Blog » Buzás Zsolt blogja » A Facebook-posztolás titkai – hogyan posztoljunk?

A Facebook-posztolás titkai – hogyan posztoljunk?

Szerző: | 2015. Már. 16 | Facebook

A Facebookon megjelenő posztolási ablakot talán senkinek nem kell bemutatni. Ott van az oldal tetején, azonnal belebotlik a felhasználó. Viszont nem mindegy, hogy mit helyezünk el benne. Ugyanis az oda illesztett szöveg, kép, videó gyakorlatilag belevési magát a világháló történelmébe. Szétszóródik a világban, időnként újra felbukkan, évek múltán is fellelhető. Nemcsak örök emlék, hanem fontos mérőeszköz is a Facebook számára. Egy hitvány, értéktelen poszt gyorsan beleolvad a milliárdnyi közölnivalóba, míg az értékes, releváns tartalom segít egyedivé válni.

De milyen lehetőségeink vannak?

Állapot:
ide illesszük a szöveget és a linket. Egyaránt használhatunk a saját vagy külső weboldalra mutató hivatkozásokat is. Már itt gondolkodjunk előre: ha van automatikusan hozzárendelt kép az általunk posztolni kívánt linkhez, nem biztos, hogy jó nekünk. Töltsünk fel inkább sajátot, amely jó minőségű, releváns, Facebook-kompatibilis. Igazi lájkmágnes!

Fénykép/videó:
itt töltsük fel a képeket vagy videókat, esetleg készítsünk fotóalbumot. Ha van lehetőségünk, Youtube-videókat linkeljünk, mert a Google lelkét kellemesen masszírozza, a saját tulajdonában lévő megosztóportálról válogatunk. Így a Facebook is jobban értékeli bejegyzésünket.

Ajánlat, esemény jellegű:
itt kreálhatunk különleges ajánlatot, eseményt vagy nagyobb jelentőséggel bíró mérföldkövet. Ez utóbbi, tehát a mérföldkő elhelyezése azért kiváló megoldás, mert a legutóbbi algoritmusfrissítés óta a Facebook kedveli a mérföldköveket, nagy jelentőséget tulajdonít nekik, ergo magasabbra értékeli a posztot.

Fotók:
itt egyedi képet tölthetünk fel az adott poszthoz. Ahogyan említettük, a kép legyen egyedi, esztétikus, méretre igazított. Kerüljük a lopott tartalmat, amennyire csak lehet. Ugyanígy járjunk el a másokat sértő, megbotránkoztató témákkal.

Hangulatjel:
itt megoszthatunk egy emoticont, amellyel tudathatjuk az emberekkel, hogy érezzük épp magunkat. Jó lehetőség arra, hogy egy kis humort csempésszünk a bejegyzéseinkbe. A személyesség fontos, emberközelibbé tesz.

Helyszín:
válasszuk ki a földrajzi helyszínt (vagy akár a helyszínhez tartozó Facebook oldalt), hogy tudassuk közönségünkkel, hol tartózkodunk épp.

Közönség célzás:
ennek az eszköznek a segítségével megcélozhatjuk az elérni kívánt embereket bizonyos szempontok, pl. nem, életkor, lakóhely vagy érdeklődés alapján.

Bejegyzés kiemelése:
tovább növelhetjük a posztjaink elérését, ha fizetett hirdetést készítünk belőle.

Bejegyzés láthatósága:
ebben a menüpontban kiválaszthatjuk, ki lássa a bejegyzéseinket helyszínre és nyelvre való tekintettel, vagy akár mindenki által elérhetővé, azaz nyilvánossá tehetjük (ez az alapbeállítás).

Bejegyzés időzítése:
ha Küldés gomb melletti nyílra kattintunk, lehetőségünk nyílik a bejegyzésünk előre- vagy visszaidőzítésére, sőt, akár piszkozatként is elmenthetjük, ha később még finomítani szeretnénk rajta.

Jó posztolást kívánunk!

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem