Blog » Buzás Zsolt blogja » Hogyan tegye Facebook-bejegyzéseit hatékonyabbá?

Hogyan tegye Facebook-bejegyzéseit hatékonyabbá?

Szerző: | 2015. feb. 17 | Facebook

A Facebook népszerűségének növekedésével egyre több tartalom jelenik meg az oldalon. Ez a tartalomverseny eredményezi, hogy a posztoknak „hamar lejár a szavatossága”. A hírfolyam túlterhelt, a posztok mindössze pár órát töltenek releváns helyen, így nagyon nehéz elérni a megfelelő mértékű elköteleződést. Mostanra, ami a Facebook előnye volt (minden cég számára ugyanolyan lehetőséget biztosított az ügyfélszerzésre), a hátrányává vált.

Ezen okokból kifolyólag a posztok helyzetének erősítése jótékony hatással van az adott brand jövőjére nézve. Milyen módon erősíthetjük a posztjainkat?

bullet_colored_4 Jól kell célozni őket. Ebben segít a megszólítás, a hangvétel és minden olyasmi, ami illik az adott célcsoporthoz. (Ennek feltétele persze, a pontos célközönség-meghatározás.)

bullet_colored_4 Ne hozzájuk, hanem hozzá szóljunk! (Általában egy számítógép vagy mobil előtt egy ember ül, ezért célszerű egy emberhez beszélni)

bullet_colored_4 Képeket kell használni. Lehetőség szerint saját fotók/képek kerüljenek a poszthoz. (Lopni csúnya dolog és büntetendő is!) A Facebook kedveli a képpel ellátott posztokat, relevánsabbnak érzékeli őket. Főleg, ha igényesek, jó minőségűek, nem sértenek törvényt és jogokat. Ha posztot akarunk hirdetni, akkor figyeljünk arra, hogy 20%-nál nem lehet nagyobb a képen lévő szöveg aránya!

bullet_colored_4 Rá kell jönni, mikor a legaktívabbak a célcsoportunk tagjai. Teszteléssel ki lehet deríteni minden oldal esetében, hogy mikor „harapnak” a legjobban a felhasználók. Bizonyos oldalak és témák esetében a hétvége, másoknál a délelőtt lehet hatékonyabb.

bullet_colored_4 Kezdeményezzen párbeszédet! Ha sikerül a célcsoportot interakcióra bírni, elősegíti az elköteleződést. Tegyen fel kérdéseket, dobjon be témákat, buzdítson hozzászólásra!

bullet_colored_4 Érje el, hogy elköteleződjenek Ön iránt! Minél többen, minél jobban elköteleződnek, annál több látogatóra tehet szert. Ez öngerjesztő folyamat, így egy jó indítással hosszú távon hatékony lehet.

bullet_colored_4 Élvezze ki minden percét a „keresztpromotálásnak”. Ha más, a témába vágó oldalon hivatkoznak Önre, örüljön neki! Így olyanokhoz is eljuthat, akik eredetileg még nem fedezték fel az oldalát.

bullet_colored_4 A legjobb – ám legköltségesebb megoldás azonban továbbra is a hirdetés. Ha tud keretet biztosítani rá, bízzon meg egy olyan céget, akik professzionális szinten foglalkoznak ezzel, hiszen így viszonylag alacsony ráfordítással masszív bázist építhet, vagy konverziók sorát söpörheti be.

bullet_colored_4 Használjon hashtageket. Nagyon szép ez a kifejezés, amelyet először a Twitter vezetett be, aztán mindenki rájött, hogy jó dolog. Ha rákattint egy hashtagre (kettőskereszt + egy kifejezés, így néz ki: #marketing), akkor az egy olyan hírfolyamra visz, amely az adott témával foglalkozik. A hashtag tulajdonképpen tehát egy link. Remekül lehet alkalmazni kampányszerűen is.

Jó posztolást és sok elérést kívánok!

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem