Blog » Buzás Zsolt blogja » Hogyan posztoljunk hatékonyan Facebookon?

Hogyan posztoljunk hatékonyan Facebookon?

Szerző: | 2018. jan. 16 | Facebook

Milyen a jó Facebook poszt? Ezt nem csak a hirdetők szeretnék tudni, a mezei felhasználók, de még a „like-vadászok” is sokat kutakodnak a témában. Online marketingesként sok ügyfél esetében találkozom azzal az igénnyel, hogy „bomba” hirdetéseket akarnak maguknak, ez érthető is. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a jó hirdetés alapja nem más, mint egy jó poszt. Ezt az üzenetet kell átadni ügyfeleinknek is. Ezért mai cikkünkben a hatékony posztolással kapcsolatban szedtük össze a gondolatainkat és jó tanácsainkat.

Előző évben (2017-ben) is még nagyon sok olyan posztot láttam felhasználóként, amelyeknél egyértelműen látszik, hogy ad hoc módon rakták ki őket az oldalkezelők. Ezen felül többször is szembesülök azzal, hogy időnként az ilyen posztokat még meg is hirdetik néhányan. Ennek elkerülése érdekében, hoztam egy rövid feladatot ma:

Íme két példa Facebook posztok között, gondolkodjunk közösen! Szerintetek mi a különbség a két poszt felépítése között?

Egyéni Facebook képzésink során a következő válaszok szoktak érkezni a fenti kérdésre:

  • Bal oldalinál kisebb a kép
  • Több szöveg van a bal oldalon
  • jobb oldali az érzésre próbál hatni
  • A bal oldalin Ti vagytok kint!

Ezek mind jó meglátások, de nem elég mélyre hatók. A gyakorlatban körülbelül 10-ből 2 mondja meg helyesen a valós különbséget. Mielőtt azonban felfedjük, mi az, kezdjük az alapoknál a magyarázatot!

Nézzük, mi a célja mindkét posztnak?

Nagyon egyszerű. Mindkét poszt esetében egy „jelentkezés” eseményre buzdítják a közönséget: Regisztrálj online marketing képzésre. Nevezz a dabasi futónapra.

Azonban a legnagyobb különbség poszt generálta folyamatokban van: Fontos megnézni, hogy mi történne akkor, ha egy-egy poszt esetében rákattintunk a képre, akár asztali, akár mobil eszközön?

  1. kép:

Amennyiben a képre kattintunk, az átirányít minket egy Facebookon kívüli oldalra, ahol bővebben lehet olvasni a képzésről, valamint jelentkezni is lehet.

  1. kép:

Ha a képre kattintunk, az megjelenik nagyobban. Mobilon és asztali gépen is csak ennyi történik. A mobilnál ráadásul az a baj, hogy csak a kép fog látszódni, a szövegek eltűnnek. Tehát a kép felett lévő linket már nagyon nehéz lesz megtalálni.

Mi a tanulság, és a jó válasz a kérdésünkre?

Fontos megjegyezni, hogy egy tudatos lépéssel hatalmas előnybe tudunk kerülni. Amennyiben a felhasználói szokásokat figyeljük az igazság az, hogy a lehető legegyszerűbben kell a látogatót eljuttatni a célhoz. Ha mással próbálkozunk, látogatót, konverziót, bevételt vesztünk. Így a fő különbség a két poszt között az volt, hogy az információ átadása után hova irányít, milyen konverziót tud létrehozni.

Nem is olyan nehéz, igaz? Csak a célokat kell világosan megfogalmazni, és végig szem előtt tartani. Ezért a feladat után, az alábbiakban összeszedtünk egy kis mankót, és pár tippet, hogy mire is kell figyelni posztok készítése közben, legyen szó organikus, vagy fizetett tartalomról.

A profi posztolás alapjai

  1. Biztosítsunk landing page-re mutató linket a posztba (galéria típusú poszt esetén is bátran adjunk meg linket)
  2. Fontos az erős, tömör üzenetű, esztétikus képek használata
  3. A kép és a poszt szövege harmonizáljon (használjunk szimbólumokat is, valamint tagoljuk)
  4. Tegyünk bele hivatkozást, ha lehet, a kép fölé! (használjunk Google URL Shortener-t)
  5. Nézzük át, ne legyen benne helyesírási, tördelési hiba!
  6. Tegyük piszkozatba.
  7. Ellenőrizzük, hogy a különböző eszközökön milyen az előnézete.
  8. Időzítsük, vagy tegyük közzé, ha mindent rendben találtunk.

Tippek jó posztok készítéséhez

Ha szimbólumokat használunk, akkor nagyobb az esélyünk, hogy különbözni fogunk a többiektől (azonban jó tanács: óvatosan bánjunk a színes szimbólumokkal, némely eszköz nem jeleníti meg őket, hanem csak egy négyzetet mutat alternatívaként)

  • A megfelelő tagolás kiemeli a hirdetésünket
  • A kép alatt lévő főcímben szintén használható szimbólum
  • Pontos képméretet használjunk (hirdetési képméret: 1200x628px)
  • Opcionálisan próbáljunk meg olyan képet használni, melyen nincs szöveg.
  • Ha nem tudjuk a főcímet módosítani a kép alatt, akkor tartomány ellenőrzést kell végrehajtani

 

A mai cikkünk üzenete tehát egyszerűen és tömören összefoglalható: a hatékony posztolás alapja a megfelelő információszolgáltatás, és a vevő tovább vezetése a konverzió felé. Óvakodjunk az öncélú, kevésbé figyelemfelkeltő, nem kommunikatív posztok, hirdetések használatától, mivel az konverzióvesztéshez vezethet. Remélem, cikkünk hasznos volt, jó tartalomgyártást kívánunk!

 

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem