet szert. Ez öngerjesztő folyamat, így egy jó indítással hosszú távon hatékony lehet.

bullet_colored_4Élvezze ki minden percét a „keresztpromotálásnak”. Ha más, a témába vágó oldalon hivatkoznak Önre, örüljön neki! Így olyanokhoz is eljuthat, akik eredetileg még nem fedezték fel az oldalát.

bullet_colored_4A legjobb – ám legköltségesebb megoldás azonban továbbra is a hirdetés. Ha tud keretet biztosítani rá, bízzon meg egy olyan céget, akik professzionális szinten foglalkoznak ezzel, hiszen így viszonylag alacsony ráfordítással masszív bázist építhet, vagy konverziók sorát söpörheti be.

bullet_colored_4Használjon hashtageket. Nagyon szép ez a kifejezés, amelyet először a Twitter vezetett be, aztán mindenki rájött, hogy jó dolog. Ha rákattint egy hashtagre (kettőskereszt + egy kifejezés, így néz ki: #marketing), akkor az egy olyan hírfolyamra visz, amely az adott témával foglalkozik. A hashtag tulajdonképpen tehát egy link. Remekül lehet alkalmazni kampányszerűen is.

 

Jó posztolást és sok elérést kívánok!

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink